کد خبر: ۱۰۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
در دیدار رئیس و جمعی از اعضای مجمع روحانیون محترم مجلس شورای اسلامی

آیت‌الله مکارم شیرازی: سست شدن پایه‌های وحدت در درون کشور نگران کننده است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک مرجع تقلید با هشدار نسبت به سست شدن پایه‌های وحدت در درون کشور، گفت: هجمه بیرون نگران کننده نیست گرچه باید هوشیار باشیم؛ اما سست شدن پایه‌های وحدت در درون کشور نگران کننده است.

 آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و جمعی از اعضای مجمع روحانیون محترم مجلس شورای اسلامی با تبریک ماه رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: ما به تمام مجلسیان که منتخب امت هستند احترام می‌گذاریم؛ ولی انتظار ما از روحانیان مجلس بسیار بیشتر است. روحانیان مجلس بیش از دیگران به مفاهیم دینی آشنا هستند باید بیشتر دل بسوزانند و شجاعانه، شفاف، روشن، منطقی و معقول از ارزش‌های اسلام دفاع کنند.


وی با بیان این که روحانیان در صف اول در دفاع از ارزش‌های اسلامی قرار دارند، اظهار داشت: زمانی که مساله‌ی در خصوص ارزش‌های دینی در جامعه بوجود میاید، باید روحانیان مجلس نخستین کسانی باشند که به پا خیزند و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند. 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خلاف آن چه دشمنان اسلام تبلیغ می‌کنند، پایه‌های این نظام بحمدالله بسیار محکم است؛ اما نباید از توطئه‌های دشمن غافل شویم. باید دشمنان‌مان را خوب بشناسیم و برای مقابله با آن‌ها همیشه آماده باشیم. 

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این که برخی کشورهای اروپایی با ما دوستی دارند نباید به هیچ یک از آنها اعتماد کنیم آنها فقط حافظ حقوق خود هستند و دفاع از ما را بر اساس منافع کشورهایشان انجام می‌دهند. ما نباید جز تکیه بر مردم و ملت خودمان به دیگران اعتماد کنیم. 

وی ادامه داد: این را بدانید غربی‌ها امروز اگر در استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای مانع تراشی می‌کنند، هرگز خواسته‌های آنها در این مساله محدود نمی‌شود و آنها تا به‌دست آوردن تمام خواسته‌های خود به مانع تراشی ادامه خواهند داد و حتی توقع دارند اسرائیل غاصب جنایتکار نیز به رسمیت شناخته شود. 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بنابراین باید در همان قدم اول محکم مقابل آن‌ها بایستیم، زیرا تجربه نشان داده آن‌ها پیوسته به مانع تراشی می‌پردازند؛ اما هرگز ملت ایران را نمی‌توانند شکست بدهند. 

وی با بیان این که مسائل فرهنگ اسلامی، با مسایل سیاسی آمیخته شده است، افزود: اگر در مسایل فرهنگی شکست بخوریم در مسایل سیاسی شکست خواهیم خورد و نظام ضعیف می‌شود، باید کاری کنیم فرهنگ اسلام و نظام اسلامی برای همیشه حفظ شود. 

مکارم شیرازی با انتقاد از بی‌توجهی به مساله عفاف و حجاب در جامعه گفت: ما نباید از مسائل فرهنگی از جمله عفاف و حجاب غافل شویم؛ زیرا حجاب سمبل اسلام است. 

وی همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن اصل هشتم قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مساله طرح عفاف و حجاب چرا در محاق مانده است؟ باید عوامل آن را تجزیه و تحلیل کنید، چه افکاری است که مانع اجرای این دو شده است. 

مکارم شیرازی یادآور شد: روایات و آیات فراوانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است و از برترین اعمال شمرده شده است این که مهم‌ترین اصل قانون اساسی به فراموشی سپرده شود. زیبنده کشور اسلامی نیست، شما نمایندگان محترم مجلس باید این اصل را احیا کنید.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود حفظ وحدت و اتحاد میان طرفداران نظام و انقلاب را بسیار مهم دانست و اظهار داشت امروز مساله مهم کشور حفظ وحدت میان همه طرفداران نظام و رهبری است. هجمه بیرون نگران کننده نیست گر چه باید هوشیار باشیم؛ اما سست شدن پایه‌های وحدت در درون کشور نگران کننده است و به دست هر کسی به عنوان تندروی یا کند‌روی انجام گیرد پذیرفتنی نیست. 

مکارم شیرازی در پایان تاکید کرد: نباید مرکز تنش در کشور ایجاد شود. مسایل کوچک را بزرگ و به آن دامن نزنیم گاهی ادبیات خشن به کار برده می‌شود که شایسته نظام اسلامی نیست. شما نمایندگان روحانی در مجلس می‌توانید در تحکیم وحدت نقش موثری داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین