کد خبر: ۹۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۱
در حالی که چند روز تا اعلام نهایی شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق باقی است؛

پیشتازی ائتلاف دولت قانون؛ پیروزی بزرگ نوری‏المالکی نزدیک است

ائتلاف دولت قانون در هفت استان تاثیرگذار، از سایرین پیشی گرفته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‏الملل: در حالی که تا اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق، چند روز دیگر نیز باقی است، ائتلاف دولت قانون، به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر کنونی عراق، در هفت استان، از جمله بغداد، بصره، نجف، کربلا، و بابل، از سایر رقبا پیشی گرفته است. انتظار می‏رود این ائتلاف برنده نهایی باشد، اما بعید است بتواند اکثریت آراء پارلمان را به دست آورد، لذا از هم اکنون به دنبال یارگیری برای به دست آوردن اکثریت در پارلمان است. 

در عین حال، رقیب اصلی نوری المالکی، ایاد علاوی، که رهبری ائتلاف العراقیه را بر عهده دارد، در پنج استان از جمله کرکوک، از سایرین، حتی ائتلاف کردها، پیش افتاده است. این ائتلاف در استان‏های دیاله، صلاح الدین، نینوا و انبار نیز از سایر رقبا پیشی گرفته است. 

در بصره، ائتلاف ملی (وطنی) عراق، پس از مالکی در رده بعدی قرار دارد. این ائتلاف نیز که مجلس اعلا و صدری‏ها را به رهبری دکتر جعفری در بر می‏گیرد، دومین ائتلاف قدرتمند شیعه در عراق می‏باشد. این ائتلاف همچنین در استان‏های قادسیه و میسان نیز از سایر رقبا جلوتر است. پس از این ائتلاف، در بصره که از نظر جمعیتی پس از بغداد تاثیرگذارترین استان در انتخابات عراق است، ائتلاف شیعه و سنی العراقیه به رهبری ایاد علاوی در رده سوم قرار دارد. 

اتحاد کردستان که متشکل از حزب دمکراتیک کردستان و اتحادیه میهنی کردستان می‏باشد، در استان‏های اربیل و دهوک از سایرین جلوتر بوده، اما شانس پیشرو بودن خود را در کرکوک از دست داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین