کد خبر: ۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
خطیب جمعه تهران:

کشورهای منطقه از ماجرای ریگی عبرت بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه امروز تهران که دردانشگاه تهران سخن می گفت با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تصریح کرد: این اقدام حماسه ای ماندگار و از عجایب و حوادث تاریخی انقلاب اسلامی و یکی از امدادهای غیبی بود.

وی اضافه کرد: قدرت هایی بزرگ با امکانات علمی و روانشناسی عنصری را تشخیص داده بودند که ظرفیت جنایت بالا دارد و می تواند کانون خطر برای منطقه باشد و او را انتخاب کردند و سرویس های جاسوسی قدرت های استکباری هدایت او را بر عهده گرفتند و علیرغم حمایت های نظامی، امکاناتی و اطلاعاتی با لطف خداوند سربازان گمنام امام زمان بدون درگیری و جنگ و بدون اینکه قطره ای خون از دماغ کسی خارج شود به صورت ماهرانه و دقیق این عنصر را دستگیر کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تبحراطلاعاتی ایران دردستگیری این شرور یادآورشد: ماموران امنیتی ایران به صورت کامل رفت و آمدها و برنامه های این شرور را زیر نظر داشتند و می دانستند او چه زمانی، از کجا قرار است با چه هواپیمایی سفر کند و چه زمانی روی آسمان ایران قرار می گیرد و در نهایت با هماهنگی نیروهای هوایی و ارتش با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به پیکره سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه ضربه ای بی سابقه وارد شد که این ضربه به این زودی ها قابل جبران نیست.

وی اضافه کرد: دستگیری این شرور قلب امام زمان ، نایب امام زمان و ملت ایران را شاد کرد و ما از نیروهای امنیتی به خاطر این اقدام بزرگ تشکر می کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا از این شرور حمایت آشکار داشت ، تاکید کرد: آثار و برکات این عملیات امنیتی این بود که نشان داد با این همه بوق و کرنا که آمریکا دررابطه با اشراف امنیتی واطلاعاتی دارد، آنها دراین حدها نیستند وضربه پذیرند و اگر ما خودمان را جمع و جور کنیم از پس همه آنها بر می آییم.

حجت الاسلام صدیقی با انتقاد از سیاست های آمریکا در حمایت از تروریسم تصریح کرد: دستگیری ریگی تایید رسوایی های قبلی آمریکا بود واین آقای اوباما شعار تغییر می داد و با این شعار دروغین از مردم آمریکا رای گرفت اما در حمایت از تروریسم و آدم کش ها و ستمگران به صورت همه جانبه اقدام می کند و با دستگیری این شرور مشت آنان باز شد و آبروی نداشته شان بیشتر به باد رفت و حیثیتشان نیز زیر سئوال رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رسانه های غربی و ماهواره ها در فتنه های اخیر علیه ایران نقش داشتند، گفت: ماهواره هایی که در جنگ نرم آتش افروز بودند در ماجرای این شرور آبرویشان رفت و حالت انفعالی به خود گرفتند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه از ریگی حمایت می کردند، تاکید کرد: کشورهای منطقه بایدحساب دستشان بیاید و بدانند که این همه پولی که صرف کرده اند همه بی اثر بود و در نهایت فتنه به خودشان برگشت و باید عبرت بگیرند و از اقتدار نظام حساب ببرند و خود را در فتنه ها قاطی نکنند که ضربه های سخت خدا به آنان وارد می شود.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: عده ای نیز در داخل با این تروریست همکاری داشتند که به ساده ترین وجه خیلی از آنان شناسایی و دستگیر شدند و برخی به هلاکت رسیدند و عده ای از عوامل مرموز آنان به موقع به حسابشان رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی در رابطه با علت حمایت برخی کشورها از این گروهک تروریستی گفت: اگر کشوری امنیت نداشته باشد در زمینه های اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا نمی کند و آنان نیز به همین دلیل در صدد بودند امنیت ایران را به خطر بیاندازند.

امام جمعه موقت تهران هدف دیگر علم کردن این گروهک تروریستی را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی عنوان کرد و بیان داشت: ایران همواره بدنبال وحدت بوده و در فلسطین و افغانستان به برادران اهل سنت بر اساس عقیده کمک کرده و ما هیچ گاه برای هیچ کشوری تهدید نبوده ایم بلکه فرصت و دلگرمی بوده ایم.

وی ادامه داد: آنان می خواستند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که با دستگیری این شرور وحدت شیعه و سنی محکم تر شد.

خطیب نماز جمعه تهران در رابطه با بیانات رهبری پیرامون ظرفیت های کشورهای اسلامی از بعد ذخایر ، استعدادها و جمعیت عنوان کرد: مسلمانان با این همه ظرفیت دچار مصیبت ها و گرفتاری های فراوانی هستند که علت آن اختلافاتی است که دشمنان تحمیل کرده اند.

صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به میلاد رسول اکرم(ص) و امام صاق(ع) فرا رسیدن این ایام را به همه مسلمانان تبریک گفت.

وی تاکید کرد : بر اساس نص صریح قرآن ، پیامبر اکرم آخرین پیامبر و قرآن او کامل ترین کتب آسمانی و دین این پیامبر نیز جامع ترین ادیان الهی است.

صدیقی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم پیرامون معجزه های این کتاب آسمانی گفت: مهمترین معجزه قرآن قدرت تحول و منقلب کردن دلها است.

وی در پایان گفت: تقوا پلی است که انسانها را از روی جهنم عبور می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین