نخستین مرکز «آب و هوای خنثی» احداث شد

قرار است شرکت معماری «پاپولوس» (Populous) یک مرکز چند منظوره در مونیخ طراحی کند. این سازه که نخستین استادیوم «آب وهوا-خنثی» لقب گرفته در بخش خارجی شامل فضای سبز قابل توجهی است و بخش اعظم نیروی مورد نیاز خود را از هزاران پنل خورشیدی دریافت می‌کند.

این مرکز چند منظوره کنسرت و کنگره (MUCCC) در نزدیکی فرودگاه مونیخ و یک مرکز فناوری و نوآوری ساخته می‌شود. ارتفاع سازه مذکور به حدود ۳۴ متر می‌رسد و به شکل دایره است، البته یک نکته متمایز با بقیه ساختمان‌های مشابه دارد. ساختار پشتیبانی سازه در بخش خارجی آن قرار دارد.

طرح مذکور با توجه به حفظ محیط زیست ساخته و برای این منظور مواد بازیافتی به کار گرفته می‌شود. همچنین انرژی مورد نیاز سازه در محل آن تامین می‌شود.

شرکت پاپولوس در این باره می‌گوید: برای نخستین بار در آلمان، یک مرکز چند منظوره «آب وهوا خنثی» ساخته می‌شود که هدف آن کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حین ساخت و مدیریت صحیح در مرحله عملیاتی است. نصب چند هزار پنل خورشیدی روی سقف این مرکز و اطراف آن همراه با پتانسیل انرژی زمین گرمایی و گرمایش منطقه ای، تضمین می‌کند که انرژی برای بهره برداری از این مرکز می‌تواند در محل تولید و تامین شود.

داخل این مرکز با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاچی برای کنسرت و رویداد‌های تلویزیونی، صندلی‌ها به شکل نعل اسب تنظیم می‌شوند.

یک هتل و پارکینگ خودرو در نزدیکی نیز احداث می‌شوند. پیش بینی می‌شود این سازه در ۲۰۲۷ میلادی عملیاتی شود.