کد خبر: ۱۰۲۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی:

کسانی که منافع‌شان در حذف دیگران است به سخنان مقام معظم رهبری توجه نمی‌کنند

ظلم، تعدی، تضییع حقوق و آزادی مشروع افراد حرام است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر‌کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که منافع‌شان در حذف دیگران است به سخنان اخیر مقام معظم رهبری توجه نمی‌کنند، اظهارداشت: از سوی دیگر نفع برخی از کشورهای خارجی در حذف گروه‌های مرجع و شخیصت‌های برجسته جامعه است که متاسفانه این روزها این اقدام در تریبون‌های مختلف از طریق توهین و تهمت انجام می‌شود. 

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی، در پاسخ به سوالی در مورد دلیل سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی‌بر خودداری از ظلم به افراد در جامعه و معنای دینی این رفتار، با بیان اینکه ظلم، تعدی، تضییع حقوق و آزادی مشروع افراد در تمام طوایف و اقوام حرام است، اظهارداشت: تمام انبیاء مامور بودند تا مردم را به اطاعت پروردگار و خودداری از طغیان که به معنای ظلم است، فراخوان دهند و فرهنگ مبارزه با ظلم در قیام برای عدالت و قصد را ایجاد کند. 

وی با بیان اینکه ظلم در شرایط و اشکال گوناگون، ماند تخریب اموال دیگران، کشتار و شکنجه و... نسبت به جامعه و اشخاص روی می دهد، افزود: همیشه باید نسبت به ظلم نکردن تذکر داد، اما متاسفانه اکنون کشور ما دچار آلودگی‌های عجیبی شده است و این تاسف وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم کشور ما اسلامی است و اصول دینی باید در آن رعایت شود، البته این آلودگی‌ها همیشه در کشور بوده است، ولی به طور خاص بعد از انقلاب اسلامی به بعضی از آلودگی‌ها مانند تهمت و افترا کم‌توجهی شده است. 

دادستان کل کشور در زمان امام(ره) یادآور شد: این گونه رفتارها ابتدا از طرف گروه‌های محارب مانند منافقین، کمونیست‌ها و... آغاز شد و از سوی دیگر کسانی هم که خود را ”دین مجسم“ فرض می‌کنند به این مساله دامن زدند و از زمان امام تاکنون این مساله ادامه داشته است. 

موسوی تبریزی با بیان اینکه تهمت و افترا گاهی احزاب و جریانات و زمانی دیگر اشخاص را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: در اصول کافی، روایات صحیحه و ... تاکید شده است که حرمت مومن حرمت خداست و هرکس آن را بشکند محارب با خداوند است. 

وی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر و به خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری بداخلاقی‌های بسیار زیادی شایع شد که نمونه بارز آن در جریان مناظره‌ها بود و گویی بعضی‌ها که منابر، ‌تریبون‌ها و روزنامه‌ها را در اختیار دارند، تهمت را وظیفه شرعی خود می‌دانند، ولی دود این رفتار به چشم همه مسوولان، مردم و دینداران می‌رود. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هشدار داد: نفع فضای تهمت و تخریب برای گروه‌هایی است که منتظر هستند هر کاری را که می‌خواهند در کشور انجام دهند، زیرا در این شرایط دیگر کسی برای اداره کشور باقی نمی‌ماند و هر عملی برای آنها ممکن می‌شود و در آن صورت هر بلایی بر سرمنابع کشور می‌آورند و کسی پاسخ‌گو نخواهد بود. 

موسوی تبریزی با بیان اینکه کسانی که منافع‌شان در حذف دیگران است به سخنان اخیر مقام معظم رهبری توجه نمی‌کنند، اظهارداشت: از سوی دیگر نفع برخی از کشورهای خارجی در حذف گروه‌های مرجع و شخیصت‌های برجسته جامعه است که متاسفانه این روزها این اقدام در تریبون‌های مختلف از طریق توهین و تهمت انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۰
0
0
بالاخره آنها که این کارها را می‌کنند حتما یک حساب‌هایی پیش خودشان کرده‌اند که این کارها را می‌کنند! فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین