کد خبر: ۹۸۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵

حاجی‌بابایی: به معلمان بدهکار نیستیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم نواختن زنگ سپاس از معلم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر به‌كارگیری 26هزار معلم حق‌التدریسی در مقطع ابتدایی در حالی که بسیاری از آنها چندین سال در دبیرستان یا هنرستانها تدریس داشته و هیچ تخصصی در دوره ابتدایی ندارد، گفت: پیش از این اعلام کردم اولویت اول استخدام معلمان حق‌التدریس با مدارس ابتدایی است و در موارد ویژه که افراد با تخصصهای خاص در دبیرستان یا هنرستان حضور داشته‌اند با اختیارات شورای آموزش و پرورش استان به فعالیت خود در آنجا ادامه می‌دهند. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه «آیا به‌کارگیری اجباری این معلمان در دوره ابتدایی به ضرر دانش‌آموزان این دوره نیست؟» گفت: اصلا چنین چیزی نیست. 

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا در واكنش به اظهارات وزیر رفاه که عنوان کرده بود «دولت در بیمه طلایی فرهنگیان نمی‌تواند پشتیبانی مالی انجام دهد و این بیمه از دستمزد کارکنان کسر می‌شود» گفت: این یک شبهه‌ای است که باید برطرف شود، باید از 12هزار تومان حق بیمه، 6هزار تومان آن را فرهنگیان بپردازند اما با یک جابجایی که قرار است انجام شود این مبلغ را خود وزارتخانه پرداخت می‌کند و هزینه اضافه دیگری از فرهنگیان دریافت نمی‌شود. كه در حال‌حاضر پیگیر کارت طلایی درمان فرهنگیان بازنشسته هم هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ معوقه‌ای به فرهنگیان بدهکار نیست، افزود: مبالغی را در پاداش پایان خدمت بدهکار هستیم که آن را به نوبت پرداخت می‌كنیم. 

حاجی بابایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه«علت اختصاص ندادن ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش شهر تهران چیست در حالیکه این سازمان با کمبود معلم به خصوص در دوره ابتدایی روبرو است و نیاز به ردیف استخدامی داشت» گفت: استخدام در شهر تهران ممنوع است و همیشه برای انتقال افراد با سابقه بالا به پایتخت تحت فشار بودیم. اگر در شهرستانهای تهران فردی با سابقه 20 سال درخواست انتقال به شهر تهران را داشته باشد و ما فرد جدیدی را استخدام کنیم این اقدام دور از عدالت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین