کد خبر: ۱۰۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

ورود زیردریایی‌های هسته‌ای اسرائیل به خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک هفته‌نامه انگلیسی امروز یکشنبه ادعا کرد 3 زیر دریایی هسته‌ای متعلق به اسرائیل وارد خلیج فارس شدند. 

ساندی‌تایمز در مطلب خود می‌نویسد: این 3 زیردریایی که ساخت آلمان هستند به موشک‌های کروز اتمی مجهز بوده و هم اکنون در خلیج فارس مستقر هستند.

به نوشته ساندی تایمز، موشک‌های مستقر بر روی این زیردریایی‌ها، هزار و 500 کیلومتر برد دارند.

این هفته‌نامه می‌نویسد: اولین زیردریایی به دلیل هراس اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله، سوریه و ایران به این منطقه اعزام شد.

به ادعای ساندی‌تایمز، پیش از این نیز زیردریای‌های دلفین، تکوما و لویاتان مدتی را در خلیج فارس سپری کرده بودند، اما دلیل اینکه پس از این زیردریایی‌ها 3 زیر دریایی دیگر به منطقه خلیج فارس اعزام شده‌اند آن است که تل آویو می‌خواهد در خلیج فارس حضور دائمی داشته باشد.

ساندی‌تایمز به نقل از یک منبع اسرائیلی می‌نویسد: فرمانده این زیردریایی‌ها با نام "ژنرال او" (O) شناخته می‌شود و هر کدام از این زیردریایی‌ها بین 35 تا 50 خدمه دارد و فرمانده آنها حق شلیک موشک اتمی را دارد.

این زیردریایی‌ها می‌توانند به مدت 50 روز در دریا حضور داشته باشند و عمیق‌ترین عمقی که آنها می‌توانند حداقل به مدت یک هفته در آن بمانند عمق یک هزار و 150 پایی است.

ساندی‌تایمز در ادامه می‌نویسد: یکی از مهمترین وظایف این زیردریایی‌ها جمع‌آوری اطلاعات و به عبارت بهتر جاسوسی کردن و گرد‌آوری مطالب مورد نیاز موساد(سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین