کد خبر: ۱۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

استفاده از فشار جو جامعه را ملتهب می‌کند

تاکید آیت‌الله جنتی برگزینش دانشجو براساس حجاب
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: برخلاف گفته‌های آیت‌الله جنتی که درخطبه‌های نمازجمعه برگزینش دانشجو براساس حجاب تاکید کرده بود امیرطاهرخانی عضو فراکسیون خط امام تاکید کرد که استفاده از فشار جو جامعه را ملتهب می‌کند. 

امير طاهرخانی در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص بهترين راه‌كار مبارزه با بدحجابی در جامعه اظهارداشت: برای اجرای يک قانون در جامعه راه‌كارهای مختلفی وجود دارد كه عملی‌ترين آن کار فرهنگی است. 

وی ادامه داد: در برابر مسائلي چون مبارزه با بدحجابی نبايد سليقه‌ای و پراكنده عمل كرد می‌توان بهترين راه را انتخاب كرد، استفاده از فشار جو جامعه را دچار التهاب می‌كند. 

عضو فراكسيون خط امام (ره) تصريح كرد: دانشگاه‌ها را ازجهت فرهنگی بايد آماده كنيم. آن‌چه مسلم است فضای موجود فضای مطلوبی نيست. طبيعی است كه بايد تلاش كنيم تا همه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ و دانشگاه دست به كار شوند و به صورت هماهنگ وموثر كارفرهنگی در خصوص حجاب و عفاف را دنبال كنند. 

طاهرخانی گفت: فضای دانشگاه‌ها را بايد به گونه‌ای آماده كنيم كه دانشجويان خود ملزم به اين گونه ارزش‌ها در جامعه باشند. آخرين راه‌كار می‌تواند برخوردهای قهری و تنبيهی باشد كه البته بهتر است به آن متوسل نشوند. 

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: اين‌كه كسی را از ادامه تحصيل بر اين اساس محروم كنيم از طرف اسلام هم پذيرفتنی نيست. جامعه هم نمی‌پذيرد. 

نمی‌توانيم براي پذيرش حجاب محدوديتی تحصيلی بگذاريم و به اين ابزار تمسک جوييم. 

به گزارش آفتاب آيت‌الله جنتی هفته گذشته در خطبه‌های نمازجمعه يكی از راه‌های اجرای طرح عفاف و حجاب را از دانشگاه‌ها عنوان کرد و يادآور شد كه دانشجو در دست دانشگاه است و نمره می‌خواهد و ناچاراست كه هر چه گفتيد گوش كند، می‌توانيد گزينش را براساس حجاب قرار دهيد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین