کد خبر: ۹۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴

زويا پيرزاد، برنده جایزه هفته‌نامه پرتیراژ فرانسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زويا پيرزاد، نويسنده مطرح ايران برنده جايزه "کوريه انترناسيونال"، هفته نامه پرتيراژ فرانسه، در سال ۲۰۰۹ شد.

به گزارش آفتاب، هيئت داوران "کوريه انترناسيونال" از ميان ده کتاب راه يافته به مرحله نهايی، سرانجام کتاب "طعم گس خرمالو"، مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه زويا پيرزاد را در روز ۲۱ اکتبر، به عنوان بهترين کتاب سال برگزيد.

اين دومين دوره جايزه ادبی "کوريه انترناسيونال" بود. اين جايزه هر سال به يک کار تحقيقی، داستان کوتاه و يا رمان از کشورهای مختلف جهان تعلق می‌گيرد که در طول دوازده ماه گذشته به زبان فرانسوی ترجمه شده و در فرانسه به بازار کتاب آمده باشد.

در اين دوره کتاب‌های نويسندگانی از کشورهای ايران، آمريکا، ايتاليا، مکزيک، پرتقال، اوکراين، برزيل، استراليا، لبنان و مصر به مرحله نهايی رسيدند.

زويا پيرزاد تاکنون سه مجموعه داستان: "مثل همه عصرها"، "يک روز مانده به عيد پاک" و "طعم گس خرمالو" و دو رمان: "چراغ ها را من خاموش می کنم" و "عادت می کنيم" را در ايران منتشر کرده است. در کنار اين کتاب ها، سه مجموعه داستان کوتاه زويا پيرزاد نيز در يک کتاب با عنوان "سه کتاب" توسط نشر مرکز در تهران تجديد چاپ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین