کد خبر: ۱۰۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
در دهمین نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

بروجردی: محبوبیت ایران در اندونزی، قبل از انتخابات 80 درصد و بعد از انتخابات به 27 درصد کاهش یافت

آمریکا همانند شوروی سابق در حال فروپاشی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در دهمین نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی سخن می‌گفت به آخرین وضعیت آمریکا در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: رفتار امروز آمریکا در جهان شباهت زیادی به رفتار شوروی قبل از فروپاشی دارد به نظر من امروز آمریکا همانند شوروی سابق در حال فروپاشی است و این فروپاشی مشهود و محسوس است.

وی گفت: متاسفانه فتنه اخیری که در کشورمان رخ داد ناشی از برخی اشتباهات افراد و نا آگاهی آنها بود؛ بعد از انتخابات دیداری هیأت رئیس کمیسیون امنیت ملی با آقای موسوی داشت که من در این جلسه خطاب به آقای موسوی گفتم که وقتی شما نخست‌وزیر بودید، من سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بودم، می‌خواهم بگویم که مگر شما با حکم قانون نخست‌وزیر این کشور نشدید مگر با حکم قانون در برنامه تبلیغاتی شما در تلویزیون به نمایش گذاشته نشده و مگر با حکم قانون کاندیدای ریاست جمهوری نشدید. حالا چه شده است که قانون را قبول ندارید و قبل از شمارش آراء بدون هیچ دلیل و منطقی اعلام می‌کنید که پیروز انتخابات هستید تا فضای انتخابات متشنج شود.
به موسوی گفتم که محبوبیت جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند مسلمان قبل از انتخابات 80 درصد و بعد از انتخابات به 27 درصد در کشور مسلمانی چون اندونزی کاهش یافته است.
امروز این آقایان باید پاسخ بدهند که چرا رفتاری را انجام داده‌اند که محبوبیت یک نظام اسلامی در کشورهای مسلمان کاهش یافته است.
آقای موسوی شما 20 سال در حال کشیدن نقاشی بودید اما آقای احمدی ‌نژاد در متن جامعه بودند. ایشان بعد از زلزله بروجرد به گونه‌ای رفتار کردند که مردم این شهر احمدی‌نژاد را در متن خود احساس کردند و در انتخابات اخیر 70 درصد آنها به آقای احمدی‌نژاد رای دادند.
بروجردی به دیدار خود با ناطق نوری اشاره کرد و گفت: آقای ناطق نوری می‌‌گفتند که من زنگ زدم و به آقای موسوی گفتم که فراخوان شما برای حضور مردم در خیابان‌ها با بحران‌های اجتماعی مواجه خواهد شد و ممکن است در این فراخوان‌های کسی جان خود را از دست بدهد. اما من هر چقدر اصرار کردم ایشان نپذیرفتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص ربوده شدن دانشمند هسته‌ای کشورمان در عربستان، گفت: در اینکه آقای امیری توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و ظاهرا با کمک دستگاه اطلاعاتی عربستان ربوده شده است تردیدی وجود ندارد، آمریکا در حالی ادعای مختلفی در آقای امیر مطرح می‌کند که پاسخ ما به این کشور این است که اگر آمریکا در گفتار خود صادق است. اعلام کند که آقای امیری آزاد است که به کشورش برگرد اما ما معتقدیم که آقای امیری ربوده شده و در حال حاضر تحت سیطره نیروهای امنیتی آمریکا است. 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دانشگاه آزاد گفت: برخی نمایندگان به استفتاء رهبری استناد کردند و اعلام کردند که می‌خواهند نظر رهبری را در خصوص دانشگاه آزاد قانونی کنند اما بعد از روشن‌تر شدن موضوع نمایندگان رفتار خود را اصلاح کردند و قبل از اینکه نظر شورای نگهبان اعلام شود نمایندگان به قانونی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند. 

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص بحران نفتی خلیج مکزیک هم اظهار نظر کرد. ما در دوران جنگ با یک آتش سوزی نفتی مواجه بودیم که آمریکایی‌ها اعلام کردند شما آتش بس بدهید تا ما آتش نفتی را خاموش کنیم اما متخصصان حزب اللهی وارد صحنه شدند و با روش ایرانی آتش را خاموش کردند و حدود 10 روز پیش همان گروهی که در دوران جنگ آتش را در منطقه نفتی کشورمان خاموش کرده بودند به مجلس آمدند و اعلام آمادگی کردند که می‌توانند بحران خلیج مکزیک را برطرف کنند و با توجه به این نکته که آمریکا رسما اعلام کرده است که کمک‌های خارجی را می‌پذیرد ما به سفیر سوئیس پیغام دادیم و اعلام کردیم که به خاطر انسانی بودن خلیج مکزیک ایران آمادگی برطرف کردن مشکل را دارد. 

بروجردی در پاسخ به سؤالی علت حمایت‌های ایران از کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق گفت: جنگی که برای ملت ایران تحمیل شد 1000 میلیارد دلار خسارات وارد کرد و ما امروز آگاه‌تر از گذشته هستیم و معتقدیم بدترین نوع دفاع این است که کشوری مرزهای دفاعی خود را به مرزهای جغرافیای خود اختصاص دهد.
ما حتما باید مرزهای پدافندی خود را در خارج از مرزها قرار دهیم و حمایت ما از کشورهای منطقه بر اساس منافع ملی و امنیت ملی ما است. 

بروجردی در ادامه به تعهد روسیه برای تحویل اف 300 به کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: روسیه در قبال تحویل اف 300 به ایران قرار داد امضاء کرده است و باید به آن پایبند باشد. اما ما همان‌گونه که موشک‌های آمریکا را ساختیم امروز اگر روسی‌ها اف 300 را به ما ندهند کلاه سرشان خواهد رفت چرا که ما آن را خواهیم ساخت. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال که آقای مشائی اعلام کرده است که ورود همه ایرانیان خارج از کشور به کشور بلامانع است و آیا کسانی که جرم سیاسی مرتکب شده‌اند می‌تواند وارد کشور شوند، متذکر شد: کسانی که جرائم سیاسی مرتکب شده‌اند اگر بخواهند به کشور باز گرداند باید قانون در خصوص آنها اقدام کند و اگر در خواست عفو داشته باشند رئیس قوه قضائیه می‌تواند از رهبری برای عفو و بخشش آنها درخواست کند. اما اینکه برخی‌ها فکر کنند مجرمان سیاسی به ایران خواهند آمد و خواهند رفت این گونه نخواهد بود.
بر اساس اطلاعاتی که ما داریم آقای موسویان به طور غیر قانونی از کشور خارج نشده است همان گونه که آقای مهدی هاشمی هنگام خروج از کشور ممنوع الخروج نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۱
0
0
آقاي بروجردي بسه ديگه ...! واقعا كاش ... و واقعيت‌ها رو مي گفتي! كاش حداقل مي‌گذاشتين موسوي، بنده خدا هم حرفشو بزنه. اون وقت مردم خودشون قضاوت كنن كي راست مي‌گه كي دروغ.

امثال ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
يادش بخير ايشون زماني هم كه در مزارشريف فرستاده دولت ايران بود مي گفت هيچ خبري نيست! امن و امان است! همه چيز آرومه و....! اما ديديم كه 11 نفر در سفارت ايران چگونه قيمه قيمه شدند!
يادش بخير 60 سال پيش هم يك نفر مي گفت آمريكا دارد از هم مي پاشد! ديديم كي از هم پاشيد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
آقای بروجردی یک طرفه قضاوت می کند و این در شان نماینده ای که پیشینه او به آیت... بروجردی می رسد سازگاری ندارد.
بعید می دانم گفته های مطرح شده در حد اطلاعات ایشان باشد؛ یعنی می‌شود قبول کرد که ایشان دیدگاه‌های اعضاء شورای نگهبان را نشنیده است که مثلن ما مجوز عبور از احمدی‌نژاد را نداریم!!؟ و بسیاری مطالب دیگر. آن وقت باز بعد از یک‌سال بر مظلومی مثل موسوی می تازد که حتی اجازه دفاع از خودش را ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین