کد خبر: ۱۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۸

صندوق بین‌المللی پول درباره آینده اقتصاد جهان هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر ، با این حال به کارگیری هماهنگ سیاست‌های ذخیره بودجه و کاهش کسری بودجه در کشورهای ثروتمند مانند آمریکا و افزایش تقاضا برای کالاهای داخلی در کشورهای در حال توسعه مانند چین اساسا به پیشبرد رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

به گزارش نماینده صندوق بین‌المللی پول که به همراه وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی در نشست گروه بیست حضور داشت، بکارگیری سیاست‌های تعدیل کننده در مدت زمانی حدود پنج سال، می‌تواند به رشد دو ممیز پنج دهم درصدی سالانه اقتصاد جهان منجر شود.

وی افزود این سیاست‌ها در اشتغال زایی نیز تاثیرگذار خواهد بود به طوریکه در صورت به کار گرفتن این سیاست ها، ده ها میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

رهبران گروه بیست در سپتامبر گذشته تضمین کردند در جهت تعدیل میزان رشد اقتصادی در جهان گام بردارند و از صندوق بین‌المللی پول خواستند تا میزان تاثیرات این سیاست ها را بررسی کند.

نتیجه این تحقیقات به این صورت بیان شد که اگر کشورهای غنی از میزان کسری بودجه خود بکاهند و ذخایر خود را افزایش دهند، رشد اقتصادی در کوتاه مدت کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوسان، نماینده صندوق بین‌المللی پول آشفتگی کنونی اقتصاد را که از بحران مالی اروپا نشات گرفته است، نشانی از وضعیت بد اقتصاد جهان می‌داند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین