کد خبر: ۹۳۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
خلاقیت نویسنده نشریه پرتو

پرتو: لوگوی تهران امروز شبیه زن رقاص است

از مسؤولا‌ن ارشاد تقاضا مي‌شود این روز نامه را ملزم به تغيير لوگو كند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه پرتو نزدیک به آیت‌الله مصباح یزدی در یادداشتی عجیب مدعی شد که لوگوی روزنامه «تهران امروز» شبیه زن رقاص است. با توجه به سوابق مذهبی این نشریه بعید است که نویسنده‌ی محترم تا کنون زن رقاصی را دیده باشد. دقت و موشکافی بی‌نظیر و توصیف شباهت‌های لوگو و زن رقاص نیز مایه‌ی شگفتی است. تحلیل این لوگو در این نشریه به این شرح است:

مكث
روزنامه «تهران امروز»، هر روز می‌رقصد!

حروف كلمه امروز در لوگوی روزنامه «تهران امروز» همراه با تغييرات معنادار به‌گونه‌اي روی هم سوار شده‌اند كه شكل زني را در حال رقص به خود گرفته است.
 
از جمله تغييرات ايجادشده مي‌شود به موارد زير اشاره كرد: 
1- انتهاي حروف «ر» در اين كلمه به‌گونه‌اي تغيير كرده است كه شكل پاي زن در حال رقص به خود گرفته است. 
2- انتهاي حرف «و» و «ز» هم دستكاري شده تا بيش‌تر شكل دست به خود بگيرد. 
3- نزديك‌شدن نقطه حرف «ز» به خود حرف هم شكل سر را تداعي مي‌كند در حالي كه به‌صورت طبيعي جاي نقطه آن‌جا نيست و موارد ديگر كه انتشار آن صحيح نيست. 

از مسؤولا‌ن ارشاد تقاضا مي‌شود تا ضمن تذكر به «تهران امروز» آن‌را به تغيير لوگو استفاده شده ملزم كند. همچنين بيش از پيش مراقبت نمايند تا عده‌اي خواسته يا ناخواسته دست به چنين اقداماتی نزنند. 

لا‌زم به ذكر است تهران امروز چندي پيش به دليل توهين به رئيس‌جمهور و سياه‌نمايی عليه دولت براي مدتي توقيف شده بود و پس از انتشار مجدد لوگوی خود را تغيير داده و اين طرح را برگزيده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
10
22
کسی که این لوگو رو به شکل یه زن رقاص میبینه یه بیمار جنسی هستش باید یه فکری به حال خودش بکنه والا ممکنه مرتکب جنایتهایی مثل خفاش شب بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
4
13
حتی با مطالعه توضیحات هم مدتی طول کشید تا بفهمم منظور نشریه پرتو چه بوده است ! یاد مطلبی افتادم که چند ماه پیش در اینترنت دیدم : تصویری از دو دلفین روی یک کاغذ طوری کشیده شده بود که بیماران جنسی و کسانی که تمایل شدید و افراطی جنسی داشتند آن را به شکل اندام یک زن می دیدند اما سایر افراد به شکل همان دلفین لذا مرکزی در یکی از کشورها از این روش برای تست افراد استفاده می کرد . حال به قول دوست ما معلوم است که حضرات دچار بیماری جنسی هستند . خدواند شفا دهد انشاء الله که این بیماری بسیار خطرناک است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
2
10
خيلي مزخرفي
ناشناس
|
Italy
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
2
7
خانومه مثینکه آرتروز هم داره بنده خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
5
9
دريغ از ذره اي فهم و درك درباره هنر و گرافيك و طراحي حروف . اقايان اگر بگردند نعوذ بالله در قرانهاي كوفي منسوب به حضرات ائمه نيز حروف تغيير شكل يافته مستهجن مي يابند . اين همان وارونگي دين دروغين اين آقايان است . نعوذ بالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
4
6
این حضرت آقا دچار توهم شدید از نوع جنسی متمایل به نگاه مسئولانه شده البته دور از انتظار نیست که این آقایون به خودشون حق میدن که اینطور احمقانه راجع به تایپوگرافی نظریه پردازی کنن، خدا بخیر کنه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
3
8
حتما روزی چند تا رقاص میان پیشش واسش می رقصن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
1
6
می دونید. مشکل از طرز نگاه ما است. آرزو می کردم ای کاش اول آرم رو می دیدم، بعد خبر رو می خوندم. چون خوندن خبر ناخواسته آدم رو شرطی می کنه. ممکنه بگی " اِ اِ . می بینیییی. راست می گه. عین زنه! من تا حالا دقت نمی کردم." اما مساله این نیست.

مساله نتیجه گیری ما است. بذارید اصلاً این طور فرض کنیم که واقعاً شبیه زنه. دیگه بدتر از این نیست که. این ته قضیه است. حالا هی این می گه نیست اون می گه هست، من می گم آقا، بذارید تمومش کنیم. فرض کنیم هست. خوب بعدش چی.
آیا صرف این مطلب باید بعد بیایم نتیجه گیری کنیم و طراح و روزنامه و کادر و مجموعه روزنامه و کارمندان و مسوولینش رو بی دین و لا مذهب و وطن فروش و احتمالاً مزدور بدونیم. نه. این نتیجه گیری درست نیست.

چرا؟ چون خیلی از مواقع واقعاً قصدی نداری، اما یک چیز دیگه از آب در میاد. حالا بیا و درستش کن. خصوصاً این مساله توی کلام و سخن گفتن خیلی بیشتر مصداق داره. یه چیزی می گی، یه چیز دیگه برداشت می شه.

اما مهمتر از همه اینه که چیزی که گفته شده دیگه گفته شده. آیا می تونی بری پسش بگیری؟ آبرویی که رفت دیگه رفت. دیگه بر نمی گرده که. این حرف هم دیگه زده شده. دیگه می تونی بری مردم مجبور کنی آقا من اشتباه کردم، طراح قصدی نداشته، من بد برداشت کردم. خیر. دیگه حرفتو زدی. در این شرایط حتی اگر آدم بیگناه هم باشه و قصدی نداشته مجبور می شه به بعضی چیزها تن بده. مثلاً بره آرمش رو عوض کنه.

به نظر من، حالا که این حرف زده شده، و متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه، کسایی که این حرف رو مطرح کردن حداقل نکردن حرمت داری، آبروداری و حفظ حریم کنن و حداقل به عقیده خودشون از شیوع منکر جلوگیری کنن، حداقل نیومدن این مطلب رو در خفا به اون روزنامه اطلاع بدن و برعکس اومدن اون رو public و علنی چنان در بوق و کرنا کردن که همه بشنون. آخه عزیز من. یکی نیست بگه اگه شما قصد خیر داری، اگه واقعاً جلوگیری از منکر برات مهمه، حداقل اول برو با خود اون روزنامه مطرح می کردی. بعد می اومدی نامه ی رسمی می زدی. شاید اون بنده خداها روح خودشونم خبر نداشته باشه از آرمشوم می شه همچین برداشتی کرد. شاید هزار مساله دیگه وجود داشته باشه که ما ازش بی خبریم. اومدین به خیال خودتون منکر « کشف » کردین! کاشف شدین؟ اون وقت به کشف خودتونم می نازین؟ این نازیدن داره؟ واقعاً این خجالت داره. اما حالا کاریه که شده. همه ی ما اشتباه می کنیم. ما که معصوم نیستیم.

به نظر من از این قضیه چند چیز رو باید فراموش نکنیم:
1. اولاً همیشه سعی کنیم نسبت به دیگران ذهنیت مثبت داشته باشیم؛ نه منفی. ائمه هم همینو می گن. می گن اگه 40 نفر اومدن پیشت گفتن فلانی فلان کار خلاف رو کرده تو دیدش ولی خودش انکار کرد، حرف همه اون 40 نفر رو بذار کنار حرف اون برادر دینی ات رو قبول کن.
2. دوم از عجله دوری کنیم. سریع نریم اقدام کنیم. خوب فکر کنیم. ببینیم توی این چیزی که پیش اومده واقعاً چه کاری بهتر و عاقلانه تره. بابا ممکنه من اشتباه بکنم. بالاخره اینهم هست دیگه.
3. و آخر این که اگه ثابت شد که طرف مقابل اشتباه کرده، گذشته داشته باشیم. از خطاهای دیگران بگذریم. بالاخره همه انسانیم. خودمون تا حالا هیچ اشتباهی نکردیم؟ خودمون معصومیم؟

از همه دوستان بابت طولانی شدن حرف واقعاً عذر می خوام. با آرزوی موفقیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
2
5
این یارو هر کی بوده معلومه تا حالا یه بارم تهران امروز نخونده ه این چرندیات رو سر هم کرده
واقعا متاسفم برا این مملکت که تو ی این جزئیات به هم گیر میدن . اون وقت مشکلات بزرگشونو بلد نیستن حل کنند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۸
2
3
لطفاً دید خودتان رو نسبت به مسائل تغییر بدید. این طرز فکر شماست که یک لوگو رو تبدیل به یک زن رقاص و شاید با هزار نسبت زشت دیگه میکنه، این لوگو یک لوگوی عادیه مثل همه لوگوهای دیگه، این طرز فکر شماست که عادی نیست.
اینقدر جوانان رو به این چیزها حساس نکنید. اعتقادات به جاش محترم و غیر قابل انکار است ولی استفاده از این جور بهونه های واهی برای زیر سوال بردن هرکسی حتی دشمن نشان از کم عقلی خودمونه.
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
2
3
دمش گرم اين آقاهه چقدر هيزه، به خدا اگه عكس رو اول مي ديديم، تا نوشته رو نمي خونديم متوجه نمي شديم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۱
2
2
من هنوزم همچین شباهتی نمیبینم!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۱
1
3
درسته میشه تجسمش کرد به یک زن رقاص ولی باید دانست که از خیلی شکلها میشه تجسمهای مختلف در ذهن درست کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
2
4
ما که هر نگاه کردیم چیزی دست گیرون نشد اونای که دیدن باید قدرت تجسم در اندام زنان مهارت داشتع باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
2
3
مسخره است نويسنده نشريه احتمالا توهم زده بوده واقعا آدم بي خودي بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
2
3
ببين طرف چندتا زن رقاص ديده كه چنين ذهنيتي پيدا كرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
8
0
نوشنه اید: ... با توجه به سوابق مذهبی این نشریه بعید است که نویسنده‌ی محترم تا کنون زن رقاصی را دیده باشد... . به برکت خیانتهای اصلاح طلبان روزانه مترسکهای زیادی از این نوع در خیابانها دیده می شود لطفا رجوع کنید به هرکجای ایران اسلامی!!! که خواستید.
ونیز نوشته اید: ... دقت و موشکافی بی‌نظیر و توصیف شباهت‌های لوگو و زن رقاص نیز مایه‌ی شگفتی است ... . به نظر من نویسنده مجبور بوده اینقدر توضیح بدهد اخر هستند کسانی در این مملکت اسلامی!!! که انقدر از ان فیلم های کذایی دیدند ونیز به وفور صحنه های طبیعی ان را تجربه کردند که این امور دیگر اصلا به چشمشان نمی اید (وشاید هم می اید ولی خوششون هم میاد!)لذا برای جلب توجهشان باید خیلی زحمت کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
2
2
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای دلم. واسه خنده خوب بود. منم نظرم همینه اینا از بس تو فکر زن و صیغه و.... هستن به لوگو هم رحم نمیکنن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
1
1
شما خجالت نمیکشید اینهمه منحرفین؟ بگید خونه تون کجاست، حواسم باشه از اونجا رد نشم میترسم بهم تجاوز کنید با این ذهن منحرف..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
2
3
خداوكيلي اين آقا چقدر زن رقاص تو عمرش ديده كه من كه زنم اگه همچين حرف مفتهايي رو نميشنيدم اصلا چنين چيزي از اين لوگو به ذهنم هم خطور نميكرد.قاعدتا يك نفر بايستي بيمار روحي باشد و تخصص كاملي در هيزي و چشم چراني كه چنين تجسمهاي عجيب غريبي رو بسازه
حالا كسي كه تاحالا جز اين بنده خدا چنين چيزي رو نه ديده بود نه تجسم كرده بود نه فكرش را ميكرد؛اما جناب يزدي يعني در اين مملكت گل و بلبل ما هيچ مشكل ديگه اي وجود نداره جز لوگوي تهران امروز؟يعني هيچ انساني شب سرگرسنه رو زمين نميگذاره؟هيچ بچه اي به اميد يه شام كامل يا يك خواب راحت گرسنه و يخ زده شب رو به صبح نميرسونه؟هيچ بيماري توي خونش درحال جون دادن نيست چون بيمارستانهاي دولتي جا ندارند و بيمارستانهاي خصوصي بدون پول كاري نميكنند؟هيچ بيماري بخاطر كوتاهي يك مشت مثلا دكتر و پرستار بيشعوروبي وجدان مثل برادر من جونشون رو از روي سهل انگاري از دست نميدن؟هيچ بيگناهي در زندان و خانواده ش دلنگران نيستند؟هيچ زني خودفروشي نميكنه چون بچه ي گرسنه اي در خونه منتظر يه لقمه غذاست و صاحب خونه منتظر اجاره؟هيچ مردي مجبور به دزدي يا گدايي يا كارهاي خيلي پست نيست براي اينكه شكم زن و بچه ش رو سيركنه؟هيچ جووني بيكار نيست چه تحصيل كرده چه بيسواد چه شهري چه روستايي؟يعني هيچ قانون شيكي هرروز از زير بوته و به صلاحديد و اجماع يك مشت پسرودختر مبتكر كه خدا ميدونه چطور به اين جايي كه هستند رسيدند؛تصويب نميشه واعصاب و روان مردم رو بهم نميريزه و...آقاي يزدي يعني همه ي مشكلات اين مملكت حل شده و فقط يك لوگه مشكل ماست؟؟؟برادر جان اسلام و دين خدا كه دست آويز بقدر كافي شده براي خواستهاي دنيايي؛ديگه ذهنيت مردم رو خرابتر از اين نكنيد.آخه مثلا مومن خدا تو از كجا زن رقاص ديدي كه بخواي همچين تجسمي داشته باشي؟يعني در كاباره ها بودي يا فيلمهاي رقص زنها رو ديدي يا...استغفرالله اينا از مردان خدا بعيده.پس بهتر بود به جاي اينكه اين حرفها رو بزنيد و خودتون رو مضحكه كنيد و مردم رو احمق فرض كنيد به اين فكرميكرديد كه هر دور از جون احمقي هم اولين چيزي كه به نظرش ميرسيد اين بود كه اين بابا از كجا زن رقاص ديده؟؟؟؟
مردم ديگه در 100سال پيش زندگي نميكنند اقاي يزدي كه اگه بگين ماست سياه بگن آره راست ميگه حتما سياه.اغلب مردم سواد دارند وسائل ارتباط جمعي اگه در اختيار شما در حد اعلا هست در اختيار اونها هم كمابيش هست روزنامه مجله تلويزيون اين اون ...كمي فكركنيد و به جاي اينهمه بچه بازي كمي به فكرمردم و دنياي اخرتي باشيد كه جووني من و امثال من رو به خاطر ترس از اتيش خدا كه قطعا جاي من و امثال من نيست.يادتون باشه همه ي ما ايراني هستيم مال اين خاك مال اين مملكت مهم نيست چه دين و مذهبي داريم مهم نيست به چه زباني حرف ميزنيم مهم نيست درچه سطح اجتماعي زندگي يا كار ميكنيم مهم اينه كه اولا انسانيم و ثانيا ايراني.پس بجاي چسبيدن به موضوعات كودكانه به شرافت انساني و رفاه مردم و رفع ظلم و گسترش پاكي صميميت عدالت و عشق فكركنيد.فكرميكنيد در اين زمينه هم بقدر اين لوگو هنرمند هستيد و مبتكر؟؟؟؟؟
خداوند توفيق دهد به همه ي بندگاني كه در راه آسايش ديگران قدم برميدارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
2
دوستان توجه کنید کسی که خط نستعلیق بداند می داند که انتهای حرف "و" و "ز" در حالت "رای مرغی" عینا همینگونه است که در شکل آمده است و در حرف "ر" کشیده هم این اتفاق افتاده که اگر به خوبی ععمل می شده مستقیم بایدمیکشیدند که در اینصورت به کل مذکور شباهت بیشتری داشت نقطه "ز" هم وابسته به سلیقه طراح است و اکثر گرافیست ها دوست دارند لوگوی آنها پیوسته باشد بنابراین دلایل یاد شده نمیتواند مبنی بر طراحی به عمد باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۱
1
3
بابا بی خیال این آقایون مذهبی خیلی تو این زمینه ها حرفه این فقط اسم ما جوونا بد در رفته والا من هر کاری می کنم شکل یه زن رقاص نمی بینم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
1
3
واقعاً خاک بر سر ما که یه همچین آدمایی شدن رجال مطبوعاتی این مملکت
بعدش بیان این مزخرفاتو تحویل ما بدن
والا همه دنیا به ما میخندن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
0
2
واقعاً خاک بر سر ما که یه همچین آدمایی شدن رجال مطبوعاتی این مملکت
بعدش بیان این مزخرفاتو تحویل ما بدن
والا همه دنیا به ما میخندن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۶
2
2
ای ول درست دیده اینهم از ریزه کاری پیچاندن است همین قدر که طراح بفهمد که خر خودشه کافیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۸
1
2
والا من تا حالا فیلم س... زیاد دیدم،زیاد که یعنی تا دلت بخواد!زن رقاص و غیر رقاص هم که بی خیال! :))
از طرفی قدرت تجسم خیلی خوبی هم دارم،نه که از خودم تعریف کنما!بقیه میگن به خدا :دی
ولی با این که متن این طرفو خوندم،هر چی تلاش می کنم موفق نمیشم "زن رقاص" موجود در لوگو رو مشاهده بنمایم!
بهش بگید یکم بیشتر توضیح بده شاید منم دیدم. :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
1
4
به مشکلات واقعی مملکت فکر کنید-از این جنگ خروس ها دست بردارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
1
4
بدبختها شما فقط به فكر شكم وزير شكم هستيد وفقط چشمهاي كثيفتون فقط اشكال بيضي گرد ودراز را مبيند اينهمه مشكل به زعم حضور شما كثافتها در اين مملكت هست چشمهاي خودرابه روي ان بسته ايد وفقط دنبال ....ميگرديد افرين به دوست عزيزي كه چند سطر بالاتر حرفهاي بسيار خوبي زده بود دررابطه با مشكلات عديدهاي كه شما تمساحهاي كثيف موجب ان شده ايد .در ضمن به اقاي ... بفرمائيد كه برود دنبال فتواهاي ترور و ادمكشي خود برسد اين گه خوريها به ايشان نيامده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
1
3
واقعا جای تاسف است که روان شناسی در کشور ما برای مسوولان انجام نمی شود وگرنه چنین انسانهای بیماری که ناخودآگاه مریض و سرکوب شده خود را در لایه های زیرین شخصیت پنهان کرده اند، چنین اظهارات بیمارگونه ای راجع به این لوگو و امثال آن ارائه نمی دانند، بدون شک و با مسوولیت شرعی تمام از طرف خویش یابد بگویم که این نظر دور از ذهن فقط می تواند نظر یک فرد کاملا بیمار باشد که تصورات جنسی بسیار تخیلی اما از نوع منفی در خصوص تصویر پردازی از زنان در خلوت خویش تجسم می کند، و اکنون با دیدن یک لوگو زیبا تصورات خویش را در آن فرافکنی کرده و شخصیت پنهان خویش را در معرض نمایش گذاشته است.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
3
دادداش جون من مشه یه حالی بدی ، از اونی که جنس میگیری ما رو هم معرفی کنی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
5
3
چرا از خودتون حرف درمیارید حیا کنید اینقدر افترا به این استاد برجسته نبندید
سانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
بیشتر شبیه یه خانوم دوچرخه سواره ، نمیدونم شاید من ندیدم ، ولی خداییش حساب کنیم شبیهه ها.... از ما گفتن بود !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین