کد خبر: ۹۳۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۸
سیلی نماینده ورامین به یک بخشدار

سیلی می‏زنم، پس هستم

وقتی خشونت جای گفتگو و اقناع را می‏گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جلسه بررسی مشکلات مردم خاوه (یکی از روستاهای بخش جوادآباد ورامین)، نماینده مردم ورامین در مجلس پس از درگیری لفظی با بخشدار به صورت وی سیلی زد که پیگیری های مقامات اجرایی هم باعث شد تا استاندار تهران دستور دهد: این بت را بشکنید! 

در این جلسه که بعد از نماز مغرب و عشای شامگاه جمعه با حضور مردم و اعضای شورای روستا در مسجد خاوه برگزار شد، فرماندار شهرستان ورامین، نماینده مردم ورامین در مجلس و بخشدار جوادآباد نیز حضور داشتند.

اواسط این جلسه، درگیری لفظی میان سیدحسین نقوی، نماینده ورامین در مجلس و حسن بختیاری، بخشدار جوادآباد بر سر مشکلات حل نشده روستا، بخش جوادآباد و کمبود اعتبارات این بخش همچنین عملکرد منفی نماینده شهرستان ورامین در این بخش روی داد که به دنبال این امر، نماینده شهرستان در مقابل مردم و مسئولان به صورت بخشدار سیلی زد.

این درحالیست که تنها دو ساعت پس از این درگیری، بازتاب این عمل در میان مردم جوادآباد و شهرستان بسیار منفی بوده و خبر درگیری یادشده خانه به خانه در حال انتشار است. دیروز خبر جریان فوق به وزارت کشور و اداره اطلاعات هم رسید.

فرماندار و بخشدار در استانداری
فرماندار شهرستان ورامین ضمن تایید خبر درگیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در ورامین گفت: جلسه فوق العاده ای با حضور بخشدار جوادآباد و براتلو، معاون سیاسی و انتظامی استانداری تهران و عضو شورای تامین این استان در استانداری تهران تشکیل و جوانب این درگیری بررسی شده است.

سیدمحمد میربزرگی خاطرنشان کرد: در پی سرکشی به روستاهای شهرستان ورامین از سوی مسئولان، عصر جمعه ساعت 17 جمعی از مسئولان بخش جوادآباد و شهرستان ورامین از جمله معاون راه و ترابری، رئیس تربیت بدنی، رئیس شورای روستای "خاوه" و بخشدار جوادآباد به همراه رئیس اداره برق شهرستان و رئیس دفتر نماینده شهرستان ورامین(جعفر اردستانی) از روستای خاوه بازدید و مشکلات را بررسی کردند.

وی ادامه داد: ظاهرا غلامرضا تاجیک که یکی از سه عضو شورای روستای خاوه است، خواسته بود که نماینده شهرستان ورامین بیاید و تکلیف مشکلات را روشن کند. تاجیک طی صحبت با بنده از عملکرد دیگر اعضای شورای روستا و بخشدار جوادآباد انتقاد و ادعا کرد که حق اوست که دهیار باشد.

این مسئول بیان کرد: در جواب این انتقاد و ادعا از وی خواستم برای سخنان خود دلایل مستند بیاورد، همچنین به وی گفتم که در نتیجه این حرفها فضای نامطلوبی حکمفرما می شود درحالیکه ما باید مشکل مردم را حل کنیم.

میربزرگی ادامه داد: بعد از نماز عشا در مسجد خاوه، تاجیک یکی از سه عضو شورای روستای خاوه پیش نقوی، نماینده مردم ورامین در مجلس رفت و گفت که بخشدار گفته که من را قبول ندارد. به دنبال این امر، نقوی در حضور جمعیت حدود 150 نفری حاضر در مسجد رو به بختیاری(بخشدار جوادآباد) کرد و گفت: "چرا این عضو شورا را قبول نداری؟" بختیاری نیز در جواب گفت: "قبول ندارم زیرا همیشه ساز مخالف می زند، در روستا تنش و برای شورا مشکل ایجاد می کند."

درگیری آغاز شد
وی افزود: به دنبال این امر، نقوی فریادی زد و سپس در مقابل جمعیت، دو سیلی به گوش بختیاری زد. ما نیز آنها را از هم جدا کردیم. من از بخشدار خواستم خویشتندار باشد و به او گفتم: مقابله به مثل نکن و فرصت شکایت را برای خود نگهدار.

مبربزرگی خاطرنشان کرد: به دنبال این امر، بختیاری را به کنار دیوار مسجد بردم اما ناگهان راننده آقای نقوی به سمت بختیاری حمله ور شد و چند لگد به پای او زد. بخشدار نیز او را هل داد و از مجلس خارج شد. پس از رفتن بخشدار، نقوی را به خاطر رفتارش سرزنش کردم و او نیز در پاسخ گفت: "من به نمایندگی از طرف مردم توی گوش بخشدار زدم."

ماجرا به استانداری کشیده شد
این مسئول افزود: بخشدار در زمان خروج از مسجد با امام جمعه جوادآباد مواجه شد و امام جمعه پس از اطلاع از قضیه با استاندار تماس گرفت و استاندار نیز با نقوی تماس گرفت و از وی پرسید: "شما به صورت بخشدار من سیلی زدی؟" نقوی نیز در پاسخ گفت: "بله، من سیلی زدم زیرا گفته که شورای روستا را قبول ندارم و من نیز به نیابت از طرف مردم توی گوشش زدم."

میربزرگی اضافه کرد: نقوی در سخنرانی اش دولت، بخشدار جوادآباد، بخشدار قرچک و نیز نیز نماینده سابق مجلس - که سفیر فعلی ایران در کشور عمان است - را زیر سئوال برد. به دنبال این امر، استاندار پس از تماس با نقوی یا من تماس گرفت و گفت: "برای چه در مجلسی که بخشدارت مورد هتک حرمت قرار گرفته، نشسته ای.... همین الان به همراه همه مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه، آنجا را ترک کنید."

این بت را بشکنید!
وی افزود: به دنبال این امر، به همراه سایر مسئولان جلسه را ترک کردیم و به اتفاق بخشدار جوادآباد به استانداری تهران رفتیم و در آنجا استاندار توصیه کرد که بختیاری شکایت خود را پیگیری کند تا هم به حق خودش برسد و هم حق نماینده سابق شهرستان(حسین نوش آبادی) ضایع نشود زیرا ایشان نیز مورد هتک حرمت واقع شده اند. همچنین استاندار تاکید کرد: "افکار عمومی را آماده کنید، برای ائمه جمعه شهرستان و مدیران ادارات توضیح دهید و نگذارید شرایط به صورت ناحق پیش رود . زیرا اگر فردا وزیر هم پیش نقوی برود، ممکن است کتک بخورد. همچنین استاندار تاکید کرد: "این بت را بشکنید و نگذارید این اتفاقات تکرار شود و تا احقاق کامل حقتان عقب نشینی نکنید."

سرپرست فرمانداری ورامین خاطرنشان کرد: پس از صحبت استاندار با وزیر کشور، وزیر نیز دستور داد که با این نماینده فقط در حد قانون رفتار کنید. ایشان از این به بعد حق دخالت در کار اجرایی را ندارد، او فقط حق قانونگذاری و نظارت دارد و می تواند تنها در همین چارچوب رفتار کند. به دنبال این امر، دیگر قرار نیست آقای نقوی در هر جلسه ای حاضر شود و هر اداره ای که دلش خواست برود."

شکایت به مقامات عالی کشور و شهرستان رسید
حسن بختیاری، بخشدار جوادآباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامین گفت: "شکایتم را تقدیم مراجع قانونی کرده ام و پیگیر شکایتم تا آخر هستم. در جلسه درگیری، فرماندار، رئیس حراست فرمانداری و رئیس اداره اطلاعات شهرستان نیز حضور داشته اند و شاهد ماجرا بوده اند. همچنین فایل سخنرانی آقای نقوی هم دست من است.

"آقای نقوی ادعا می کند به نمایندگی از طرف مردم به من سیلی زده در حالی که من روز تعطیل از استراحت خود زده ام و به خاطر پیگیری مشکلات مردم، راهی روستای "خاوه" شده ام. شکایتهای من به دادسرای کارکنان دولت، کمیسیون اصل 90 مجلس، رئیس مجلس، استانداری، وزارت کشور و شخص رئیس جمهور رسیده است."

ماجرا در حال بررسی است
از سوی دیگر سیدرضا حسینی؛ دادستان شهرستان ورامین نیز در خصوص این ماجرا گفت: "ماجرا در بخش جوادآباد از سوی دادگستری در حال پیگیری و کار در حال انجام است اما هنوز به مرحله رسانه ای شدن نرسیده است."

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شکایت مدعی العموم نیز افزود: پرونده در حال بررسی و رسیدگی است و به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

از سویی بخشدار جوادآباد نیز ارائه توضیح در خصوص این درگیری را به آینده موکول کرد .

در عین حال نقوی نماینده شهرستان ورامین نیز پاسخگوی تماس تلفنی خبرنگار مهر که خواستار اعلام نظر وی در خصوص این ماجرا شد ، نبود. به هر حال "مهر" آماده درج توضیحات ایشان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۸
0
0
به این قضیه یک جانبه نگاه شده م از نوع متن پیداست که هدف بیان خبر نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
0
0
تورابه خدااینقدر این آدمهای سخیف وحرکات زشت اینها راتوجیه نکنید .این نماینده حرکت زشت ولات واوباشی انجام داده باید توبیخ شود .مردم آدم لات که به مجلس نفرستاده اند .فردی راکه فکر می کردند خوب حرف می زند ومنطق دارد روانه خانه ملت کرده اند بعد می بینند از هر لات وبی سروپایی بی عرضه تر است !!!!!یا رب مبا که گدا معتبر شود.........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
0
0
متنی که در لینک زیر آمه است خطاب به نماینده از طرف جمعی از جوانان شهرستان ورامین است :
http://www.uplod.ir/download.php?file=75531
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
0
0
لااقل این نامه گروهک آقای نوش... ببخشید هواسم نبود، جوانان ورامین را می دادید یکی از همین جوانان بخواند لااقل یکم اصلاح املای و ادبی بکند آقای به حساب اهل هنر. کور خوانده اید می دان شاید غیر ورامینی ها با دیدن این مزخرفات حرف های این سایت کریمه!! را باور کنند ولی آتش به جان شما که مردم ورامین آگاهند.
می دانم حرفهایم را اصلا بازتاب نمی دهید ولی لااقل خودتان از ته جانتان بسوزید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
0
0
دستش درد نکنه. اگر مردم ورامین آن جا بودند که خدمت آقایان می رسیدند ولی بدانید که مردم تا آخرین نفس پای نماینده محبوبشان ایستاده اند و ان شاء الله این باند مافیایی آقایون زودتر متلاشی شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
0
0
چندین سال است که مردم به جای گقتگو دارند فریاد می زنند و کسی نمی شنود. حالا شما چرا دارین از خارج شهرستان قضاوت می کنید به کوری چشم بعضی ها(خودتان تفسیر کنید کی ها) دکتر یقه بقیه این افراد کوچک را خواهد گرفت و مردم شهرستان هم تا آخر پشتیبان او خواهند بود.
نه تنها ایشان هست بلکه تا آخر هم خواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین