افشاگری یک مقام کارگری درباره قرارداد کارگران

فتح الله بیات با تبریک هفته کارگر به کارگران سراسر کشور اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی است که کارگران و نمایندگان جامعه کارگری مطالبات به حق خود را از دولت و مجلس و کارفرمایان داشته باشند و بتوانند در جارچوب قانون مذاکرات خود را ادامه بدهند و مطالباتشان را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که از سوی اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی دنبال شده، بحث امنیت شغلی است. در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و در کار‌های مستمر و دائم با آن‌ها قرارداد موقت بسته می‌شود. در جامعه و روابط کار ما عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و برخی کارفرمایان از این مساله سوء استفاده می‌کنند لذا از وزارت کار به عنوان مجری و پیگیر اصلی تقاضا داریم که بحث دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت را پیگیری و خواهان لغو آن باشد.

بیات تصریح کرد: امروز بخش اعظمی از کارگران با قرارداد‌های موقت مشغول کار هستند و فارغ از بحث معیشت، امنیت شغلی و امنیت روحی و اجتماعی آن‌ها دچار آسیب شده و هر روز نگران اخراج و عدم تمدید قرارداد خود هستند و از این مساله رنج می‌برند.

عضو ستاد هفته کارگر به برنامه‌های پیش بینی شده برای کارگران در این هفته اشاره کرد و گفت: دوشنبه اولین روز هفته کارگر را در پیش داریم که طبق سنوات گذشته تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) در حرم مطهر برگزار می‌شود و برنامه‌هایی در این خصوص تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: هشتم اردیبهشت به نام کارگران جوان، امنیت شغلی و سلامت نامگذاری شده و اتحادیه همه ساله مراسمی در این خصوص برگزار و از مسئولان دعوت می‌کند. در هفته کارگر نشست‌های مختلفی با نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها در خصوص امنیت شغلی، حقوق و دستمزد، بیمه و تامین اجتماعی و موضوعات مرتبط با بخش‌های صنعت و تولید برگزار می‌شود.

بیات، دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، تجلیل از زنان کارگر، تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری و برگزاری جشنواره امتنان کارگران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته کارگر امسال برشمرد.