کد خبر: ۹۰۹۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

پرچم سازمان ملل به احترام شهدای ایران نیمه افراشته شد

پرچم سازمان ملل متحد در نیویورک به احترام شهدای خدمت صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی با حضور مقام‌های سازمان ملل و سفیر ایران نزد این نهاد بین‌المللی نیمه افراشته شد.
پرچم سازمان ملل به احترام شهدای ایران نیمه افراشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

به احترام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر شهدای سانحه هوایی سقوط بالگرد، پرچم سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک با حضور امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران و زهرا ارشادی معاون او نیمه افراشته شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه به وقت محلی، در نخستین نشست خود پس از سانحه سقوط بالگرد ایرانی، به احترام شهدای ایران یک دقیقه به صورت ایستاده سکوت کردند.

سفیر و نماینده دائم موزامبیک که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (مه) برعهده دارد، در نشست شورای امنیت درباره امنیت و صلح بین المللی گفت: «به درخواست نمایندگان روسیه، چین و الجزایر و به نمایندگی از اعضای شورای امنیت، از همه حضار می‌خواهم به احترام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همه سرنشینان این بالگرد که در سانحه ناگوار سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند و برای تسلیت به دولت و مردم ایران در جای خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.»

علاوه بر این، سفر و نمایندگان کشور‌هایی همچون ژاپن، گویان، روسیه، چین، مالت، سوئیس و الجزایر نیز پیش از شروع سخنان خود به صورت جداگانه به دولت و ملت ایران این ضایعه را تسلیت فتند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل از در گذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همکارانشان در سانحه سقوط بالگرد در ۱۹ ماه مه ناراحت شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد صمیمانه تسلیت خود را به خانواده‌های آن مرحومان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارد.»

سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
1
1
پس می توان به شعور و ادب در جهان امیدوار بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین