کد خبر: ۱۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
در اولین اجلاس ناشران جهان اسلام:

احمدی‌نژاد: امروز کسی برتر است که دروغ‌گوتر است؛ به دنبال نجات نوع بشریم

شیطان هم امروز به دنبال مدیریت جهان است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت نشر و تولید علم گفت: نشر و تولید علم دو بال حرکت فرهنگی است. 

محمود احمدی‌نژاد در اولین اجلاس ناشران جهان اسلام با اشاره به اهمیت تولید اندیشه، گفت: نشر اندیشه به اندازه تولید آن اهمیت دارد و اگر یک اندیشه‌ای تولید شود و در اختیار دیگران قرار نگیرد، مانند آن است که انگار تولید نشده است و از بعضی جهات نشر اندیشه مهم‌تر از تولید آن است. 

وی با طرح این پرسش که باید بدانیم چه موضوعی را می‌خواهیم تولید کنیم، گفت: پاسخ به این پرسش این است که بدانیم موضوع اصلی همه آفرینش انسان است و اگر انسان را از آفرینش حذف کنیم دیگر مطلبی باقی نمی‌ماند. در موضوع انسان دو عنوان خود انسان و مدیریت بر جامعه انسانی مهم‌ترین نکات است. 

وی ادامه داد: همه مشکلات در عالم به دلیل نوع نگاه به انسان و نوع مدیریت بر جامعه انسانی ناشی می‌شود. 

احمدی‌نژاد با اشاره به وجود یک جریان سازمان‌یافته با هدف اسلام‌هراسی گفت: من امروز معتقدم که جریان اسلام‌هراسی امروز فقط علیه اسلام فعالیت نمی‌کند، بلکه ضد دین مسیحیت و دین حضرت موسی و ضد خود انسان تلاش می‌کند و به دنبال آن است که انسان را از موضع حقیقی خود به موضع غیرحقیقی سوق دهد. 

وی ادامه داد: در چنین زمانی اگر ارتباط انسان با آسمان قطع شود، یعنی حقیقت انسان نابود شده است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به متضرر شدن طراحان این طرح گفت: امروز کسانی که اسلام‌ستیزی و دین‌ستیزی را سازمان می‌دهند خود نیز ضرر می‌کنند. آن کسی که ظلم می‌کند با کسی که ظلم را می‌پذیرد هر دو ضرر می‌کنند. جنایت‌کار و پذیرنده جنایت هر دو مجرمند و این‌گونه نیست که متجاوز و تروریست پس از اشغال یک سرزمین به سعادت برسد. 

احمد‌ی‌نژاد با اشاره به لزوم توجه به جوامع بشری گفت: بزرگترین خدمت به جامعه بشری معرفی انسان به انسان است. زیرا شناخت راه و خدا تبعه شناخت انسان است و همه پیامبران نیز همین مطلب را فریاد می‌زدند که انسان مرتبه و لیاقت خود را پیدا کند. 

وی با نام بردن از اهداف مکاتب مادی گفت: امروز همه موجودیت انسان خلاصه شده است در ارضای تمایلات مادی و این امر بدتر از قتل جسمی و کشاندن انسان است زیرا کشتن حقیقت انسان یعنی کشتار متوالی و قتل نسل در نسل است. 
امروز در جهان مادی مسابقه لذت‌جویی ماده وجود دارد و کسی برتر است که ثروتمندتر، پولدارتر است و معیار سنجش کرامت انسان، نوع ساختمان، اتومبیل و میزان مصرف است. 

وی ادامه داد: کار به جایی رسیده است که خود انسان ابزار تبلیغ کالا شده و امروز کسی برتر است که دروغ‌گوتر است و این اتفاق بالاترین ظلمی است که مشاهده شده است. 

احمدی‌نژاد با تببین دیدگاه اسلام درباره انسان گفت: ما معتقدیم خدا عالم را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرد، انسان باید خلیفه‌الله در زمین باشد.

وی ادامه داد: خمیرمایه خلق انسان عشق و محبت است و خدا انسان را با کرامت و محبت آفرید. از این رو از نگاه کمال انسانی تسلط به هر قیمتی بر دیگران درست نیست بلکه کمال، فداکاری و خدمت به دیگران است و کسی برتر است که خادم‌تر و متواضع‌تر است. دایره انسان محدود به دنیای مادی نیست و یک زندگی ابدی دارد و سقف پرواز او و شکوفایی او تا خود خداست زیرا انسان همه آ‏فرینش است. 

وی افزود: از نگاه ما انسان اجتماعی است. البته مادی‌گرایان نیز اعتقاد دارند که انسان اجتماعی است. ولی تفاوت دیدگاه ما این است که ما می‌گوئیم تنها راه شکوفایی انسان از طریق ارتباطات اجتماعی و تعامل با دیگران است و همه ارزش‌های الهی در ارتباط بین انسان‌ها شکوفا می‌شود. عدالت در ارتباطات اجتماعی معنا پیدا می‌کند و ما در هر جامعه‌ای نیازمند مدیریت هستیم و بدون مدیریت حتی یک جامعه دو نفره را نمی‌توان مدیریت کرد. 

احمدی‌نژاد با اشاره به مختصات جامعه سرمایه‌داری امروز گفت: من معتقدم امروز نظام سرمایه‌داری وجود ندارد بلکه آنچه وجود دارد نظام سرمایه‌داران است. امروز حاکمیت سرمایه‌داران به دنبال اهداف خود است. هدف آنها چیزی جز افزایش ثروت حاکمان نیست و در این نگاه اکثر قاطع و تمام جامعه باید برای سرمایه‌داران کارگری کنند و سرمایه‌داران را نوع اصیل و برتر انسان می‌دانند. این‌گونه مدیریت به خود اجازه می‌دهد که در دنیا جنگ راه بیندازد و میلیون‌ها نفر آدم را بکشد. 

احمدی‌نژاد با اشاره به ساختار نامطلوب شورای امنیت گفت: اساس ساختار شورای امنیت غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز است چگونه می‌شود 5کشور به خود حق ویژه بدهند و بقیه کشورها را دست دوم حساب کنند، امروز در روز روشن و در آب‌های بین‌المللی به کشتی‌های کمک‌رسانی حمله می‌شود اما شورای امنیت هیچ عکس‌العملی انجام نمی‌دهد ولی اگر ایران، اندونزی و یا یک کشور دیگر حرکتی مستقل داشته باشند، زیر سنگین‌ترین فشارها از طرف شورای امنیت قرار می‌گیرند. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ماموریت اجرای عدالت در جهان است، گفت: اگر رابطه مدیر و جامعه بر اساس عدالت نباشد،شکوفایی شکل نمی‌گیرد. عدالت از عوامل تعمیق محبت و عشق است و بسیاری از عداوت‌ها به دلیل عدم عدالت‌ است. البته عدالت قله نیست بلکه سکویی است. عدالت یعنی آنکه همه استعدادها در همه عالم فرصت شکوفایی پیدا کنند. 

محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: دعوای اصلی ما بر سر مدیریت ناعادلانه در جهان است و اگر هزار سال بگذرد ما مدیریت ناعادلانه در جهان را نمی‌پذیریم. امروز نقطه تمرکز شیطان در منحرف کردن ذهن و دل انسان از حقیقت انسان است. شیطان هم امروز به دنبال مدیریت جهان است و امروز شیطان کاخ سفید را تصرف می‌کند و جهان را به انحطاط می‌کشاند. امروز دعوا بر سر اسلام و غیراسلام نیست و اگر کسی بگوید با اسلام ضد است. این دشمن مسیح و ارتباط انسان با آسمان است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به لزوم مدیریت جهان گفت: ما دنبال نجات جهان اسلام نیستیم بلکه به دنبال نجات نوع بشریم زیرا معتقدیم که پیامبر اسلام دین خود را برای همه انسان‌ها آورده است و پیامبر همه انسان‌هاست امروز به لطف خدا و مجاهدت مجاهدان دوران امپراطوری مادی ضد بشر رو به پایان است و فلسفه وجودی خود را از دست داده است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به نقش اندیشمندان گفت: باید امروز از موضع انفعال خارج شویم و اولین گام نیز نقد نگاه غرب و معرفی نگاه خود است و در این میان چه کسی غیر از اندیشمندان حرفی برای گفتن دارد. امروز کفگیر لیبرالیسم به ته دیگ خورده است و نوبت ما و همه موحدان است تا اندیشه‌های پاک پیامبران را القاء کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
با اون تیتری که انتخاب کردید، حقیقتا سطح تقواتون رو نشون دادید. چقدر بی انصافی....
بسه دیگه به خودتون بیاید.
قدری بیاندیشید ببینید کار شما که هر روز، در هر خبر، در هر یادداشت تکرار میشود، درست است یا نه؟ آخه ما انسانیم، تا کی رویه شما اینه؟؟؟ .فقط شما نه... که خیلیای دیگه..
اما واقعیت اینه که هرکس نسبت به اعمال خودش مسئوله.
قدری بیاندیشید
ما انسانیم... باید متکامل بشیم.. ببینید این کارا و اینجور انتقال خبر، آن مدل تحلیلهای شما مصداق مشخص نفاق هست یا نه...
قدری بیاندیشید
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
تيتر خبرتان عاري از هرگونه انصاف است چه برسد به بصيرت وتقوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
اونوقت مردم ایران جز نوع بشر!! هستندیا نه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
بروید همین بغلتان افغانستان را نجات دهید که جوانان از بیکاری و اعتیاد نجات یابند! هی طبل توخالی و خالی بندی ! خسته نباشید!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین