کد خبر: ۹۰۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

سیستان و بلوچستان، رکورددار رشد بارش باران شد+ جدول

استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکورددار رشد بارش‌ها بوده است و دو سد این استان با پرشدگی ۱۰۰درصدی و دو سد دیگر با پرشدگی نزدیک به ۱۰۰درصدی شرایط خوبی را برای ورود به تابستان گرم ایجاد کرده‌اند.
سیستان و بلوچستان، رکورددار رشد بارش باران شد+ جدول
آفتاب‌‌نیوز :

پاییز و زمستان خشک ۱۴۰۲ نگرانی‌ها را از تکرار چهارمین سال خشک متوالی برای کشور تشدید کرده بود تا اینکه بارش‌های بهاری در فروردین و اردیبهشت‌ماه تا حدودی از شدت نگرانی‌ها کاست و پس از ۲۳۲ روز، میزان بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید.

اگرچه در ۹ استان با افت بیش از ۱۰ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم، اما از سوی دیگر در ۱۳ استان دیگر بیش از ۱۰ درصد رشد بارش داریم و میزان رشد بارش‌های امسال در دو استان یزد و سیستان‌وبلوچستان به‌ترتیب با ۵۳ درصد و ۶۸ درصد رشد نسبت به شرایط نرمال، بیشترین میزان افزایش بارش‌ها را شاهد بوده‌ایم.

درواقع، خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکورددار رشد بارش‌ها بوده است.

کم‌آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد + جدول

با رشد ۱۱۷ درصدی بارش‌های سیستان‌وبلوچستان نسبت به مدت زمان مشابه سال آبی گذشته و رشد ۶۸ درصدی بارش‌های این استان نسبت به آمار متوسط درازمدت، دو سد پیشین و خیرآباد در این استان در زمان حاضر پرشدگی ۱۰۰ درصدی دارند و مخازن آن‌ها لبالب پُر از آب است، همچنین سد‌های ماشکید علیا و زیردان نیز به‌ترتیب با ۹۹ درصد و ۹۷ درصد پرشدگی، شرایط بسیار خوبی را برای ورود به فصل گرم سال فراهم کرده‌اند.

وضعیت امروز سد‌های استان سیستان‌وبلوچستان در جدول زیر نشان داده شده است.

کم‌آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد + جدول

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین