کد خبر: ۹۴۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۹
مواضع حزب موتلفه در خصوص شخصیت ها و جریانهای سیاسی

حبیبی: با دو اهرم "امنیتی، انتظامی" و "سیاسی" حوادث پس از انتخابات قابل مهار بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حذف هاشمی و احمدی‌نژاد ممکن نیست ، برای ادامه گفت وگو با مشارکت و مجاهدین شرط داریم، احزاب خانوادگی هم داریم، حتی اثبات مجرمیت فرزندان هاشمی هم ربطی به وی ندارد ، مشایی از ما نیست و برای حمایت همه جانبه احمدی نژاد از او هیچ توجیهی نداریم ، اظهارات مشایی نفی عصمت انبیا بود ، گام بعدی کروبی می تواند اعلام بازگشت از اتهام تقلب به نظام باشد. 

این ها بحث هایی هستند که درگفت وگوی مهر با حبیبی ، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به آن ها اشاره کرده است . حبیبی متولد 1324 در ورامین و دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی است و حدود 16 سال سابقه فعالیت حزبی دارد و از آغاز کار حزبی اش نیز به عضویت موتلفه درآمده و اکنون ششمین سال دبیرکلی خود بر این حزب را آغاز کرده است.

وی مشاغلی از جمله "معاون سیاسی استانداری کرمان، استاندار فارس، استاندار خراسان، استاندار تهران، شهردار تهران، معاون وزارت ارتباطات، معاون وزارت راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، قائم مقام بنیاد مستضعفان و معاون وزارت بازرگانی" را هم درکارنامه کاری خود دارد.خلاصه ای از گفت وگوی مذکور در پی می آیداین خلاصه از سوی سایت آفتاب صورت گرفته است :

* ارزیابی از تحقق اهداف انقلاب اسلامی طی 30 سال گذشته 

- 2500 سال تخریب نظام های شاهنشاهی را با 30 سال کار نمی توان جبران کرد، اینکه بگوئیم به تمام اهداف انقلاب طی 30 سال رسیده ایم کاملا نادرست است اما جهت ما در رسیدن به آن اهداف در سال سی و یکم تغییری با گذشته نکرده است.

از همان ابتدا در جهت قانون اساسی وخواست مردم حرکت کردیم و به اندازه 30 سال پیشرفت داشته ایم یعنی با توجه به حوادثی از جمله جنگهای سیاسی، نظامی، فرهنگی واقتصادی که وجود داشت، ما در برابرهمه این توطئه ها ایستاده و درجهت تحقق اهداف انقلاب حرکت کرده ایم اما فرصت فراوانی لازم داریم تا یک زمانی ادعا کنیم که به همه اهداف انقلاب بطور کامل رسیده ایم.

* عملکرد حزب موتلفه پس از انتخابات 

- تحلیل ما پس از انتخابات این بود که با دو اهرم "امنیتی، انتظامی" و "سیاسی" قسمت قابل توجهی از حوادث پس از انتخابات قابل مهار شدن بود . امور امنیتی و انتظامی را مسئولان رسمی حکومت در اختیار دارند اما در مقوله کارهای سیاسی ما با اعتقاد به ضرورت تداوم وحدت ملی اقدامات وسیعی را انجام دادیم.

در این مدت 7 ماه پس از انتخابات ، ملاقات هایی را با آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی ، میر حسین موسوی، محسن رضایی ، احمدی نژاد، آیت الله یزدی ،آیت الله امامی کاشانی ، آیت الله مهدوی کنی و برخی از افراد جامعه روحانیت مبارز و همچنین با هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، مراجع عظام تقلید مانند آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله صافی گلپایگانی ، آیت الله نوری همدانی، آیت الله جعفر سبحانی ، آیت الله علوی گرگانی و برخی دیگر از علمای اثر گذار استان های مختلف کشور صورت دادیم.در تمامی این ملاقاتها موضوع چگونگی دفاع از ولایت فقیه و تحکیم وحدت ملی مد نظر مسئولان حزب موتلفه اسلامی بود که معتقدیم این ملاقاتها فضای سیاسی بعد از انتخابات تاثیرات مثبت داشت.

* دیدارهای قبلی با جبهه مشارکت 

- چند سال قبل و در دوره دبیر کلی آقای عسگراولادی بنا بر تصمیم شورای مرکزی مکاتباتی را با حزب مشارکت آغاز کردیم به گونه ای که 7 نامه از سوی ما نوشته شد و 3 نامه هم از طرف حزب مشارکت پاسخ داده شد و لذا ادامه این مکاتبات با تصمیم حزب مشارکت قطع گردید.

تحلیل ما در حال حاضر این است که به خصوص حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب با ورود مکرر به خطوط قرمز جمهوری اسلامی و حرمت شکنی های متعدد از مشی ای که خود آنان در هنگام تاسیس اعلام کرده بودند هم عدول کرده اند و ما در حال حاضر ارتباط با این دو تشکیلات را بی فایده می دانیم ، مگر اینکه در روش ها و رفتارهای آنان تغییری به نفع مجموعه نظام احساس کنیم. اما هیچ گونه منعی برای ارتباط با تشکل های دوم خردادی که اصل نظام و ولایت فقیه را قبول دارند، وجود ندارد.
* پرداخت یارانه به احزاب دردولت خاتمی وقطع آن دردولت احمدی نژاد

- معتقدم که وزارت کشور و دولت ابتدا باید یک تعریف مشخصی از حزب داشته باشند و به صراحت معلوم کرده باشند که کدام تشکل را به عنوان حزب به رسمیت می شناسند. اگر احزابی با این تعریف وجود داشته باشد یا بوجود آید من معتقد به پرداخت یارانه به آن احزاب از بیت المال هستم.
* وزارت کشور و تدوین قانون جدید 

- از حزب ما نظرخواهی شده و ما هم در تدارک تهیه نظرات حزب موتلفه برای تغییر قانون احزاب هستیم. اکنون بیش از 230 حزب در کشور وجود دارد که برخی از آنان اعضای یک خانواده هستند لذا اصل این احزاب باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. 

* راهکارهای عملی برای برون رفت از شرایط حاضر 

- همه باید بدانیم که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مردم ولی نعمت ما هستند و تامین رضایت مشروع مردم یک عامل مهم حفظ وحدت، امنیت و تداوم انقلاب است.

محور قرار دادن موضوع ولایت فقیه و فصل الخطاب دانستن واقعی رهبری انقلاب می تواند عمده مشکلات فعلی را حل کند. البته بنده شخصا مشکل لاینحلی پیش پای نظام و مردم نمی بینم و معتقدم که اگر همین مقوله اقتصاد کشور و رفاه عمومی مردم و تعمیق باور به ولایت فقیه و فصل الخطاب تلقی کردن مواضع رهبری به وسیله خواص و عوام مردم ملحوظ باشد هیچ کدام از این مشکلات فعلی لاینحل نمی ماند.

* طرح چهره های سیاسی دینی از جمله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از شرایط کنونی 

- حضرت امام خمینی (ره) پس از ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی راجع به ترادف زنده بودن هاشمی و زنده بودن انقلاب مطالبی را بیان کردند و چندین سال قبل هم مقام معظم رهبری آقای هاشمی را یکی از ارکان انقلاب دانستند و بنده معتقدم که شرط محقق باقی ماندن این دو تعریف از هاشمی این است که ایشان ازهمه سرمایه هایی که در وجودشان هست پشت سر مقام معظم رهبری و در چارچوب سیاست های کلان رهبری بیشتر از گذشته استفاده کنند.

بنده معتقدم که هم کسانی که به دنبال حذف هاشمی رفسنجانی و هم به دنبال حذف احمدی نژاد هستند هر دو مرتکب اشتباه شده اند.

* دلیل سکوت برخی خواص 

- من معتقدم که سکوت و سخن هر شخصیت متعلق به انقلاب اگر به جای مسائل شخصی و گروهی خود آن شخصیت در چارچوب مصلحت نظام اسلامی، ولایت فقیه و تقویت رهبری صورت بگیرد هم آن سکوت و هم آن سخن قابل تقدیر است بنابراین نمی توان یک قضاوت کلی راجع به سکوت و یا سخنی ابراز کرد. البته هر قدر که بین خواص کشور تنش و اصطکاک و بگو مگوهای تنش زا کاهش یابد تا جائیکه به نقطه صفر برسند در مجموع این به نفع انقلاب است.

* اتهامات علیه فرزندان و نزدیکان چهره های سیاسی 

- در خطبه های 29 خرداد سال جاری مقام معظم رهبری راجع به مسائل مالی، شخص هاشمی رفسنجانی را مبرا از همه شایعات و تهمت ها تلقی کردند . راجع به خانواده و فرزندانشان بهترین مرجع رسیدگی کننده را چه آقازاده باشد چه نباشد قوه قضائیه دانستند لذا وقتی در یک محکمه حکم قطعی صادر شود، می تواند مستندی برای اظهارنظر کنندگان باشد اما تا صادر نشدن حکم قطعی اعم از آقازاده ها و غیر آنان هیچ شایعه ای به عنوان حکم نباید تلقی شود.

دیدید که عنوان کردن مطالبی غیر مستند از سوی آقای رئیس جمهور در برنامه های مناظره تلویزیونی راجع به برخی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری به دلیل اینکه مستند به هیچ سندی نبود موجب اظهار نارضایتی مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه شد.

البته مطالب من مبتنی بر تطهیر هیچ کدام از آقازاده ها نیست. اما اثبات جرم آنان هم تاکنون صورت نگرفته و عقیده اسلامی حکم می کند که اظهار نظر در مورد سواستفاده های مالی و اخلاقی هر شهروندی مبتنی بر حکم قضایی باشد.

* قدم دیگر کروبی 

- حالا که برای کروبی اثبات شده تقلب در انتخابات یک توهم است بهتر است به صراحت اعلام کند که اشتباه کرده است. 

* کهریزک اتهامات دادستان وقت تهران وسمت های او در قوه قضاییه و دولت 

- در خصوص آقای مرتضوی و نظیر وی نیز معتقد به ضرورت رسیدگی به حرف ها و سخنان شایع شده هستیم، بنابراین تا قبل از پایان یک رسیدگی عادلانه راجع به آقای مرتضوی و غیر آن معتقد به اظهار نظر افراد غیر قاضی که به پرونده رسیدگی کرده باشند، نیستیم.

* عملکرد سران قوا 

- این موضوع که برخی از طرفداران سران قوا یک حالت معصومیت برای شخصیت مورد نظرشان قائل باشند بزرگترین اشتباه است.

* انتقاد چهره ها و احزاب اصولگرا حامی دکتر محمود احمدی نژاد از وی

- برای حمایت همه جانبه رئیس جمهور از آقای مشایی هیچ توجیهی قائل نیستیم. اگر مشایی راجع به ضعف مدیریت پیامبران اولوالعزم مانند حضرت نوح آنگونه که رسانه ها آورده اند اظهار نظر کرده باشد معنای این سخن وی انکار عصمت پیامبران است در حالیکه پیامبران الهی همگی معصوم هستند.

* انتشار سخنان بدون ویرایش آقای مشائی وشکایت از آن 

- اگر رسانه ای حرف صحیحی را منتشر کرده باشد در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس حق برخورد با آن رسانه را ندارد و مشایی نیز از دوستان ما نیست ولی به او توصیه می کنیم که نکاتی را رعایت کند.

* ارزیابی نظارت بر عملکرد قوای سه گانه 

- ابتدا باید بگویم که من هرنوع انتقادی به قوای سه گانه را بعنوان تضعیف این قوا تلقی نمی کنم بلکه باب انتقاد در همه زمینه ها نسبت به عملکرد آنان باز است، نظارت بایستی بطور کامل در جمهوری اسلامی ایران انجام شود ونه دولت ونه قوه قضائیه ونه نمایندگان مجلس ونه هیچ کس دیگری حق تخطی از قانون را ندارند حتی قانونی که به آن ایراداتی وارد شده است، یعنی عمل به قانون ناقص بهتر از بی قانونی در جامعه است.

باید دستگاه های مختلف نظارتی مانند سازمان دیوان محاسبات وسازمان بازرسی کل کشور از تخطی قوا از قانون جلوگیری بعمل آورند زیرا مصلحت قوا و مردم در اجرای کامل قانون است، اگر ایراداتی هم به قانون وارد بود باید از طریق قانونی این ایرادات رفع شود نه با تخطی از آن وبا توجه به اینکه در قانون اساسی به اندازه کافی دستگاه های نظارتی مختلفی در نظر گرفته شده است، پس باید برای برقراری فضای قانونگرایی در کشور این دستگاههای نظارتی بیش از پیش فعال باشند.

* بازنگری در قانون اساسی 

- هر وقت مسئولان نظام یا مردم مطالبه ای برای برخی تغییرات در مواد قانون اساسی غیر از اسلامی بودن و ولایت فقیه داشتند بازنگری در قانون اساسی قابل بررسی وتجدید نظر است البته بشرطی که به اصل جمهوریت واسلامیت نظام لطمه ای وارد نشود.

* برنامه پنجم توسعه

- درحزب موتلفه بررسی کارشناسانه ای راجع به این موضوع نداشته ایم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
0
oni ke be ma narideh bood kalaghe koon darideh bood
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
0
0
یکی به این آقا بگوید شما چطور از میان این ویرانی 2500 ساله بیرون آمدید و با استناد به چه چیز تمام گذشته ایران را به باد انتقاد گرفته ایید و چطور با این طرز تفکر توقع وحدت ملی نیز دارید. واقعا انسان با خواندن برخی نظریات متعجب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
0
0
مگرمی شودبررسی کارشناسانه راجع به برنامه پنجم نداشت ؟حزب واقعی درموردکوچکترین موضوع تحلیل داردچه رسدبه مهمترین ،اگرتحزب به معنای واقعی بودوبرنامه های خودراجهت کسب آراعرضه می کردندونه اینکه به صورت صدقه چندپست به آنهابدهندوسکوت کنندوهرازچندگاهی جلسه ایی تشکیل دهندوادای حزب رادربیاورند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
0
0
این کشور متعلق به ایرانیهاست و تغییر در هر قسمت از قانون اساسی را که بخواهند غیر ممکن نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین