کد خبر: ۱۰۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
در مراسم افتتاح واحد تولید میلگرد و كلاف صنعتی مجموعه كارخانجات فولاد نطنز

احمدی‌نژاد: انرژی عظیم ملت ایران در آستانه آزاد‌شدن است؛ باید كشور را مردم اداره كنند

مسئولان تنها خواسته‌های ملت را در عرصه سیاسی، مدیریت می‌كنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه همه بخش‌های كشور به‌ویژه بخش اقتصادی باید به‌دست مردم اداره شود، تصریح كرد: اگر همه توان یک ملت برای ساختن كشور به كار گرفته شود، پیشرفت‌های بی‌نظیر و افتخار‌آفرینی اتفاق خواهد افتاد چرا كه توان، اندیشه، خلاقیت و همت ملت نامحدود است. 

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد تولید میلگرد و كلاف صنعتی مجموعه كارخانجات فولاد نطنز با قدردانی از زحمات دست‌اندركاران و پرسنل این مجموعه صنعتی، گفت: این واحد صنعتی را جمعی از علاقمندان به پیشرفت كشور و از بخش مردمی اقتصاد راه‌اندازی كرده‌اند تا قسمت اعظمی از نیاز كشور به فولاد تامین شود. 

وی استفاده از واژه «بخش مردمی اقتصاد» را در مقابل «بخش خصوصی»، دارای بار معنایی مثبت و قابل قبول دانست و گفت: باید اقتصاد و بقیه بخش‌های كشور را مردم اداره كنند، زیرا حضور ملت در صحنه سازندگی بی‌تردید به فتح قله‌های بلند پیشرفت خواهد انجامید. 

احمدی‌نژاد كاهش آسیب‌پذیری‌ها و مقابله با بحران‌ها را از ویژگی‌های مشاركت مردم در اداره اقتصاد كشور ارزیابی و خاطر‌نشان كرد: در كشورهای سرمایه‌داری صرفا صاحبان صنایع و اقتصاد در عرصه‌های سیاسی حضور دارند و بقیه مردم كارگر آنان محسوب می‌شوند. 

وی توسعه و آبادانی كشور را نیازمند استقامت، ایستادگی و تحمل خواند و لذت ساختن را عبور از موانع دانست. 

احمدی‌نژاد تاكید كرد: همه بخش‌های كشور در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، كشاورزی و علمی باید به‌دست مردم اداره شود كه البته در بعضی از بخش‌ها حضور مردم به میزان قابل قبولی محقق شده است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینكه امروز شاهد اداره ملت ایران در صحنه سیاسی كشورمان هستیم، خاطر نشان كرد: ملت ایران سیاسی‌ترین، آگاهترین و عالم‌ترین مردم دنیاست و مسئولان و مدیران فقط خواسته‌های ملت را در عرصه سیاسی، مدیریت می‌كنند. دفاع از استقلال كشور و ایستادگی در برابر تهدیدات مستكبران عالم از مطالبات ملت ایران است كه در حقیقت دفاع مسئولان ایران از مردم مظلوم فلسطین پیگیری مطالبه ملت ایران است. 

وی افزود: امروز استقلال كشورمان مرهون مطالبات ملت ایران است كه با رهبری امام راحل تثبیت شد و امروز ادامه دارد كه البته باید این اراده ملت ایران در عرصه سیاسی به عرصه اقتصاد و فرهنگ هم منتقل شود. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین علت حفظ فرهنگ ایران و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر را صیانت ملت از آن دانست و افزود: امروز هم ملت ایران مصمم است با حضور در عرصه‌های فرهنگی و صیانت از ارزش‌های الهی و ایمانی فرهنگ اصیل خود را رشد و ترویج دهد. 

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه امروز ایران اسلامی در آستانه جهش بزرگی قرار دارد خاطر نشان كرد: انرژی عظیم ملت ایران در آستانه آزاد‌شدن است، عده‌ای در جهان از این امر عصبانی هستند زیرا با استفاده از این انرژی نه تنها ایران آباد خواهد شد بلكه در دنیا جایی برای زورگویان نخواهد ماند. 

وی تاكید كرد: روند پیشرفت كشور در عرصه‌های گوناگون روز افزون بوده و ملت ایران با هوشمندی آماده جهش ملی است. 

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهرستان نطنز و مردم این منطقه گفت: نطنز از مناطق فرهنگی ایران زمین و دارای مردمی مومن، صمیمی و كوشاست . این منطقه از پیشرفت‌های صنعتی بسیاری برخوردار بوده است. 

وی نطنز را دارای ظرفیت بسیاری برای پیشرفت دانست و تصریح كرد: نطنز باید به قدری پیشرفت كند كه نه تنها هیچ نیروی كارآمدی در این منطقه بیكار نباشد بلكه مهاجران با بازگشت به این منطقه مشغول به كار شوند كه دولت از آن‌ها پشتیبانی خواهد كرد تا با فراهم شدن امكانات رفاهی برای تكمیل حلقه های این مجموعه صنعتی، صنایع پایین دستی نیز احداث شود. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: امروز هفتم تیر است روزی كه ملت ایران جمعی از بهترین های خود را در راه انقلاب تقدیم كرد. بی‌تردید شهید مظلوم بهشتی و یارانش همواره پرچم بلند آزادگی، استقلال و عزت ملت ایران هستند. 

احمدی‌نژاد افزود: تردید ندارم روح بلند این شهیدان والامقام از برداشتن گام هایی برای تعمیق استقلال و پیشرفت ایران عزیز شادمان می‌شود، زیرا آنها در آرزوی ایرانی پیشرفته، مقتدر، متعالی و كمال یافته مجاهدت و جان شیرین خود را در این راه تقدیم كردند. 

وی خاطر نشان كرد: امروز در سالروز شهادت این عزیزان گامی دیگر به سمت خودكفایی در بخش صنعت برداشته شد كه بسیار ارزشمند است و باید از آن حمایت و پشتیبانی كرد. 

در ابتدای این دیدار محرابیان وزیر صنایع و معادن نیز در سخنانی اظهار داشت: رتبه ایران در عرصه رشد و تولید صنعتی جهان در 5 سال اخیر از رتبه 120 به 29 ارتقاء پیدا كرده است. این در حالی است كه كشورهایی كه در حلقه اول تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در مقام‌های پایین‌تری از ایران قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین