کد خبر: ۹۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
رحیم مشایی در جمع جامعه وعاظ زندگی‌نامه‌اش را بیان کرد

مشایی: اگر احمدی‌نژاد بگوید حرف نزن، حرف نمی‌زنم

بعد از انقلاب علمای ما به لحاظ اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی:اسفندیار رحیم مشایی پس از آن که اظهار نظرهایش درباره مسائل مورد حساسیت جامعه دینی کشور، با واکنش منفی بسیاری از علما و روحانیون قرار گرفت، در جمع هفتگی جامعه اسلامی وعاظ حاضر شد و درباره تدریس در محافل مذهبی از سن 14 سالگی، محوریت خدا در وحدت، دلایل اظهار نظر تخصصی در مسائل دینی، شکایت از روزنامه كیهان، مدیریت جامع انبیاء، رژیم صهیونیستی، تماس با مرتاض هندی و جن كرمانی توضیحاتی ارائه داد.

اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور كه در جلسه هفتگی جامعه اسلامی وعاظ جهت پاسخگویی به سوالات روحانیون این تشكل حاضر شده بود، در ابتدای سخن خود ضمن قرائت دعای الهم‌ عجل لولیك الفرج .... اظهار داشت: خداوند را شاكرم كه توفیق حضور در این مراسم را عطا فرمود. 

وی با بیان اینكه در برخی جاها خوانده‌ام كه مشایی بنیانگذار یک مكتب خاص است، افزود: من از بچگی پای منبر بزرگ شده‌ام و با روحانیون و علما آشنا بودم. می‌دانم كه قاطبه علمای ما به لحاظ اقتصادی در طبقه متوسط جامعه قرار داشتند البته باید گفت كه بعد از انقلاب اسلامی علمای ما به لحاظ اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند.

مشایی با بیان اینكه در واكنش به اظهارات من برخی‌ها گفته‌اند كه من چرا حرف می‌زنم، برخی‌ها گفته‌اند كه نباید در اموری كه سررشته ندارم وارد شوم،‌افزود: هر كسی كه حرف می‌زند از سر ادعای فضل و فضیلت نیست ما از پیامبر اسلام نقل می‌كنیم، از معصوم نقل می‌كنیم. كسی ادعای امامت و معصومیت نمی‌كند. اگر قرار باشد كه هر كسی كه برای100 نفر صحبت می‌كند، آن 100 نفر بشنوند و حرف‌های حقیقت را به دیگران منتقل نكنند، كار به جایی نمی‌رسد. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این كه ما تكلیف داریم تا در راستای توسعه اندیشه‌های دینی تلاش كنیم و یكی از این راه‌ها بیان است، خاطرنشان كرد: این بیان ممكن است،‌هم اقرار باشد و هم تاكید و یا از جهت تنویر باشد. 

وی با بیان اینكه بنده به عنوان كسی كه از بچگی‌پای درس علما و روحانیون بوده‌ام، اعتقاد دارم خداوند نور ایمان را از دوران كودكی در من قرار داده است، افزود: من از سن 13 سالگی در مساجد و به دستور روحانیون مساجد سخنرانی می‌كردم، در سن 14 سالگی در مدرسه كلاس درس مذهبی برگزار كرده بودم. 

مشاور رئیس‌جمهور گفت: من بدون مقدمه می‌خواهم بگویم اگر كسی آمد و گفت كه من شاگرد این مكتب هستم فهمی كه به صورت كتبی و یا شفاهی از علما پیدا كرده‌ام را می‌خواهم به عنوان شاگرد مكتب بیان كنم دلیلی بر مدعی بودن من نیست. 

وی افزود: ما مدعی هستیم كه مكتب‌ ما اقناع می‌كند جان‌های ما را، مكتب ما،‌عقل ما را ارضا می‌كند، دل ما را سیراب می‌كند و ما از سر عقل و محبت و عشق می‌گوییم كه مكتب ما حیات بخش است. 

مشایی خطاب به روحانیون جامعه وعاظ گفت: اگر شما به عنوان مبلغان دین چنین بحث‌هایی را بكنید، می‌گویند شما مبلغ هستید و می‌گویید، اما اگر من به عنوان مهندس، پزشك یا یك سیاستمدار بگویم نشان ادعای من نیست بلكه نشانه تاثیر كار اهل علم است. این محصول تلاش علماست. 

وی افزود: اگر من به عنوان شاگرد كوچك مكتب علما، اندیشه علما را ابلاغ كنم و نشر بدهم این خوب است یا بد. باید بگویم از خوب و بد گذشته. این یك تكلیف است. اما یك شرط دارد و شرطش این است كه آنچه كه می‌گوییم باید بر منطق اندیشه اسلامی باشد و در چارچوب‌های جهان بینی توحیدی اسلامی شیعی ناب باشد. 

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینكه هر كس به هر چه كه می‌گوید مسئول است، یادآور شد: نباید به كسی گفت كه تو چرا حرف می‌زنی، خوب او باید حرف بزند. ما باید بگوییم در جامعه بگوییم و بیان كنیم تا دشمن از اینكه ادعا می‌كند دین ناكارآمد است، مایوس شود. 

مشایی با بیان اینكه ما باید حتما حرف بزنیم اما درست حرف بزنیم، گفت: اگر كسی آمد و گفت: این حرفی كه شما زدید اشتباه است این طور باید پاسخش را داد كه ممكن است كسی مثل من حرف‌هایی را بزند كه اشتباه نیز در آن موجود باشد. شما علما نیز ممكن است در بین خودتان اختلافاتی در این مورد كه به فلسفه گرایش داشته باشید یا نه، مباحث فقهی داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینكه روشی كه در حوزه‌های ما به شكل سنتی است، اما متاسفانه در دانشگاه‌های ما نیست، این است كه در حوزه، علم را از طریق عشق و تكلیف یاد می‌گیرند و در خصوص آن مباحثه می‌كنند. تا آجر به آجر در كنار هم بنشیند تا مستحكم بالا بیاید، تصریح كرد: پس منطق علم این نیست كه به كسی بگویند،چرا حرف می‌زنی اما لازم است كه با كمال حساسیت همه حرف‌ها را بشنویم و دقیق باشیم كه خدای ناكرده یك رگه‌ای از جهل و تزریق به نام دین مطرح نشود تا سرآغاز یك انحراف باشد.

مشایی با بیان اینكه بنده به عنوان شاگرد این مكتب مطالبی را در خصوص دین، خدا، جامعه دینی، نظام دینی و آینده گفته‌ام و خواهم گفت، افزود: من نمی‌خواهم بگویم رئیس دفتر فردی به نام احمدی‌نژاد هستم كه من او را به عنوان خالص‌ترین آدم‌های امروز روی كره زمین یافتم و من ذره‌ای احساس گرایش به نفس و هوای نفس را در رئیس‌جمهور نمی‌بینم.

وی با بیان اینكه شهید بهشتی و شهید مطهری به واعظ بودن افتخار می‌كردند، گفت: من از روحانیون حاضر می‌خواهم در بحث‌های عقیدتی كه می‌كنم هر كجا اشكال دیدند به آن اعتراض كنند. خواهش می‌كنم اگر خطایی در بحث‌های من وجود دارد، سكوت نكنید و آن را مطرح كنید. 

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینكه ما متاسفانه با دو گروه امروز مواجهیم،‌گفت: یك گروه سانسورگر كه پشت پرده نشسته و احزاب فراوانی در اختیار دارد، و گروه دیگر كه ظاهر ولایت‌مدار دارد اما باطنش متفاوت است. البته گروه دیگری نیز وجود دارد كه نمی‌توانم بگویم باطنش ولایتمدار نیست اما آتش بیار معركه است. 

مشایی با اشاره به سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم گفت: در این جلسه كه تعداد قابل توجهی از فضلای حوزه و اساتید دانشگاه حضور داشتند، من بحثی را مطرح كردم كه خلاصه این بحث این بود كه خداوند عالم را آفرید چون می‌خواست شناخته شود، اگر شناخته شود آفرینش را انجام داده است.آفرینش هم مشخص است كه انسان گل سرسبد عالم است و اگر انسان خلق نشود خدا شناخته نمی‌شود.

وی افزود: من گفته بودم كه اگر همه آفرینش منجر به این شود كه انسان خدا را بشناسد بنابراین شناخت خدا خلقت را حكیمانه می‌كند و اگر شناخت خدا حاصل نشود خلاف حكمت است حالا ما نمی‌توانیم كار خلاف حكمت را به خدا نسبت دهیم پس نتیجه می‌گیریم كه الزاما باید كار زندگی و هستی به شناسایی و معرفت انسان به خدا منجر شود. همه كسانی كه از انبیاء و اولیا آمده‌اند همه ماموریتشان همین بود.

مشایی با بیان اینكه انسان موجودی بزرگی است و خیلی قیمت دارد گفت: قیمت گذاشتن روی انسان قیمت گذاشتن روی خدا است. نه اینكه بگوئیم قیمت خدا چند است. یعنی ما ارزش خدا را از طریق ارزش انسان می‌فهمیم چرا كه خودش گفته "و تبارك‌الله احسن‌الخالقین ". 

مشاور رئیس جمهور با بیان اینكه انتظار داریم هركاری متناسب با فاعل آن كار باشد، گفت: خدا وقتی به انسان افتخار می‌كند، این نشان می‌دهد كه ما باید به سراغ این آدم برویم، این آدم باید شناخته شود، این آدم باید عزیز شود. 

وی تمام دستورات و احكام اسلام را در راستای بزرگ كردن انسان دانست و گفت: یك مثلث تشكیل شده از انسان، جهان و خداوند وجود دارد كه ما باید خودمان را بشناسیم، تا ظرفیت پیدا كنیم.

مشایی برای اینكه اگر بخواهیم خدا بزرگ شناخته شود، باید انسان شناخته شود گفت: اگر علم بشر را توسعه ندهیم اخلاقیات آن نیز توسعه نخواهد گرفت. 

وی افزود: عرض من این است، اگر مهدی‌(عج) ظهور كند و جهان را پر از عدل و داد كند به توسعه علم خواهد پرداخت. چرا كه اصل توسعه علم بعد از ظهور امام زمان است.

وی با بیان اینكه در برخی از سایت‌ها نوشته شده بود كه مشایی گفته است اگر انسان نباشد خدا حفظ خواهد شد، گفت: این بحث كاملا روشن است من می‌گویم بودن انسان ربطی به بودن خدا ندارد. بودن انسان كه معلول است چه ربطی به بودن خدا دارد. این وجود ماست كه به بودن خدا وابسته است. 

این سخنرانی در حالی ادامه داشت كه برخی از روحانیون با قطع كردن سخنان مشایی، به وی اعتراض می‌كردند كه چرا به سؤالهای آنها پاسخ نمی‌دهد و مقدمه را تا این حد طول داده است.البته یكی از حاضرین گفت مردم انتظار دارند مسئول دفتر ریس جمهور تنها به خدمتگذاری بپردازد و از این سخنان غیر تخصصی پرهیز كند كه این گفته، موجب احسنت احسنت گفتن حاضرین شد. 

وی همچنین در خصوص اظهاراتش در مورد مدیریت انبیاء نیز گفت: به چه كسی جایزه می‌دهند كه اگر بخواهد مدیریت حضرت نوح را زیر سئوال ببرد؟ اینكه برای بنده كه رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری چون احمدی‌نژاد كه ارزش‌های اسلامی نقطه آرمان وی و بازگشت به ارزش‌های امام و اسلام ناب افتخارش است چگونه امكان دارد.

مشایی با بیان اینكه مقام معظم رهبری جملات زیادی در تایید دولت احمدی‌نژاد بیان داشته است گفت: بحث من در مركز همایش رازی این بود كه انقلاب اسلامی آمده است تا تفكر دینی را احیاء كند و این ماموریت ما است. جمهوری اسلامی نظامی است كه مدیریت می‌كند تا احیای دین صورت بگیرد.
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینكه احیای دینی باید با معرفت صورت بگیرد، خاطر نشان كرد: این نظام اگر بخواهد برقرار بماند باید علم دینی و اندیشه دینی را توسعه بدهد و این مدیریت و برنامه‌همراه با جهت‌گیری و منابع را لازم دارد.

مشایی گفت: من در سخنرانی خود گفتم درست است كه معلمی اخلاق كار بزرگی است اما پیامبران معلم اخلاق نبودند و معلمی اخلاق یكی از وجوه انبیاء بوده است. پیامبر مدیر جامع است ( البته پیامبرانی كه رسالت داشتند) یعنی باید نظام را او برقرار كند. او باید اقتصاد، سیاست‌خارجی را مدیریت و عدالت را برقرار كند.

وی با بیان اینكه حضرت عیسی سی و چند سال پیامبر بودند گفت: آیا حضرت عیسی كه پیامبر بود مدیر هم بود؟ حضرت عیسی كجا مدیر بود، حضرت عیسی كه از اینجا به آنجا فرار می‌كرد، حضرت عیسی در تهدید قتل بود، در مضیقه بود، در محدودیت بود ما نباید حساب جامعه دوران حضرت مسیح را به پای حضرت بنویسیم. 

مشایی گفت: من در سخنرانیم گفتم كه فرض كنید حضرت عیسی را نمی‌كشتند كسی می‌توانست بگوید حضرت عیسی 300 سال پیامبری نمی‌كرد، حضرت موسی می‌توانست 500 سال پیامبری كند.

در ادامه این مراسم روحانیون حاضر از مشایی خواستند تا در این خصوص بیشتر توضیح ندهد و به سئوالات مكرر آنها پاسخ دهد. كه مشایی در جواب برخی از آنها كه معتقد بودند سخنان مشایی با سخنان گذشته‌اش در تعارض است گفت شما به نوار سخنان من رجوع كنید من انچه را كه الان می‌گویم را در گذشته نیز گفته بودم البته مشایی در خصوص چگونگی پیدا كردن نوارهای سخنرانیش توضیحی نداد و گفت متاسفانه در خصوص سخنرانی‌های من واقعیت به صورت آنچه كه گفته می‌شود منتشر نمی‌شود. 

مشایی در پاسخ به سئوال روحانیون مبنی بر اینكه چرا خدا را عامل وحدت ندانسته بود گفت: علت اینكه بشر در طول تاریخ در كنار هم قرار نگرفته و به وحدت نرسیده و در برابر هم قرار گرفته و جنگ و ستیز به راه انداخته است. نشانگر این است كه آنها خدای واحد را آنگونه كه باید بشناسند، نشناخته و به آن ایمان نیاورده‌اند.

وی با بیان اینكه نتیجه كلمه توحید، توحید كلمه است گفت: علت عدم وحدت نبود توحید است و راه صلاح بشر بازگشت به توحید است. مشایی معتقد است كه رسانه‌ها مطالب وی را درست منعكس نمی‌كنند و در صورت ارسال جوابیه، جوابیه وی منتشر نمی‌شود اما مطالبی را كه می‌گویم را همه منتشر می‌كنند.

یكی از روحانیون معترض به سخنان مشایی خطاب به وی گفت كه شما مدعی هستید از سن 13 سالگی سخنرانی می‌كنید . آقای رحیم مشایی این درست است كه با سخنان شما روزنامه‌ها و مردم حساس شوند و در این وضعیت شرایط برای دولت سخت شود. آیا فقر و بیكاری مشكلات مردم حل شده است كه شما با این اظهارات خود بر سر راه دولت و نظام مانع درست می‌كنید؟ من به شما دوستانه می‌گویم و به شما پیشنهاد می‌دهم كه یك سال در خصوص این موضوعات سخن نگویید، شما رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هستید و كار خودتان را انجام دهید. 

البته این معترض به سخنان مشایی بعد از اعلام اعتراض خود مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت تا اینكه مجری برنامه از حاضرین بخواهد با ذكر صلوات سكوت را در جلسه حاكم كند تا مشایی به ادامه سخنان خود بپردازد.

مشایی گفت: برخی‌ها به من می‌گویند كه اظهاراتم موجب حمله برخی‌ها به احمدی‌نژاد می‌شود، حالا باید گفت كه احمدی‌نژاد به من بگوید كه حرف نزن من حرف نمی‌زنم، من كه ماموریت فردی ندارم و به طور طبیعی اگر از دولت بیرون آمده‌ام به عنوان یك مهندس هر گونه كه دلم بخواهد حرف می‌زنم.
 
این جمله مشایی باز هم موجب تنش در جمع حاضرین شد و برخی از حاضرین خطاب به وی اعتراض خود را اعلام كردند. اما مشایی در پاسخ به این معترضان گفت: آقای احمدی‌نژاد می‌گوید كه برخی‌ها می‌خواهند كه تو حرف نزنی.

یكی از حاضرین از مشایی خواست تا به طور شفاف ماجرای مرتاض 400 ساله هندی را توضیح بدهد كه مشایی گفت: من از شما سئوال می‌كنم آیا انسان 400 ساله داریم. كه یكی از حاضرین گفت البته ما جن كرمانی هم شنیده‌ام در این خصوص لطفا توضیح بدهید، كه مشایی گفت : جن كرمانی اگر وجود داشته باشد مربوط به برخی از افراد است من كه مازندرانی هستم.
وی افزود: من رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده‌ام، قبل از آن هم مدیر شبكه رادیو بودم و البته مدیر رادیو پیام نیز بوده‌ام. این آقایی كه امروز موسسه آینده روشن را مدیریت می‌كند خوب می‌داند كه این موسسه را من بنیان گذاشتم.

مشایی گفت: رادیو پیام رادیو موسیقی بود، اما زمانی كه من مدیریت این رادیو را بدست گرفتم، بررسی كنید، تا ببیند تا مشخص شود در یك روز چند بار در خصوص ساحت مقدس مهدویت صحبت می‌شد، یكی از برنامه‌های پر شنونده رادیو در شبهای جمعه چهار ساعت فقط بحث امام زمان را مطرح می‌كرد.


وی با بیان اینكه در شهرداری ما چند موسسه مذهبی راه‌اندازی كردیم، این سئوال را كه تهران را چه كسی متحول كرد را مطرح كرد و یادآور شد: پیش از اینكه ما به شهرداری تهران بیاییم تهران چگونه بود در زمانی كه آقای احمدی‌نژاد در شهرداری بودند من مدیر امور فرهنگی شهرداری بودم.


یكی از حاضرین خطاب به مشایی گفت اگر شما علاقه به نظریه‌پردازی دارید به كار نظریه‌پردازی مشغول شوید ما كه پای سخنرانی شما نشستیم روحانیون معمولی نیستیم. بنده به عنوان یك روحانی به اندازه وزن شما كتاب و مقاله دارم.


یكی دیگر از حاضرین كه معتقد بود سخنان مشایی غیر تخصصی است و از حوزه دانش وی خارج است خطاب به مشایی گفت شما با این اظهاراتتان موجب تضعیف دولت آقای احمدی‌نژاد شده‌اید كه برخی دیگر از روحانیون در حمایت از وی این سخنان را تكرار كردند تا نظم جلسه باز هم دچار اخلال شود و صلوات بر محمد و آل محمد سكوت را در جلسه حاكم كند. اما مجری جلسه كه قصد داشت بعد از صلوات جلسه را آماده سخنرانی مشایی كند یكی از حاضرین خطاب به مشایی گفت آقای مشایی نمی‌خواهی در خصوص سئوالات ما پاسخ دهید؟ در خصوص سئوالمان در مورد اسرائیل جوابی نداری كه بگوی و یا نمی‌خواهی جواب دهید كه در این حال شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز این مراسم شد. 

مشایی كه بعد از دقایقی به جهت اعتراض روحانیون مجبور به سكوت شده بود در خصوص سئوالات مكرر روحانیون در مورد رژیم صهیونیستی، گفت: دو روز قبل از آن روزی كه من آن جمله را در خصوص اسرائیل در مراسمی كه در شمال كشور به مناسبت گرامیداشت شهدا برگزار شده بود گفتم كه شهدا زنده‌اند و نتیجه خون‌های شهدا ثمر داده است و اسرائیل مرده است اما هنوز تشییع جنازه نشده است. من شاید حداقل صدها سخنرانی علیه اسرائیل كرده‌ام اما شما ببینید شاید جمله من در این خصوص اشتباه باشد كه اشكالی دارد. شما روزنامه كیهان را ببینید این روزنامه نوشته است مشایی در برابر اسرائیل سر تعظیم فرو آورده و اسرائیل را تمجید كرده است.

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوالی در خصوص هوشنگ امیراحمدی نیز گفت: خدا شاهد است كه این دروغ است من به همین جهت علیه روزنامه كیهان شكایت كرده‌ام و حتما این روزنامه محكوم خواهد شد.
اگر این روزنامه محكوم نشود من مسلمان نیستم. چون دروغ بسیار بزرگی را نوشته است.
این روزنامه گفته است كه هوشنگ امیراحمدی را مشایی به ایران آورده و در ایران مشایی با هوشنگ امیراحمدی ملاقات كرده‌اند در حالی زمانی كه این فرد ایران آمد من اصلا نمی‌دانستم كه آمده و اصلا با من تماس نگرفته و اجازه ملاقات از من نیز نخواسته است و تا زمانی كه از كشور بیرون نرفته بود من نفهمیده بودم كه وی به ایران آمده است.


حاضرین در جلسه كه معتقد بودند مشایی از پاسخ دادن به سئوالات اصلی آنها طفره می‌رود با اعتراضات خود برای چندمین بار متوالی نظم جلسه را بهم ریختند تا مشایی مجبور شود در خصوص اسرائیل توضیح بدهد و بگوید كه من در سخنرانی كه در خصوص گسترش افكار انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیا بود گفتم كه این مكتب این قدرت را دارد كه به دنیا خودش را عرضه كند و ما برای دشمنی برای مردم نیامده‌ایم.
وی افزود:این عبارت من است موضع ما نسبت به مردم دنیا موضع دوستانی است. البته در انتهای این سخنانم گفتم كه حتی مردم آمریكا و اسرائیل نیز موضعی نداریم چرا كه بحث سیاست بین الملل ما دوستی با مردم است. موضع ما موضع پیامبر است.
مشایی گفت: من در این سخنرانی گفتم كه ما با همه مردم دنیا حتی مردم آمریكا و اسرائیل دوست هستیم كه ابتدا برخی‌‌ها گفتند چرا گفتی ملت اسرائیل، من احساس كردم كه شاید خطا كرده باشم. فردای آن روز خبرنگاران در این خصوص از من سئوال كردند. اما باید بگویم كه واژه ملت در ادبیات سیاسی با مردم فرق می‌كند. ملت به ازای دولت شمرده می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینكه در خصوص این سخنرانی من در مورد اسرائیل شانتاژ آفرینی فراوانی شد و اصلا هیچ كس رها نمی‌كرد از این سایت به آن سایت، از این روزنامه به آن روزنامه،‌از آن عالم تا آن عالم و حتی 200 نماینده مجلس علیه من امضا كردند كه البته برخی از آنها بعدها پیش من آمدند و ابراز پشیمانی كردند.
یكی دیگر از حاضرین خطاب به مشائی گفت: آقای مشایی مقام معظم رهبری فرمودند بحث دوستی با اسرائیل غلط است.

مشایی با بیان اینكه احمدی نژاد گفته است حرف مشایی حرف دولت است تاكید كرد: من اگر جمله خود را در خصوص اسرائیل بد می‌دانستم آن را تكرار نمی كردم اما من بر این اساس این مسئله را گفتم كه اگر اسرائیل را امروز دنیا یك كشور می‌شناسند، یك كشوری است كه با یك سیلی حذف می‌شود. حال اگر بخواهیم بدانیم كه چرا حذف نمی‌شود به خاطر اینكه نفوذ در بسیاری از كشورها دارد و افكار عمومی را به نفع خود و علیه ما بسیج می‌كند.
مشایی افزود: سیاست دولت این بود كه ما در عین حال كه با صهیونیزم مقابل می‌كنیم و افتخار این دولت این بود كه موج بزرگی از مقابله با صهیونیزم جهانی را در دنیا به راه انداخت ما می‌خواستیم بگویم كه این رژیم در حالی كه در دنیا قانونی نیست در سرزمین خودش نیز مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
رئیس دفتر رئیس جمهور از روحانیون جامعه وعاظ خواست تا بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خود و معترضانش مورد بازخوانی قرار دهند و گفت: اصل بحث آقا این بود كه این مسئله چیست كه شما اینقدر آن را كش می‌دهید، بعد فرمودند كه كه مردم اسرائیل دوست ما نیست و حرف بنده را نفی فرمودند و توضیح دادند.
مشایی بیان داشت: بعد از بیانات آقا طی نامه‌ای خطاب به رهبری نوشتم كه مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.
وی گفت: تعریفی كه بنده از ولایت فقیه دارم این است كه به محض اینكه معلوم شد نظر ولی فقیه چیزی دیگری است تكلیف روشن است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز برخی از روزنامه‌ها نوشته‌اند كه قطعا، جاسوس و از عوامل موساد هستم.
شجونی دبیر كل جامعه اسلامی وعاظ ضمن قطع سخنان به مشائی به وی گفت آقای مشایی ماجرای این هدیه خانم چیست البته یكی دیگر از حاضرین از مشایی پرسید كه چرا خبرگزاری‌ها شما را در راهپیمایی از جمله راهپیمایی روز قدس نمی‌ببیند.
مشایی در پاسخ به این سئوال گفت: صدها بار این كار را كرده‌ام.
این روحانیون معترض گفت: آیا حضور شما در روز قدس در راهپیمایی بوده است كه مشایی گفت: روز قدس كه حتما با من مصاحبه نكرده‌اند.
یكی دیگر از روحانیون معترض با بیان اینكه هیچ دولتی به اندازه دولت نهم مورد حمایت مقام معظم رهبری نبوده است، گفت مقام معظم رهبری از رئیس دولت می‌خواهد كه شما را از معاونت اولی بردارد شما باید جواب دهید كه چرا مقام معظم رهبری مجبور می‌شود در خصوص شما خطاب به رئیس جمهور نامه بنویسد، شما چرا دولت خدمتگزار را در معرض تهمت قرار می‌دهید، باز هم ذكر صلوات بود كه برای چندمین بار جلسه به هم ریخته آماده ادامه سخنرانی كرد.


مشایی در بخش دیگری از سخنان خود در حالی كه پاسخ‌های متعدد روحانیون بی جواب مانده بود به بحث سازمان حج اشاره كرد و گفت: زمانی كه بحث ادغام سازمان حج و سازمان گردشگری مطرح بود یكی از آقایان نامه‌ای نوشتند و متذكر شدند كه حج از شئون ولی فقیه است و ما نباید در آن دخالت كنیم. من تعجب كردم كه چطور این فرد عالم است، عالمه، چطور عالم است كه می‌گوید حج از شئون ولی فقیه است آیا او ولی فقیه را فقط یك روحانی می داند. ولی فقیه كیست. آن ولی فقهی كه ما در مكتب علما فهمیدیم همه چیز برای اوست. داخلی و خارجی ندارد سیاست خارجی، هوا فضا ... از شئون ولی فقیه است.
مشایی تصریح كرد: این آقایی كه می‌گفت حج كه از شئون ولی فقیه است در انتخابات چگونه عمل كرد و كدام طرف رفت.


وی در پایان گفت: كه اگر 27 سال قبل از احمدی نژاد را در خصوص توجه به قرآن و روحانیت را جمع بزنیم و ضربدر 100 بكنیم به سه سال دوران احمدی نژاد نمی‌رسد. حال باید دید كه احمدی نژاد كیست؟ مگر احمدی نژاد اجازه می‌دهد كه كسی یك ذره انحراف داشته باشد. حال كه برخی‌ها نمی‌توانند این مسائل را توجیه كنند می‌گویند مشایی احمدی نژاد را سحر كرده است. چرا می‌گویند مرتاض 400 ساله یا جن كرمانی؟ برای اینكه نمی‌توانند دولت و سئوالات ما را توجیه كنند و به همین خاطر به این مسائل روی می‌آورند.

توضیح: مشایی در خصوص ادغام سازمان حج ، بازدید از نمایشگاه هدیه تهرانی و نامه مقام معظم رهبری در كن لم یكن كردن معاون اول رئیس جمهوری‌اش مطالبی ایراد كرده كه بنا به این گفته مشایی كه شرعاً از انتشار این مطالب راضی نیست، از انتشار آنها صرف نظر كردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۸
0
0
اقا ما ملت ايران از اين برادر نه چندان"معقول" خواهش ميكنيم براي ما صحبت نكند...
اميدوارم ملت شريف ايران(به قول رياست جمهوري) از شخص رئيس هئيت دولت كم ارزش تر نباشند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین