کد خبر: ۱۰۰۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸

«ميراث» شاملو منتشر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ فيلم‌نامه‌ای از احمد شاملو به نام «ميراث» كه در سال‌های 68 يا 70 برای ساخت دراختيار مسعود كيميايی قرار گرفته بود، توسط اين فيلم‌ساز برای انتشار به نشر ثالث واگذار شد. اين فيلم‌نامه در آن زمان به دليل مخالفت دستگاه فرهنگی كشور با ساخت آن؛ امكان ساخت پيدا نكرد. 

فيلم‌نامه‌اي از احمد شاملو به نام «ميراث» كه آن را برای ساخت دراختيار مسعود كيميايی قرار داده بود، توسط اين فيلم‌ساز براي انتشار به نشر ثالث واگذار شد. 

داستان «ميراث» در آذربايجان می‌گذرد و به نهضت آزادی‌طلبانه آذربايجان و برخوردهايش با حكومت وقت می‌پردازد. اين فيلم‌نامه ازسوی ثالث برای گرفتن مجوز به ارشاد فرستاده شده است. 

فيلم‌نامه «ميراث» هرگز امكان تبديل شدن به فيلم را پيدا نكرد. 

مسعود كيميايی كه اين روزها سرصحنه فيلمبرداری «جرم» به‌سر می‌برد، تاريخ نوشتن اين فيلم‌نامه را در سال‌های 1368 يا 70 دانست و دليل فيلم نشدن آن را در هنگام زندگی شاملو، مجوز ندادن به اين سناريو اعلام كرد. 

اين فيلم‌نامه همراه با نوشته‌ای از شاملو كه حقوق ساخت آن را دراختيار كيميايی قرار داده است، منتشر می‌شود. 

«احمد شاملو» در واگذاری حقوق «ميراث» به مسعود كيميايی نوشته است:‌ بدين‌وسيله سناريو نوشته خود را كه موقتا «ميراث» ثبت شده، برای تبديل به فيلم به آقای مسعود كيميايی واگذار می‌كنم. ضمنا بين طرفين در مورد حذف پاره‌ای صحنه‌ها، توافق حاصل شده است كه من از اين نظر هم برای آسان‌تر شدن كار، از طرف خود به ايشان اختيار وكالت می‌دهم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین