کد خبر: ۱۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲

محمدمهدی گورنگی موسیقی فیلم داماد خجالتی را می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدمهدی گورنگی(آهنگساز) گفت: در تنظیم موسیقی فیلم داماد خجالتی از موسیقی پاپ فانتزی بهره گرفته‌ایم و در آن سازهایی مانند ویلن، گیتار و سازهای کوبه‌ای نقش دارند. 

این آهنگساز از انتشار آلبومی از موسیقی متن فیلم‌هایش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این آلبوم که هم‌اکنون تمام کارهای مجوز و ضبط آن انجام شده، موسیقی فیلم‌های کمکم کن، روز رفتن، احضارشدگان و به دنیا بگویید بایستد گنجانده شده است. 

گورنگی با اشاره به اینکه موسیقی فیلم در سایر کشورها یک رشته دانشگاهی مستقل است اما متاسفانه هنوز در دانشگاه‌های ایران این رشته تاسیس نشده است، گفت: اگر آهنگساز فیلم به طور اختصاصی تربیت شود؛ به رشد کیفی کارهای تصویری اعم از فیلم و سریال و ... کمک شایانی می‌کند. 

گورنگی در بیان تفاوت آهنگسازی برای فیلم و سریال گفت: در فیلم نهایتا دو ساعت تصویر وجود دارد و برای هر سکانسی از آن که نیاز به موسیقی داشته باشد، اختصاصا موسیقی نوشته می‌شود اما در سریال به دلیل حجم بالای تصاویر و این نکته که امکان دیدن تمام قسمت‌ها از ابتدا برای آهنگساز وجود ندارد، آهنگساز براساس تم یک قسمت از داستان، چند قطعه موسیقی در فضاهای مختلف و مرتبط می‌سازد و ازمیان آنها برای تصاویر مختلف به تناسب استفاده می‌کند. 

وی افزود: اگر برای آهنگسازی یک سریال فرصت کافی وجود داشته باشد، بهتر است که آهنگساز برای هر سکانسی، موسیقی خاصی بسازد اما متاسفانه در نود درصد سریال‌ها چنین اتفاقی نمی‌افتد. آخرین چیزی که به یاد تهیه‌کنندگان محترم می‌آید نیز موسیقی اثر است. بنابراین آهنگساز مجبور است به کات زدن یا لوپ کردن موسیقی بپردازد که همیشه در آن احتمال خطاهم هست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین