اسپالتی: می‌خواهم غرور را در چهره بازیکنانم ببینم

تیم ملی فوتبال ایتالیا در دو دیدار در انتخابی یورو ۲۰۲۴ با مقدونیه شمالی و اوکراین روبه‌رو خواهد شد که برای حضورش رقابت‌های تابستان سال آینده در آلمان بسیار مهم است.

به گزارش بی‌ساکر، لوچانو اسپالتی پس از استعفای شوکه‌کننده روبرتو مانچینی، هدایت قهرمان دوره پیش جام ملت‌های اروپا را بر عهده گرفت. مانچو با ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد اما در مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی از مقدونیه شمالی شکست خورد که باعث شد از جام جهانی سال گذشته در قطر جا بمانند.

اسپالتی در مرکز تمرینی کاورچیانو ایتالیا به خبرنگاران گفت: باید تلخی دو ناکامی را که زخم‌هایی روی ما گذاشت فراموش کنیم و سبکی از فوتبال را بازی کنیم که مردم دوست دارند؛ سبکی از بازی که یک ملت مهم فوتبال را گرد هم می‌آورد. حضور در اینجا به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا احساس خاصی است و رویای دیرینه من بود که سرمربی ایتالیا شوم. یادم می‌آید در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک یازده ساله بودم و از مادرم بعد از برتری برابر آلمان در نیمه‌نهایی خواستم که پرچم بزرگ ایتالیا را برایم بخرد. این اولین خاطره من از تیم ملی ایتالیاست.

کنارگذاشته‌شدگان اولین فهرست اسپالتی

اسپالتی برخی از نام‌های بزرگ را در اولین فهرست اعلامی‌اش به عنوان سرمربی حذف کرده است. لئوناردو بونوچی، کاپیتان مانچینی، مارکو وراتی و جورجینیو همگی از فهرست ۲۹ نفره تیم ملی ایتالیا برای انتخابی یورو ۲۰۲۴ کنار گذاشته شدند.

بونوچی کهنه کار  که ۱۲۱ بازی ملی در کارنامه دارد روز جمعه با یونیون برلین قرارداد امضا کرد.

جورجینیو و وراتی نیز ستاره‌های تیمی بودند که با شکست انگلیس در فینال یورو در ومبلی به قهرمانان ملی تبدیل شدند اما اسپالتی می‌گوید که آنها به دلیل کمبود زمان بازی در سطح باشگاهی کنار گذاشته شده‌اند.

سرمربی جدید ایتالیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:‌ به بازیکنانی نیاز داریم که تجربه بین‌المللی داشته باشند اما انتخاب مارکو وراتی و جورجینیو با توجه به میزان بازی و زمان آماده‌سازی آنها غیر قابل تصور بود. بازیکنان باید از پوشیدن پیراهن تیم ملی ایتالیا خوشحال باشند. این پیراهن بسیار مهمی است و یک تاریخ بزرگ همراهش دارد. من می‌خواهم غرور را در چهره بازیکنانم ببینم.