کد خبر: ۱۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۳
ادامه مخالفت‏ بنگاه‏های اقتصادی با تحریم ایران؛

توتال مخالف تحریم ایران

مدیر عامل توتال: در اولین فرصت ممکن، به فروش بنزین به ایران ادامه می‏دهیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‏الملل: در حالی که دولت‏های اروپایی و امریکای شمالی به شدت به دنبال تحریم ایران بلکه تشدید آن ها حتی بیش از آنچه که در شورای امنیت مصوب کردند، هستند و اوباما روز پنجشنبه گذشته با امضای تشدید تحریم‏ها، عملا آن را به قانون لازم الاجرا تبدیل کرد، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی این کشورها به شدت با این تصمیم مخالفت می کنند. 

شرکت نفتی توتال گرچه مجبور است به دلیل تحریم‏ها، نمی تواند به فروش بنزین به ایران ادامه دهد، اما در عین حال این تحریم‏ها را اشتباه دانست و از آن انتقاد کرد. 

روز جمعه، مدیر عامل توتال، در نشستی خبری در فرانسه، تحریم فروش بنزین به ایران را راه حل خوبی برای حل منازعات سیاسی ندانست و اعلام کرد که در اولین فرصت میسر، فروش بنزین به ایران را از سر می‏گیرد. 

اولین بار نیست که از این دست مخالفت‏ها اتفاق می‏افتد. قبل از تصویب تحریم ایران توسط کنگره و سنای امریکا، اتاق بازرگانی ایالات متحده نیز به عنوان یکی از ارکان اقتصادی بخش خصوصی این کشور، طی نامه‏ای به اعضای کنگره، از آن ها خواسته بودند تا با تحریم ایران مخالفت کنند. آن ها در نامه مذکور به شدت بر این امر مصر بودند و از نمایندگان خواسته بودند تا در این خصوص تن به اعمال تحریم علیه ایران ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین