تعطیلی مدارس برخی شهرهای استان کردستان
علیرضا منتشلو دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی معابر فردا مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر بیجار و کلیه مدارس روستایی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.

وی در خصوص تعطیلی مدارس در سنندج و سایر شهرستان نیز گفت: تاکنون درخواستی از سوی آموزش و پرورش این شهرستان ها مبنی بر تعطیلی یا شروع فعالیت با تاخیر مدارس دریافت نشده است.

وی اظهار کرد: در صورت هر گونه تغییراتی در شروع فعالیت مدارس در سایر شهرستان ها نیز اطلاع رسانی به موقع توسط رسانه ها و خبرگزاری های استان انجام می شود.

وی از والدین خواست در این مدت که سطح خیابان ها و معابر لغزنده است هنگام خروج از منازل بیشتر از کودکان خود مواظب کرده و آنها را در مسیر همراهی کنند.

روز دوشنبه 25بهمن نیز نوبت صبح و بعداز ظهر مدارس تمامی مقاطع شهرستان های قروه، دهگلان، دیواندره و مناطق کلاترزان و سریش آباد تعطیل بود.

مدارس شهرستان بیجار روز دوشنبه در نوبت صبح تعطیل بود و در نوبت بعداز ظهر تنها مراکز پیش دبستانی و ابتدایی این شهرستان تعطیل اعلام شده بود.

با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور بارش برف و باران از بامداد روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی استان کردستان آغاز شده و همچنان تداوم دارد.

طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش ها تا روز پنجشنبه در استان تداوم خواهد داشت و بارش ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

روز دوشنبه همچنین پروازهای فرودگاه سنندج نیز به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی لغو شده بود.

در سال تحصیلی جاری در کردستان بیش از 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.