کد خبر: ۱۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷

215میلیون کودک برای نجات زندگی خود کار می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل سازمان جهانی کار، گفت: هم اکنون 215 میلیون کودک در جهان برای نجات زندگی خود مشغول به کار هستند. 

"خوان سماویا" مدیرکل سازمان جهانی کار (ILO) گفت: مسئولان سازمان بین‌المللی کار (ILO) قصد دارند با شعار"حرکت به سوی هدف" به سمت حذف کار کودکان بروند. 

مدیرکل سازمان جهانی کار اظهار داشت: با توجه به آغاز بازی‌های فوتبال جام جهانی 2010 در کشور آفریقای جنوبی، قصد داریم مخاطبان جام جهانی فوتبال را متوجه پدیده کار کودکان و لزوم از بین بردن اشکال مختلف آن در جهان کنیم. 

وی بیان داشت: در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بازی‌های فوتبال جام جهانی را در آفریقای جنوبی پیگیری می‌کنند، بیش از 215 میلیون کودک برای نجات زندگی خود مشغول کار هستند، برای این کودکان آموزش و بازی رویایی بیش نیست. 

سماویا با اشاره به بی‌توجهی جامعه جهانی به این پدیده دردناک، خاطرنشان کرد: روند از بین بردن پدیده کار کودکان به کندی پیش می‌رود و با این شرایط گمان نمی‌رود که بتوانیم طبق برنامه، این پدیده را تا سال 2016 ریشه‌کن کنیم. 

این مقام مسئول در سازمان جهانی کار از جام جهانی فوتبال به عنوان فرصتی برای آگاه‌سازی بیشتر مردم جهان در مورد مسأله کار کودکان و لزوم مقابله با آن یاد کرد. 

وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی در همین رابطه در 60 کشور جهان به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک از کشورهای جهان خواست که برای ریشه کن کردن این معضل جهانی با سازمان بین‌المللی کار همکاری کنند. 

مدیرکل سازمان جهانی کار همچنین از طرح این مسئله در نشست بین‌المللی کار در روز 11ژوئن ( جمعه 21 خرداد 89) و بررسی گزارش‌های بین‌المللی در این مورد خبر داد.

یازدهم ژوئن در تقویم بین‌المللی به عنوان روز جهانی مبارزه با کار کوکان نام‌گذاری شده است. 

 نودونهمین اجلاس سازمان جهانی کار که از روز 12 تا 28 خرداد ماه جاری (2 تا 18 ژوئن 2010) در شهر ژنو در کشور سوئیس ادامه خواهد داشت، میزبان بیش از 180 کشور جهان خواهد بود که در قالب برگزاری نشست‌هایی تخصصی به مسائل و مشکلات مربوط به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، مسائل مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی و همچنین روابط کار خواهد پرداخت.

در این دوره از برگزاری اجلاس نیز کشور ایران مانند سال‌های گذشته با ترکیبی از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در این اجلاس شرکت می‌کند و به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، ارائه و دریافت راه‌کار می‌پردازد.

اجلاس سازمان جهانی کار با سخنرانی وزرای کار کشورهای مختلفی همراه خواهد بود که یکی از سخنرانان مراسم روزهای اختتامیه اجلاس نیز وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان است.

همچنین در روزهای مختلف برگزرای اجلاس مباحث و موضوعات مختلفی در حوزه بازار کار مطرح می‌شود که طی سالجاری موضوع کار کودک به صورت ویژه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین