لیگ قهرمانان اروپا؛ بُرد بزرگ میلان در شب صعود سیتی

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه شب با برگزاری ۶ دیدار همزمان پیگیری شد.

در گروه E، اتلتیکومادرید ۶ بر صفر سلتیک را شکست داد. آنتوان گریزمان در دقایق ۶ و ۶۰، آلوارو موراتا در دقایق ۲+۴۵ و ۷۶، ساموئل لینو در دقیقه۶۶ و سائول نیگز در دقیقه ۸۵، گل‌های اتلتیکو را به ثمررساندند.

در دیگر دیدار این گروه، لاتزیو با یک گل برابر فاینورد به برتری رسید. چیرو ایموبیله در دقیقه ۱+۴۵، تک گل لاتزیو را به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش هافبک ملی‌پوش کشورمان در این بازی از دقیقه ۶۴ وارد زمین بازی شد.

در پایان هفته چهارم در این گروه، اتلتیکو با ۸ امتیاز، لاتزیو با ۷ امتیاز، فاینورد با ۶ امتیاز و سلتیک با یک امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

در گروه F، در مهم‌ترین دیدار امشب، آث‌میلان ۲ بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی رسید. رافائل لیائو در دقیقه ۱۲ و اولیویه ژیرو در دقیقه ۵۰ برای میلان گلزنی کردند و میلان اشکرینیار در دقیقه ۹ تک گل پاریسی‌ها را به ثمر رساند.

در اولین دیدار این گروه، دورتموند ۲ بر صفر نیوکاسل را شکست داده بود.

در پایان بازی‌های این گروه، دورتموند با ۷ امتیاز، پاری‌سن‌ژرمن با ۶ امتیاز، آث‌میلان با ۵ امتیاز و نیوکاسل با ۴ امتیاز در رده‌های اول، دوم، سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

در گروه G، منچسترسیتی با سه گل یانگ بویز را شکست داد. ارلینگ هالند در دقایق ۲۳ (پنالتی) و ۵۱ و فیل فودن در دقیقه ۴۵+۱ برای سیتی گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه، لایپزیش با ۲ بر یک ستاره سرخ بلگراد به برتری رسید. ژاوی سیمونز در دقیقه ۸ و ایکوما اوپندا در دقیقه ۷۷ گل‌های تیم آلمانی را به ثمر رساندند و بنجامین هنریخس در دقیقه ۸۱ (گل به خودی) تک گل ستاره سرخ را به ثمر رساند.

در پایان بازی‌های هفته چهارم این گروه، سیتی با ۱۲امتیاز و لایپزیش با ۹ امتیاز در فاصله دو هفته تا پایان مرحله گروهی با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کردند. ستاره سرخ و یانگ بویز هم با یک امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم و چهارم، عملا شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارند.

در گروه H، پورتو در حالی که مهدی طارمی را ۶۸ دقیقه در ترکیب داشت با ۲ گل آنتورپ بلژیک را شکست داد. اوانیلسون در دقیقه ۳۲ از روی نقطه پنالتی و په په در دقیقه ۱+۹۰ گل‌های پیروزی بخش شاگردان سرجیوکنسیسائو را به ثمر رساندند.

پیش از این دیدار هم بارسا با یک گل مغلوب شاختاردونتسک اواکراین شده بود.

در این گروه، بارسا با ۹ امتیاز صدرنشین است، پورتو با ۹امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد و شاختار با ۶ امتیاز در رده سوم جا گرفته است و آنتورپ بدون امتیاز در رده آخر جای دارد.