کد خبر: ۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۷
مهدی چمران اعلام کرد

مخالفت قاطبه شورای شهر با نصب آنتن‌های جدید ایرانسل

در حال حاضر هر شركت یک آنتن دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اجتماعی: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام مخالفت خود با نصب آنتن‌های جدید ایرانسل گفت: همه اعضای شورای شهر با نصب آنتن‌های جدید ایرانسل مخالف هستند. 

مهدی چمران امروز در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه «حق‌الارض در تهران» درباره آنتن‌های تلفن‌های همراه اظهار داشت: قرار بود شركتی تأسیس شود كه آنتن‌های موبایل به صورت مشترک باشد ولی در حال حاضر هر شركت یک آنتن دارد. 

وی ادامه داد: در جلسه‌ای كه با وزیر مخابرات داشتیم قرار شد شركت مشتركی برای این امر ایجاد شود، این اتفاق افتاد ولی متأسفانه، ایرانسل این كار را نمی‌كند و كارهای خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهد ضمن اینكه خبردار شده‌ایم قرار است 300 آنتن BTS را نصب كند كه مطمئنا شورا با این كار مخالف است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: این شركت از هدف اصلی خود منحرف شده است.
 
معصومه ابتكار، رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه می‌توان توسعه این آنتن‌ها را منوط بر ارائه گزارش به شورای شهر لحاظ كرد، اظهار داشت: شكایت‌ها و مراجعات زیادی در رابطه با این موضوع داریم چرا كه آثار زیست محیطی آنتن‌ها بسیار خطرناك است و نیاز به بررسی دارد. 

وی افزود: بنده با اصل لایحه موافق هستم ولی در مصوبه قبلی تبصره‌ای مهم درباره آثار زیست محیطی آنتن‌ها لحاظ شده بود تا آثار و عوارض آنها برای شورا به صورت گزارش مشخص شود و مراجعی كه بر این امر نظارت دارند روشن شود. درخواست بنده این است كه این تبصره را در این لایحه لحاظ كنیم و شهرداری را به ارائه گزارش درباره آثار و عوارض این آنتن‌ها تا پایان سال موظف كنیم. 

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این لایحه گفت: این لایحه یازدهم بهمن به شورا آمده است و این یعنی شهرداری از برج هفت این لایحه را در دست داشته ولی چند روز مانده به پایان وقت آن را ارائه كرده البته این عادت هر ساله شهرداری شده است. 

وی افزود: اگر این لایحه به صورت یك فوریت است حداقل به یك هفته زمان برای بررسی نیاز دارد. 

حمزه شكیبt رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: به عقیده بنده این لایحه یا به طور كلی باید رد شود یا تا آخر هفته آن را بررسی كنیم. ما نماینده‌های مردم هستیم نه شهرداری بنابراین نباید تنها به فكر درآمد شهرداری باشیم هر چند كه این مسئله یك بعد درآمدی دارد. 

حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات شكیب گفت: اگر قرار است از دولت چیزی گرفته شود راهكارش این است، دولت به چاه نفت وصل است ولی ما چاه نفتی نداریم. 

همه جا باید یكسان حرف بزنیم و این عوارض را به عنوان مطالبات شهر و شهروندان از دولت دریافت كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین