کد خبر: ۱۰۲۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۳

نامه سرگشاده زهرا باکری خواهر شهیدان باکری به رئیس سازمان صدا و سیما

در عجبم راجع به خانواده ما فیلم تهیه می‌شود که ما از آ ن بی‌خبریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی انتشار برخی اخبار مبنی‌بر ساخت سریالی در مورد زندگی شهید مهدی باکری، خانواده این وی، اعتراض خود را نسبت به ساختن چنین سریالی بدون اطلاع از آن‌ها اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، خواهر شهیدان علی، مهدی و حمید باکری بعد از آنکه سه هفته پیش نامه‌ای خطاب به ضرغامی نوشت و رئیس صدا‌وسیما این نامه را بی‌پاسخ گذاشت، این نامه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

این نامه به شرح زیر است:

بنام خدای مهر و عدالت 

این جانب زهرا باکری خواهر شهیدان علی و مهدی و حمید باکری از طریق رسانه‌های مجازی مطلع شدم فیلمی در مورد زندگی شهید مهدی باکری در ارومیه در حال تهیه می‌باشد. ظاهرا مجری این طرح سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی می‌باشد.

با توجه به گفت‌و گوی تلفنی که بنده با شما در رابطه با نقطه‌نظر و دید‌گاه‌های زندگی مادی ایشان داشتم انتظار می‌رفت در نوشتن فیلم‌نامه با خانواده تماس حاصل شود.

همه می‌دانیم شخصیت انسان‌ها، اول در محیط خانواده شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه آنها به گمنام زیستن و عملکرد خالصانه بدون وسوسه‌های دنیوی معتقد بودند. سیاق خانواده ما همواره بر این استوار بوده که عقاید همدیگر را محترم بداریم. بعد از تمام شدن زندگی فیزیکی آنها به عقاید‌شان احترام گذاشته و مطلبی در رابطه با خانواده بازگو نکردیم. اما از زندگی سال‌های حضور در جنگ ما اطلاعی نداشتیم و این بخش از زندگی آنها از زبان هم‌سنگرهای راستین‌شان روایت شده که خانواده ممنون آنهاست.

متاسفانه بخشی از مطالبی که تا کنون راجع به زندگی خانوادگی مهدی گفته یا مکتوب شده دور از واقعیت بوده و موجب تالم و اندوه روحی ما گردیده. من باز هم می‌گویم برادران من مردمی بودند و مردمی زندگی کردند و علاقه‌ای به شهرت‌و‌مقام نداشتند. دلیلم عملکرد آنها بود که در جنگ در گوشه و کنار نبودند تا بعد از جنگ در تقسیم غنائم دنبال پست‌و‌مقام و فراموش کردن زندگی اخرت باشند. چون هر سه آنها درآرزوی بر قراری حکومت عدل علی و پیاده شدن فرامین خدا که برادری و برابری بودند، نه دشمنی و دروغ‌گویی و تفرقه؛ چون این فیلم شامل زمان کودکی و جوانی ایشان نیز می‌شود بر خود واجب دانستم به‌خاطر ارائه واقعیت به مردم و احترام به شعور آنها در این زمینه اقدام نمایم و مجددا درد‌دلم را با شما در میان بگذارم.

در عجبم چه اصراری است اگر بخواهیم فردی را به‌خوبی و بزرگی یاد کنیم لازمه‌اش بودن فقر در زندگی اوست. لوکیشن این فیلم خانه سازمانی است که ما تا سال ۵۸ در آن ساکن بودیم و آن خانه شامل حیاطی سرسبز و بزرگ و ساختمانی شامل سه خواب و یک سالن و محیط کارخانه قند ارومیه محیطی سرسبز با ساکنانی دارای فرهنگ بالا و محیطی گرم و صمیمی بدون وجود فاصله طبقاتی بود. ولی متاسفانه آن فضا در طول 30 سال اخیر به مخروبه‌ای تبدیل گردیده که البته از فیلم‌نامه هم خبر نداریم.

آقای ضرغامی؛ در عجبم راجع به خانواده ما فیلم تهیه می‌شود که ما از آ ن بی‌خبریم. آیا قانونا نمی‌بایست موضوع به اطلاع افراد این خانواده می‌رسید و نظر‌خواهی می‌شد. اگر چنانچه در این فیلم غیرواقعیات زندگی و شخصیت مهدی به تصویر کشیده شود اقدامات لازم از طریق مراجع قانونی مبذول خواهد گردید.
 
والسلام.
با تشکر زهرا باکری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شاهرخ هاشم نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
4
سلام بر این شهیدان بی ادعا اگر تمام نیزارهای دنیا قلم ودریاهای دنیا مرکب شوند ودر دست نویسندگان قرار بگیرد شهدا احتیاج به چاپلوسی ندارند صحبت خواهر بزرگوار شهیدان سرفراز درست است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین