کد خبر: ۱۰۱۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: مشکل اصلی ورود مواد مخدر به کشور، مناطق جنوب شرقی ا‌ست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: انسداد فیزیکی مرزها باعث می‌شود مسیر قاچاق مواد مخدر تغییر یابد و تاثیر بسیار زیادی بر ورود و افزایش قیمت مواد مخدر در کشور می‌گذارد.

سردار محمدرضا حسین‌آبادی، با تاکید بر این که انسداد فیزیکی مرزها باعث می‌شود مسیر قاچاق مواد مخدر تغییر یابد، گفت: انسداد مرزها تاثیر بسیار زیادی بر ورود و افزایش قیمت مواد مخدر در کشور می‌گذارد. 

وی افزود: در حال حاظر مناطقی که انسداد فیزیکی انجام شده باعث شده که شیب ورود مواد مخدر به داخل کشور به مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان برسد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مشکل اصلی ورود مواد مخدر به کشور همین مناطق جنوب شرقی ا‌ست گفت: با توجه به انسداد فیزیکی مرزهای افغانستان ورود از این مرزها به حداقل رسیده‌است و میزان کشفیات در این مناطق نشان‌دهنده تسلط پلیس بر مرزهای شرق و شمال شرق ایران است به همین دلیل عمده واردات مواد مخدر به ایران از مرزهای پاکستان است. 

حسین‌آبادی گفت: ما فکر می‌کنیم هرچقدر انسداد مرزها انجام گیرد و کمربند مرزها را محکم ببندیم، مسیر قاچاق مرزها از کشور تغییر می‌یابد از سمت کشورهای آسیای میانه و مسیرهای دریایی تغییر مسیر داده و به غرب می‌رسد، در نتیجه اگر با کمک مسئولین بشود مرزها بست بخش قابل ملاحظه‌ای از ورود مواد کاهش می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین