کد خبر: ۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
جدیدترین تحلیل مسئول سیاسی سپاه از وقایع اخیر

سردار جوانی:‌ اوباما، کلینتون و رژیم صهیونیستی از موسوی حمایت کردند

دوره تهدید نرم نیست، وارد مرحله جنگ نرم شده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار سرتیپ پاسدار دکتر یدا... جوانی با اشاره به ارتباط گسترده تخریب‌های قبل از انتخابات علیه سپاه با آشوب‌های پس از انتخابات گفت: «امروز کاملاً روشن شده است شدت گرفتن حجم تخریب‌ها در ایام قبل از انتخابات، برای از میدان خارج کردن سپاه و بالا بردن ضریب موفقیت آشوب طلبان بود ولی آنان فهمیدند سپاه اجازه تعدی به اصول انقلاب را به هیچ جریان و گروهی نخواهد داد».

به گزارش آفتاب به نقل از سایت سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار دکتر یدالله جوانی پیرامون مسائل و حوادث پس از انتخابات و نقش سپاه در مهار فتنه و کنترل اخلال‌گری‌ها و آشوبگری‌ها اظهار كرد: «بررسی محتوایی سپاه از فتنة اخیر و رصد حوادث مربوط به آن چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن توانست شناخت عمیق و دقیقی از جریانات و حوادث مختلف انتخابات ریاست جمهوری برای مجموعه خود ایجاد کند و به همین دلیل آنچه رخ داد مجموعه سپاه را به هیچ عنوان دچار تردید نکرد، چون شناخت کافی از برنامه‌های دشمن وجود داشت و این همان بصیرتی است که مقام معظم رهبری به خصوص در حوادث اخیر بارها به آن تاکید داشتند».

وی فلسفه وجودی معاونت سیاسی سپاه را ایجاد، حفظ و ارتقاء بصیرت سیاسی پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: «همواره تلاش مجموعه متوجه افزایش سطح سیاسی و اطلاع رسانی به روز بوده تا بدین وسیله قدرت تجزیه و تحلیل کارکنان را بالا ببریم و به افزایش بصیرت خانواده بزرگ سپاه و بسیج کمک کنیم».

سردار جوانی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم افزایش بصیرت در آحاد جامعه به خصوص پاسداران، علت وجود رابطه مستقیم بین پاسداری از انقلاب و داشتن بصیرت را غلبه تهدیدات نرم دشمنان و جریان‌های ضد انقلاب دانست و یادآور شد: «در دهه اول انقلاب دشمنان نظام دارای صف‌بندی شناخته شده‌ای بودند و به راحتی می‌شد مرزبندی آنان را با دوستان انقلاب تشخیص داد و اساساً دشمن شناسی سال‌های آغازین انقلاب کار چندان پیچیده‌ای نبود، اما به تدریج و به خصوص از دوم خرداد سال 76 به بعد فضای سیاسی کشور دچار پیچیدگی‌هایی شد که شناخت جبهة حق و باطل را دشوار می‌ساخت و نیاز به بصیرت دینی و سیاسی در جامعه به طور روز افزون احساس می‌شد».

دکتر جوانی پاسداری از انقلاب در شرایط حاضر را بدون داشتن بصیرت سیاسی غیرممکن دانست و خاطرنشان کرد: «هر چه از مبداء انقلاب فاصله می‌گیریم تشخیص صحنه مبارزه با مخالفان نظام و دفاع از انقلاب پیچیده‌تر می‌شود و شرایط را به سمت شکل‌گیری فتنه بیش‌تر سوق می‌دهد، زیرا وقتی دشمن به مرور از رویارویی مستقیم و ایجاد ترور و ناامنی و ده‌ها شیوه دیگر خود ناامید می‌شود و طرفی نمی‌بندد شیوه‌های نوین‌ و کم هزینه‌تری را انتخاب می‌کند و امروز می‌بینیم که نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا با سرمایه‌گذاری روی احزاب و تاثیرگذاری بر ذهن نسل جوان، با استفاده از ظرفیت‌های درونی نظام به مقابله با آن بپردازد در چنین شرایطی است که مفهوم بصیرت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند».

وی افزود: «اگر در دوران اصلاحات با فتنه رو به رو بودیم، امروز به تعبیر مقام معظم رهبری با فتنه‌ای عمیق روبه رو هستیم، به طوری که حتی بعضی نخبگان نیز در تشخیص خود با مشکل مواجه شده‌اند».

سردار جوانی در ادامه با تشریح کارکردهای معاونت سیاسی سپاه برای ارتقای سطح بصیرت سیاسی کارکنان و بسیجیان اظهار كرد: «یکی از کارهایی که در معاونت سیاسی سپاه صورت گرفت، ایجاد شبکه هادیان سیاسی و بسط و گسترش آن به همه رده‌های استانی و بسیج بود که موفق شدیم افراد با تجربه و دارای فهم سیاسی بالا و قدرت تحلیل مسایل را در این شبکه گردآوری و سامان دهی کنیم».

وی با تاکید بر به روز بودن شبکه سیاسی سپاه و قدرت تحلیل صحیح و سریع مسایل روز توسط هادیان سیاسی ادامه داد: «برگزاری همایش‌های استانی و نشست‌های سراسری و ارائه تحلیل‌های مبتنی بر تدابیر کلی نظام و خط مشی مقام معظم رهبری، راه‌اندازی نشریات مناسب با تحلیل‌های به روز و مناسب، راه‌اندازی سایت بصیرت که در سراسر کشور قابل دریافت است و نیز برگزاری جلسات متعدد تحلیلی در معاونت سیاسی سپاه بخشی از اقداماتی است که این معاونت در مسیر ارتقای بصیرت خانواده بزرگ سپاه و بسیج به طور مداوم در دستور کار خود دارد».

وی ادامه داد: «این ضرورت باعث شد تا معاونت سیاسی سپاه بتواند با ایجاد شناخت عمیق و دقیق از جریانات و حوادث مختلف انتخابات ریاست جمهوری در میان کارکنان جهت‌گیری صحیح و به موقع را اتخاذ کند».

سردار جوانی افزود: «انتظار نیز همین است که آن نیرویی که می‌خواهد در مقابل چنین تهدید پیچیده‌ای بایستد شناخت کافی را از شیوه‌های دشمن داشته باشد و بر همین اساس طبیعی بود که سپاه و به طور کلی نظام همواره آماده مقابله با چنین تهدیداتی باشد و همان طور که دیدیم مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره کردند که مسایل پیش آمده از قبل طرح ریزی شده بود و نباید خیلی آن را خلاف انتظار دانست».

سردار جوانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص رسالت سپاه در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پیرامون وظیفه این نهاد در مقابله با تهدیدات نرم گفت: «عده‌ای در تلاش بودند که سپاه را مجموعه‌ای صرفاً نظامی معرفی کنند و با همین القائات، بخشی از کارکردهای سپاه را نزد افکار عمومی جامعه زیر سوال می‌برند، اما وظیفه ذاتی سپاه ایجاب می‌کرد که همواره با تغییر ماهیت تهدیدات، قابلیت‌ها و شیوه‌های مقابله خود را نیز تغییر دهد».

وی افزود: «از زمانی که احساس شد دشمن به تهدیدات نرم روی آورده است سپاه با تدابیر مقام معظم رهبری و بر اساس رسالت ذاتی‌اش سعی کرد، خود را با الزامات مقابله با چنین تهدیداتی وفق دهد البته سپاه در دهه اول انقلاب یک صبغه نظامی پیدا کرد و توانست با توجه به ماهیت نظامی تهدیدات آن زمان نیز موفق عمل کند؛ اما طبیعی است هنگامی که ماهیت تهدیدات تغییر می‌یابد دیگر نمی‌توان با همان شیوه‌های گذشته به مقابله پرداخت و این از الزامات پویایی نهادی انقلابی مانند سپاه است».

وی همچنین موقعیت کنونی کشور را نبرد در صحنه جنگ نرم ارزیابی کرد و ادامه داد: «امروز دیگر بحث تهدید نرم مطرح نیست، بلکه ما وارد جنگ نرم شده‌ایم، بدین معنا که دشمن اکنون تهدیدات خود را به فعلیت رسانده است و ما در حوادث پس از انتخابات به وضوح شاهد تلاش آنان برای براندازی نرم بودیم».

سردار جوانی تصریح کرد: «اگر ایفای نقش سپاه نبود قطعا امروز کشور وضعیت دیگری داشت، آنچه که مشخص و قطعی است راه افتادن یک جنگ نرم است و نیروهای برانداز عوامل میدانی خود را وارد صحنه کردند و اینها اقداماتی بود که تمام مقدماتش از سال‌های قبل فراهم شده است».

وی با اشاره به حمایت‌های صریح اوباما، هیلاری کلینتون و نیز رژیم صهیونیستی از میرحسین موسوی گفت: «در زمان اوج آشوب‌ها همه دیدند که دشمنان چگونه آشکارا وارد میدان شدند و خود را در کنار جریان‌های برانداز قرار دادند و این حمایت‌های صریح تماما حاکی از آن بود که آنان به ثمربخش بودن تلاش‌های خود در طول این چند سال اطمینان داشتند و آنچه توانست این فتنه عظیم را خنثی کند تدابیر بی‌نظیر مقام معظم رهبری و آن خطبه تاریخی ایشان و همچنین جان فشانی نیروهای انقلاب بخصوص سپاه و بسیج تحت رهبری داهیانه فرمانده معظم کل قوا بود».

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: «حتی موقعی که عوامل برانداز نیروهای خود را به سمت اغتشاش و تعرض به جان و مال مردم سوق دادند و احساس نیاز شد که حضور مستقیم نیروهای بسیجی در صحنه لازم است، باز هم شاهد بودیم که حضور پربرکت آنها که با تقدیم 13 شهید همراه شد توانست آتش برافروخته فتنه را مهار کند و بار دیگر کارکردهای بی نظیر این نیروی مردمی را به رخ دشمنان بکشد و در مجموع می‌توان گفت همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود در این فتنه عمیق نیز اگر عملکرد دقیق سپاه نبود کشور قطعا با آسیب‌های جدی مواجه می‌شود».

وی با تاکید بر ارتباط حجم گسترده تخریب‌های قبل از انتخابات برخی جریان‌های منحرف داخلی علیه سپاه و بسیج با آشوب‌های پس از انتخابات تصریح کرد: «امروز کاملاً روشن شده است که شدت گرفتن حجم تخریب‌ها در ایام قبل از انتخابات برای از میدان خارج کردن و منفعل ساختن سپاه و بالا بردن ضریب موفقیت اقدامات آشوب طلبان بود، چون آنان به خوبی فهمیده‌اند سپاه اجازه تعدی به اصول انقلاب را به هیچ جریان و گروهی نخواهد داد».

معاون سیاسی سپاه افزود: «آنان به خوبی فهمیده‌اند آن مجموعه‌ای که به طور سازمان یافته وجود دارد و می‌تواند انقلاب را در مقابل خطرات حفظ کند سپاه پاسداران است. البته این به معنای نادیده گرفتن سایر مجموعه‌ها نیست لکن سپاه به خاطر فلسفه وجودی خود برای دفاع از انقلاب کارآیی خود را نشان داده است و این واقعیتی است که دوست و دشمن به آن معترف هستند».

سردار جوانی ادامه داد: «طبیعی است وقتی که سپاه از چنین قابلیت و ظرفیتی برخوردار باشد گروههایی که خواسته‌های نامشروعشان در جهت براندازی نظام قرار دارد این مجموعه را مزاحم خواسته‌های شوم خود می‌بینند و برای آنکه ضریب موفقیت خود را بالا ببرند در اقدامات مقدماتی خود تضعیف چنین نهادی را در دستور کار قرار می‌دهند».

وی با یادآوری تلاش‌های دامنه‌دار دشمنان نظام اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب برای تخریب وجهه سپاه و بسیج اضافه کرد: «این که در طی سالیان متمادی دشمنان تابلودار نظام همواره و به طور بی وقفه سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهند در راستای همین کارآمدی و تزاحم سپاه در مقابل پروژه شکست خورده جنگ نرم بود و هدف اصلی آنها ایجاد تخریب پایگاه مردمی سپاه بود. آنها به خوبی می‌دانند تا موقعی که سپاه از پایگاه مردمی برخوردار است شکست‌ناپذیر باقی خواهد ماند و جریان‌هایی که در این انتخابات از انقلاب زاویه گرفتند و به اقدامات خائنانه پرداختند نیز به همین دلیل در مقابل سپاه و بسیج ایستادند».

سردار دکتر جوانی در پاسخ به شبهه‌ای که از سوی برخی گروه‌ها مبنی بر خط تک صدایی شدن جامعه در صورت برخورد قاطع با ساختار شکنان مطرح می‌شود، این گونه شبهه افکنی‌ها را از القائات گروه‌های برانداز و ترس آنان از برملا شدن خیانتشان ارزیابی و خاطرنشان کرد: «در همه نظام‌های سیاسی به ویژه در نظام‌های مردم سالار که گردش میان نخبگان وجود دارد، این جابه جایی قدرت بر اساس اصول و مبانی خاصی صورت می‌گیرد. در هر کشوری یک نظام سیاسی خاص مستقر و قانون اساسی مشخصی تعریف شده است و تمامی کسانی که می‌خواهند در آن نظام سیاسی فعالیت داشته باشند ملزم به پذیرش این چارچوب‌ها هستند».

وی تصریح کرد: «بین اینکه نظام، فضای گردش قدرت در میان نخبگان و دیدگاه‌های مختلف را که چارچوب کل نظام را پذیرفته‌اند فراهم کند، اینکه بپذیریم ساختار شکنان برای اقدامات براندازانه خود آزادی عمل داشته باشند تفاوت بسیاری وجود دارد من سوال می‌کنم اگر یک گروهی بخواهد در آمریکا مبانی حکومتی نظام لیبرال سرمایه‌داری را زیر سوال ببرد و قصد تشکیل یک حکومت دینی را داشته باشد آیا اجازه می‌دهند که وارد چرخه قدرت شود؟ و یا اساساً اجازه طرح دیدگاه به آنان داده می‌شود یا خیر؟ اگر می‌بینیم که در آمریکا نیز که مدعی صدور دموکراسی است دو حزب وجود دارد این دو حزب قواعد و ساختارهای حکومتی ایالات متحده را پذیرفته‌اند».

سردار جوانی یادآور شد: «اساساً وفاق ملی حول یک محور مشخص امکان تشکیل خواهد یافت که در نظام ما ولایت فقیه و قانون اساسی ارکان این محور هستند و هر گروهی که داعیه فعالیت‌ سیاسی داشته باشد باید حول این محور به فعالیت بپردازد. اگر نظام بپذیرد که گروههای ساختار شکن آزادانه و بدون التزام به این محور آزادانه به فعالیت بپردازند آنگاه به دلیل ساختار شکنی‌های متعدد اساساً ثبات نظام سیاسی موجود در مخاطره قرار خواهد گرفت و دیگر وفاقی دست نخواهد داد».

وی در پایان ابراز امیداوری کرد نخبگان سیاسی با بالا بردن بصیرت خود و تشخیص درست حقایق از پشت غبارهای فتنه موجود راه جامعه را برای عبور از این گردنه دشوار هموارتر سازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین