کد خبر: ۹۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵

سرنوشت دانشجویان خط امام موضع بحث شورای شهر تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مهدی چمران امروز در پاسخ به تذكر معصومه ابتكار كه چرا دانشجویانی كه از سوی امام قهرمان ملی معرفی شده‌اند، امروز در چنین وضعیتی هستند؟، گفت: «مسایل امروز را به مسایل آن روز نمی‌توان یكی كرد».

دكتر معصومه ابتكار ـ رییس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران ـ با اعتراض نسبت به عملكرد كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد نهادسازی و مستندسازی در شهر تهران افزود: «درحال حاضر تعدادی از این دانشجویان خط امامی شهید شده‌اند و تعدادی هم امروز در زندان هستند».

ابتكار كه از اعضای دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی بود، گفت: «باید بپرسیم كه دانشجویانی كه از سوی امام قهرمان ملی معرفی شده‌اند، چرا امروز در چنین وضعیتی هستند»؟

ابتكار با تاكید بر این كه «13 آبان» روز رسمی مبارزه با استكبار جهانی است، افزود: «شناخت قدرت استكبارستیزی و نمودهای آن در شرایط امروز هم لازم است».

این عضو شورای شهر تهران اظهار امیدواری كرد كه كمیسیون فرهنگی توجه ویژه‌ای به نهادسازی انقلاب دوم (13 آبان) به عنوان نماد «وحدت ملی» داشته باشد».

مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ هم پس از اظهارات ابتكار، یادآور شد: «مسایل امروز را به مسایل آن روز نمی‌توان یكی كرد».

وی افزود: «ما همیشه تلاش كرده‌ایم، مسیر خط و انقلاب امام را حفظ كرده و ادامه دهیم و تا آخر همین طور بمانیم و خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر كند».

چمران با بیان این كه «بسیاری از اصحاب اصلی پیامبر هم خدمات زیادی داشتند، اما همه ما می‌دانیم به چه سرنوشتی داشته‌اند» اضافه كرد: «همیشه حسرت روزهای اول انقلاب و زمانی كه همه ما با وحدت پشت سر امام خمینی (ره) بودیم را می‌خورم و انشاءالله خداوند همه ما را آگاه و بیدار نگاه دارد».

وی اضافه كرد: «سنبل استكبار ستیزی در كل جهان مبارزه با امریكاست، اما ما استكبارستیزی را خیلی بیشتر و از امام حسین(ع) یاد گرفته‌ایم».

حسن بیادی ـ نایب رییس شورای شهر تهران ـ هم با اشاره به هم دوره‌ای بودن با بسیاری از دانشجویان خط امام از اعضا و حاضران شورا خواست برای دانشجویان خط امامی كه شهید شده‌اند صلوات و فاتحه بفرستند».

به گزارش ایسنا، پروین احمدی‌نژاد ـ عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ هم با تایید اظهارات مهدی چمران ، اظهار كرد: «مهم عاقبت به خیر شدن است».

وی با اشاره به آموزه امام خمینی (ره) خاطر نشان كرد: «ملاك «حال» افراد است، «پسر نوح با بدان بنشست و ...»

پروین احمدی‌نژاد تصریح كرد: «این كه افرادی در گذشته سابقه روشن داشته باشند، خوب است؛ اما این سابقه زمانی ثبت می‌شود كه «لاحقه» هم مثبت باشد و متاسفانه اگر تاریك باشد...».

چمران هم به میان صحبت‌های احمدی نژاد آمد و ادامه داد: «انشاءالله كه هیچكس به آن «لاحقه» نمی‌رسد».

معصومه ابتكار مجددا به موضوع اتهام اخلال در ترافیك توسط شهرداری تهران كه روز گذشته از سوی محمد رویانیان ـ رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت كشور ـ مطرح شد، اشاره كرد و توضیح داد: «بهتر است در كنار این اتهام، اتهام بزرگ متوقف كردن طرح‌های كاهش آلودگی هوا را هم به مسببان آن اضافه كرد زیرا اخلال در ترافیك آدم نمی‌كشد، البته عمر را كوتاه می‌كند، اما متوقف شدن طرح‌های آلودگی هوا آدم می‌كشد و اگر نگوییم چند هزار نفر، حداقل چند صد هزار نفر تا به حال كشته شده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین