کد خبر: ۱۰۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

نمایندگان روحانی مجلس به سخنان رئیس‌جمهوری درباره حجاب واكنش نشان دادند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینكه قانونا دولت موظف به برخورد با بدحجابی در جامعه است، در واكنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در برنامه تلویزیونی‌اش كه گفته بود برخوردها با بدحجابی ربطی به دولت ندارد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور، رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

ایشان مصوبه همین شورا مبنی بر طرح عفاف و حجاب را برای اجرا به وزیر كشور ابلاغ كردند و مامورین نیروی انتظامی هم كه در سطح جامعه با بدحجابی برخورد می‌كنند، ماموران وزارت كشور محسوب می‌شوند. پس چطور دولت می‌گوید كه این برخوردها از سوی دولت نیست؟ اگر رئیس‌جمهور مخالف این برخوردها هستند امر كنند تا دیگر انجام نشود.

محمود احمدی‌نژاد در برنامه تلویزیونی‌اش كه یكشنبه شب از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد با اشاره به موضوع برخورد با بدحجابی گفته بود: ما اینگونه برخوردها را توهین می‌دانیم، دولت اینگونه رفتارها را قبول ندارد و تا آنجایی كه بتواند برخورد و كنترل خواهد كرد.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مردم بیرجند در گفت‌وگو با ایلنا از احمدی‌نژاد به‌عنوان فردی متدین و متعهد یاد كرد كه خواستار پیاده كردن ارزش‌های اسلامی است اما یادآور شد: مشخص نیست چرا اظهارات رسانه‌ای ایشان با عملكردش متفاوت است!

عضو جامعه روحانیت مبارز و نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی با تاكید بر اینكه دولت متولی برخورد با بدحجابی در جامعه است، در واكنش به بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور كه گفته بود امیدوارم بدون تذكر من این برخوردها با نوامیس مردم پایان یابد، اظهار داشت: اگر برخوردها با بدحجابی در سطح جامعه از سوی دولت نیست، پس بفرمایند كه چه نیرویی خارج از دولت این برخوردها را می‌كند؟

فرار از انتقادها

از سوی دیگر، حمیدرسایی پرسروصداترین چهره فراكسیون انقلاب اسلامی - اصلی‌ترین فراكسیون حامی دولت در مجلس - با اشاره به صحبت‌های یكشنبه شب احمدی‌نژاد گفت: «متأسفانه دولت برای فرار از برخی انتقادات كه براساس تبلیغات مخالفین صورت می‌گیرد، گاهی به نوعی مسئله‌ مبارزه با بدحجابی را مطرح می‌كند كه شائبه عدم‌اعتقاد به برخورد با بدحجابی از سوی دولت پیش می‌آید.

وی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: به‌نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد برای فرار از برخی انتقادات، انتقاد بخش عظیمی از جامعه كه متدینین هستند را متوجه خود می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین