کد خبر: ۱۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

موسوی تبریزی: گروه‌هايی که فقط سخنگوی بخشی از حاكميت باشند، جايگاه خود را در ميان مردم از دست می‌دهند

سرمايه‌های كلان كشور به هدر می‌رود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمين موسوی تبریزی، دبيركل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، گفت: ما و اكثريت گروه‌های پروانه‌دار اصلاح‌طلب حركت‌هايی كه در چارچوب قانون اساسی است و اجازه می‌دهد احزاب و افراد در اين چارچوب فعاليت كنند را انجام داده و خواهيم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين موسوی تبریزی با بيان اين‌كه " فكر می‌كنيم بايد در چارچوب قانون‌های شناخته شده اعمال خود را انجام دهيم" درباره وزن هر كدام از جريان‌های موجود سياسی، اظهار كرد: اين مسأله به اين بستگی دارد كه اين جريان‌ها چقدر در دل مردم جای داشته باشند و چقدر گفته‌های مردم را بازگو ‌كنند. گروه‌هايی كه با مردم كاری نداشته باشند و فقط سخنگوی بخشی از حاكميت باشند روز به‌روز جايگاه خود را در ميان مردم از دست می‌دهند.

وی با بيان اين‌كه " احزاب،‌ مطبوعات و رسانه ملی بايد واسطه‌ای بين مردم و حاكميت باشند" تصريح كرد: اين نهادها در درجه اول بايد حرف مردم را به خوبی بفهمند و بعد از آن اين حرف‌ها را به‌درستی به‌گوش حاكميت برسانند. البته در اين ميان احزاب علاوه بر اين‌كه فعاليت‌های تخصصی دارند، برنامه‌های دولت را نيز نقد می‌كنند و عموما برای بهبود اوضاع پيشنهاداتی نيز دارند. 

وی با تاكيد بر اين‌كه "رواج بداخلاقی‌ها در جامعه يک چاقوی دولبه است" گفت: بنا به فرموده قرآن كريم كه می‌فرمايد از فتنه‌هايی بترسيد كه تنها ظالمانش ضرر نمی‌بينند بلكه طی آن همه ضرر خواهند كرد؛ لازم است تا به اين نكته توجه شود، ظلم‌هايی است كه گستردگی آن به همه آسيب می‌رساند و در واقع با روا داشتن چنين ظلم‌هايی تر و خشک با هم می‌سوزند در نتيجه بايد از چنين روندی جلوگيری كرد.

دبيركل مجمع محققين و مدرسين با اعتقاد به اين‌كه " در حال حاضر تقوای سياسی و اخلاق اسلامی رعايت نمی‌شود" گفت: امام(ره) جايی فرمودند اگر عليه شخصی صحبت شد، آن شخص بايد حق داشته باشد كه از خود دفاع كند. در حالی كه امروز چنين نيست و سوءاستفاده‌های بسياری می‌شود و در واقع سرمايه‌های كلان كشور به هدر می‌رود.

وی همچنين درباره نقش دبيركل مجمع محققين و مدرسين در فضای سياسي كشور اظهار كرد: ما معتقديم كه طبق فرموده قرآن كريم مومنين كسانی هستند كه سيئات ديگران را با حسنات پاسخ می‌دهند و ما سعی می‌كنيم چنين رويكردی را در ميان دوستان و افراد ترويج دهيم و خود نيز تعادل و اخلاق اسلامی را رعايت كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین