کد خبر: ۹۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
نماينده زاهدان در گفت و گو با آفتاب؛

نگرانی از اجرايی نشدن برنامه پنجم توسعه

برنامه پنجم در مجلس باید به طور کامل بازنگری شود تا شاخص‏های ارزیابی آن معین گردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار آفتاب در ارزیابی خود از لایحه برنامه پنجم توسعه تقدیمی از سوی دولت اظهارداشت: برنامه‏ای که توسط دولت به مجلس ارسال شده است نیازمند اصلاحات زیادی است که مطمئنا در صحن علنی لحاظ خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: حوزه بهداشت نیازمند توجه ویژه در برنامه توسعه است، حتی پس از ارسال نامه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و برخی پزشکان صاحب نظر به مقام معظم رهبری در پایان سال 88، ایشان نیز در سخنرانی خود در مشهد به این نکته اشاره کردند و دغدغه ما مورد توجه ایشان قرار گرفت به طوری که پس از نامه ، ایشان به رئیس مجلس دستور دادند مجلس به حوزه بهداشت و سلامت توجه ویژه داشته باشد.

نماینده زاهدان تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح مواردی است که در برنامه چهارم مورد غفلت قرار گرفت و عملیاتی نشد. نگرانی که هم اکنون وجود دارد این است که نکند مجددا این موارد در برنامه پنجم گنجانده شود اما اجرایی نشود.

شهریاری گفت: معتقدم برنامه پنجم در مجلس باید به طور کامل بازنگری شود تا منابع آن مشخص و شاخص های ارزیابی معین گردد.

وی افزود: در برنامه پنجم مقرر شده بود تا افرادی که به خاطر هزینه‏های سلامت زیر خط فقر هستند از سه درصد به یک درصد کاهش یابند، همچنین مقرر شده بود تا سهم مردم از جیب خودشان در حوزه سلامت به 30 درصد برسد که هیچ کدام محقق نشد.

شهریاری گفت: مواد مهمی از برنامه چهارم محقق نشد که همین امر موجب عقب ماندن ما از اهداف برنامه شد و اگر این امور در برنامه پنجم جبران نشود نمی‏توانیم خود را به اهداف مد نظر در برنامه‏های توسعه وسند چشم انداز برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: هم اکنون بررسی برنامه پنجم در کمیسیون های تخصصی مجلس درحال انجام است و عمده نظر کمیسیون ها این است که برنامه شاخص ارزیابی ندارد.

وی تاکید کرد: ما در کمیسیون بهداشت بررسی همه جانبه درخصوص برنامه پنجم خواهیم داشت و تمام تلاش خود را برای تهیه یک برنامه جامع که ما را به اهداف توسعه نزدیک کند، خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
با نظر آقای شهریاری کاملا موافقم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین