کد خبر: ۹۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۲

شنبه 17 بهمن: تورقی بر روزنامه‏ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:

جمهوری اسلامی 

"دعوت ائمه جمعه از مردم برای حضور گسترده راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن" تیتر اول امروز این روزنامه است. 

عزاداری میلیونی در اربعین در کربلا نیز عنوان مهم دیگری در صفحه اول است. 

این روزنامه همچنین از زبان دبیر کانون انجمن تولیدکنندگان صنایع غذایی، از افزایش 15 درصدی تولیدات غذایی با هدفمند شدن یارانه‏ها خبر داد. 

ادامه سیاست‏های شکست خورده بوش علیه ایران در دوران اوباما نیز عنوان دیگری در صفحه اول این روزنامه است. 

این روزنامه در سرمقاله خود با این احتمال که تبادل اورانیوم از آن رو لازم آمده که سوخت رآكتور تهران نزدیک است و برای مصارف پزشكی مشغول فعالیت می باشد نوشته در سال 1371 دولت جمهوری اسلامی سوخت مورد نیاز رآكتور تهران را به قیمت 5 میلیون دلار خریداری كرد كه تاكنون از آن استفاده می كند. این نیاز را می توان با خرید مجدد سوخت برطرف نمود بدون آنكه نیازی به تبادل اورانیوم باشد.
سرمقاله این روزنامه بدون نام بردن از احمدی نژاد تاکید دارد که نكته اساسی و مهمی كه در این ماجرا وجود دارد و غربی ها به ویژه كشورهای عضو گروه 1 +5 باید به آن توجه نمایند اینست كه موضوع هسته ای از سیاست های كلی و مهم خارجی است كه تصمیم گیری درباره آن منحصرا در اختیار مقام معظم رهبری است و نظر ایشان درباره تبادل اورانیوم همانست كه قبلا اعلام كرده‏اند و هیچ تغییری در آن پدید نیامده است . اظهارات دیگران حتی اگر صریح نیز باشد در این مساله تعیین كننده نیست و نمی تواند موضع نظام جمهوری اسلامی تلقی شود. 

روزنامه جمهوری اسلامی همچنین نوشته است که غربی‏ها این روزها براساس برداشت توهم آلودی كه دارند و تصور می‏كنند جمهوری اسلامی ایران عقب نشینی كرده است، درصدد تهیه پیش نویس یك طرح جدید تحریم نیز برآمده‏‎اند تا به خیال خود با استفاده از ضعف ایران درصدد دریافت امتیازات بیشتری برآیند! آمریكا و همدستانش از این واقعیت غافل هستند كه جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است.
تهران امروز 

"تعدیل نفتی بودجه 89" مهم ترین تیتر امروز روزنامه تهران امروز است که در آن به نگرانی‌ها پيرامون بهای غيرواقعی نفت در لايحه بودجه سال آتی پرداخته و از تلاش مجلسی‌ها برای كاهش 10 دلاری بهای نفت در بودجه سال آتی خبر داده است. 

سخنان دیروز شهردار تهران در نماز جمعه تهران با عنوان "چمهوری ایران؛ تقابل با خط امام (ره)" از دیگر عناوین اصلی روزنامه است. 

سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان "جنگ، صلح نیست"، با اشاره به ابراز اطمینان احمدی نژاد برای این که كشورها پنج به اضافه یک می‌خواهند این تقابل را به تعامل تبدیل كنند، نوشته این اظهارات بی‌سابقه است كه رئیس‌جمهور از تغییر رویكرد غربی‌ها آن هم از تقابل به تعامل سخن بگوید. می‌توان تصور كرد كه ایشان به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی از اخباری با خبرند كه به‌هر دلیل مصلحت را بر آن دیده‌اند كه از انتشار آن در رسانه‌ها خودداری کنند. آن عده از كارشناسان كه قائل به كارآمدی رویكرد تعامل نسبت به تقابل بودند طبیعی است همچنان بر سر مواضع خود بمانند و آن عده نیز كه با هر نرمشی مخالف بودند قاعدتا با استناد به اخبار نباید تغییری در تحلیل‌هایشان به وجود آمده باشد. 

اختلال در sms پس از اینترنت نیز عنوان گزارشی در صفحه اول امروز این روزنامه است که با زیر تیتر "سال 88 بدترین سال برای شبکه‏های ارتباطی کشور بود"، نوشته که صبح روز جمعه سرویس پیام كوتاه با اختلالات گسترده‌ای روبه‌رو شد. اما روابط عمومی شركت ارتباطات سیار وجود هر‌گونه اختلال در شبكه پیام كوتاه در هفته گذشته را رد كرد. از آنجا كه جمعه، روز تعطیلی رسمی است، متاسفانه هیچ جوابی برای دلیل بروز این اختلال از سوی مقامات مسئول به دست نیامد اما روابط عمومی شركت ارتباطات سیار وعده داد در صورتی كه این اختلال ناشی از مشكلات فنی باشد روز شنبه دلیل آن بررسی و اعلام خواهد شد. 

به نوشته این روزنامه وزرای ارتباطات تا به‌ حال بارها برای توضیح درباره اختلال در شبكه تلفن همراه به مجلس فراخوانده شدند. با توجه به اینكه شبكه تلفن همراه كشور طی چند سال اخیر گسترش پیدا كرده و بر تعداد مشتركان آن افزوده شده، برخی معتقدند وجود اختلالات گاه و بیگاه با این تعداد مشترك و نیز با توسعه روز‌به روز شبكه امری طبیعی است.

اعتماد 

"واکنش ایران به موشک های پاتریوت آمریکا در خلیج فارس"، تیتر اول روزنامه اعتماد است. تیتر مهم دیگری از این روزنامه، به نامه سید حسن خمینی به ضرغامی اختصاص دارد. همچنین از دیگر تیترهای این روزنامه می‏توان به سخنان رئیس سازمان زندان‏ها مبنی بر این که اوین زندان محسوب نمی‏شود و پاسارگاد نداریم، اختصاص یافته است. 

تکمله‏یی بر بحث تامین اجتماعی عنوان یادداشتی است در اعتماد امروز که بر حول نامه‏ای از یک خواننده نگاشته شده است که پر از درد و رنج است و البته هیچ ربطی به سیاست هم ندارد اما بحث تامین اجتماعی را از زاویه ملموس و واقعی به نمایش می‏گذارد. 

محدودیت صادرات پسته به اروپا و انتقاد معاون اول احمدی‏نژاد از واردات بی‏رویه شکر از عناوین مهم اقتصادی امروز این روزنامه است.

ایران 

"خروج تدریجی توپولوف از ناوگان هوایی" عنوان مهم ترین تیتر اول روزنامه ایران است که به بحث مشکلات ناوگان هوایی و حوادث اخیر آن پرداخته است. 

گزارشی با تیتر "صاحبان خودرو منتظر رخداد بزرگ باشند"، از ثابت ماندن قیمت خودرو در سال آینده خبر داده است. 

"قیمت برق سال آینده آزاد نمی‏شود" نیز عنوان دیگری در صفحه اول این روزنامه است. 

حادثه بهمن شمشک و قربانیان این حادثه به همراه عکس نیز از مهم ترین موضوعات امروز روزنامه ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین