کد خبر: ۹۲۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸

بادامچیان: برخی متهمان حال سیلی خوردن هم ندارند

برگزاری این دادگاه‌ها در حقیقت محاکمه آمریکا و فرانسه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: «باید سعی کنیم به وحدت و اتحاد و همبستگی برگردیم».

اسدالله بادامچیان در جلسه هفتگی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تهران با اشاره به دادگاه‌های اخیر متهمان حوادث پس از انتخابات اظهار کرد: «برخی در اغتشاشات اخیر از اعضای سفارتخانه‌ها بودند، بخشی هم با منافقین ارتباط داشتند، احتمالا بخش چهارم دادگاه متعلق به این افراد خواهد بود. این یک فتنه عظیم بود و من که اطلاعاتی هم داشتم با افشا شدن بیشتر این جریان تعجب کردم».

وی ادامه داد: «می‌خواستند از طریق اغتشاش بعد از انتخابات نظام را ساقط کنند اما ما باید مساله انتخابات را جدا از این اغتشاش‌ها ببینیم؛ بحث انتخابات تمام شده است و هرکس باید طبق قانون وظایف خود را انجام دهد. البته باید فتنه براندازی و اغتشاش و استهزاء همه چیز را نیز مهم دانست و با آن برخورد کرد، هرچند که این فتنه در مرکز خود شکست خورد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روند قبول قطعنامه 598 و بیانات حضرت امام(ره) در دلایل پذیرش این قطعنامه خاطرنشان کرد: «صدام خیال کرد که می‌تواند دوباره به ایران حمله کند؛ از جنوب حمله کرد اما امام(ره) با درایت مثال زدنی مقام معظم رهبری را فرمانده لشکر جنوب کردند و ایشان هم لشکر عراق را در جنوب تار و مار و اعلام کردند که می‌توانند بصره را هم بگیرند که امام(ره) فرمودند که حتی یک قدم هم از مرز عبور نکنید. منافقین هم که خیال می‌کردند می‌توانند نظام را ساقط کنند، از غرب حمله کردند، آن‌ها با پشتیبانی عراق و آمریکا تا اسلام‌آباد هم آمدند، اما در تنگه مرصاد با حمله رزمندگان اسلام و شورش مردم تارومار شدند».

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره آن‌چه مبنی بر آزار متهمان در زندان‌ مطرح می‌شود نیز گفت: «نیازی به شکنجه نبود؛ برخی از این‌ها حتی حال سیلی خوردن هم ندارند. شکنجه را شاه وقتی با فرد مقاومی مانند شهید لاجوردی مواجه می‌شد، لازم داشت، در حالی که امثال وحید افراخته‌ها نیاز به شکنجه نداشتند. آن‌ها به راحتی به همه چیز اعتراف می‌کردند».

وی خاطرنشان کرد: «برگزاری این دادگاه‌ها در حقیقت محاکمه آمریکا و فرانسه است؛ این کشورها بعد از سی سال تهدید و توطئه علیه کشورمان و ناکامی علیه نظام جمهوری اسلامی به جایی رسیده بودند که می‌خواستند با یک کودتای مخملی به اهداف خود برسند و این مساله را باید از انتخابات جدا کرد».

وی از اصلاح‌طلبان خواست که در مقابل اظهارات حمایت‌آمیز کلینتون واکنش نشان دهند و گفت: «این‌ها باید به عقل‌شان برسد و به یاد بیاورند وقتی بوش اعلام کرد از اصلاح‌طلبان دموکراسی‌خواه حمایت می‌کند، مردم در مجلس هفتم به آن‌ها رای ندادند و فاتحه آن‌ها خوانده شد، گروه‌های داخلی باید حواس‌شان جمع باشد».

بادامچیان با تاکید بر این‌که "اصلاح‌طلبانی که با بیگانگان ارتباط ندارند، جزو خانواده نظام هستند" در عین حال ادامه داد: «اما چطور آن‌هایی که با جریان مخملی پیوند خورده‌اند، می‌توانند بگویند ملی و طرفدار منافع کشور هستند؟ چطور یک عده می‌توانند وقتی با یزید زمان همراهی می‌کنند پرچم امام حسین(ع) را به دست گیرند»؟

وی هم‌چنین با انتقاد از کروبی گفت: «چرا باید کروبی کارش به جایی برسد که رادیو آمریکا از مواضع و سخنانش سوءاستفاده کند؟ البته ممکن است در حوادث اخیر عده‌ای هم کار خلافی کرده باشند، وقتی طرف مقابل بسیجی را می‌کشد، ممکن است این طرف هم زخمی به او وارد کند، اما وقتی همه مسوولان بر رسیدگی به این مساله تاکید دارند، نباید طوری عمل کرد که موجب سوءاستفاده استکبار شود».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث وزرا و رای نمایندگان به آن اشاره کرد و گفت: «نمایندگان باید وزیرانی انتخاب کنند که امانتدار، متدین و انقلابی هستند و در رای خود باید از عهده پاسخ به مردم برآیند. علاوه بر آن باید در روز قیامت هم بتوانند از عمل خود دفاع کنند.نمایندگان نمی‌توانند در برابر 40 میلیونی که در این انتخابات شرکت کردند و فتنه جریان مخملی را شکست دادند و در جنگ و دوران انقلاب شهیدها داده‌اند به صرف حمایت از دولت به وظیفه خود عمل نکنند».

این نماینده مجلس گفت: «من در جلسه خصوصی که به همراه تعدادی از نمایندگان با دولت داشتیم به آقای رییس‌جمهور گفتم که در مجلس سه سال و در دولت چهار سال فرصت طلایی داریم که مشکلات کشور را حل کنیم؛ باید با تفاهم و انتخاب یک کابینه قدرتمند و مورد تایید مجلس و رییس‌جمهور فعالیت کنیم».

وی معتقد است: «دولت سه راهکار پیش رو دارد؛ اول این‌که پیش از معرفی وزرا، افراد انتخابی را به مجلس و کمیسیون‌ها معرفی کند تا مجلس و کمیسیون‌ها بررسی‌های خود را بکنند و پیش از معرفی نظر خود را بگویند تا اگر لازم است فرد دیگری معرفی شود. با این روش رییس‌جمهور می‌تواند وزرایی را معرفی کند که در نهایت با آرای بالای 200 نماینده به کابینه بروند. راهکار دیگر تعامل است؛ این‌که رییس‌جمهور بر حضور برخی در کابینه اصرار دارد و نمایندگان هم بر عدم حضور برخی اصرار می‌کنند، در این صورت تحمیل کردن یک وزیر به مجلس باعث سرازیر شدن سیل سوالات و احیانا استیضاح وزیر از سوی مجلس خواهد شد و این به صلاح نیست. راه سوم نیز مسیر عادی است که رییس‌جمهور وزرایی را معرفی کند و مجلس بعد از بررسی به برخی رای دهد و به برخی هم رای ندهد، در این صورت اگر مجلس به کسی رای نداد دلیل بر اختلاف بین مجلس و دولت نیست؛ چراکه هر کدام از مسوولان به وظیفه خود عمل می‌کنند».

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد رییس‌جمهور راه سوم را برگزیده است؛ با این حساب مجلس هشتم مصمم است دولتی تشکیل شود که افرادی متدین و کارآمد و در عین حال هماهنگ با رییس‌جمهور آن را تشکیل می‌دهند و اگر احساس کند کسی ناکارآمد است، به او رای نخواهد داد».

بادامچیان تاکید کرد: «مجلس مصمم است دولتی مقتدر تشکیل شود که البته هماهنگ با رییس‌جمهور باشد. ولی اگر به کسی رای نداد، دلیل بر عدم حمایت از دولت نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۶
0
0
مي بخشيد نظرشان اين است که[...]مرحوم لاجوردي[...] ولي ايشان چيزي نگفته اند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین