کد خبر: ۱۰۲۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

رسانه‌ها، ماهیت نیروهای افراطی را که سعی دارند بیت امام و شخصیت‌های اثرگذار کشور را تخریب کنند، افشا کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: عوامل افراط همیشه جهت التهاب‌آفرینی در شرایط خاص منشاء فتنه بوده‌اند. 

حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به بازتاب درخور و مناسب بیانات‌شان پیشگیری از افراط و تفریط ها و هم‌چنین آگاهی‌بخشی به جامعه را وظیفه مهم دلسوزان نظام دانسته‌اند. 

وی حوادثی مانند آن‌چه در حاشیه مراسم 14 خرداد پیش آمد را دلیل واضحی برای طرح چنین بیاناتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری به بر این اصل غیرقابل انکار تاکید کرده‌اند که هرچند برخی کلمات، گفته‌ها و نوشته‌ها ممکن است با انگیزه دلسوزانه ابراز شود، ولی باید بر مصالح اصلی نظام هم انطباق پیدا کند. 

وی بر همین اساس تاکید کرد: امروز ضروری‌ترین موضوعی که باید مدنظر همه دلسوزان نظام باشد، بحث وحدت و همگرایی برای پیشبرد اهداف نظام است. مسوولان نظام باید مسایل اصلی را مبنای کار خود قرار دهند. بر عالمان و انسان‌های آگاه و اصولگرا فرض لازم و ضروری است که در قول و عمل خود، ترویج اصول نظام و محکمات نظام را منظور نظر داشته باشند و همراه با تدبیر و خردمندی و پرهیز از فضاهای ملتهب سیاسی که باعث تحریک احساسات و اختلافات می‌شود، افکار عمومی را به وحدت و برادری هدایت کنند. 

این نماینده سابق مجلس با اشاره به سخنی از امام(ره) مبنی‌بر این‌که مسئولیت مهم هر مومنی توجه به برادری، وحدت و هم‌گرایی است، خاطرنشان کرد: افراط‌گران چه با عنوان اصول‌گرایی و چه با عنوان اصلاح‌طلبی ـ که ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و در فضای التهاب اقداماتی مثل تهمت و تخریب را پیشه کرده‌اند ـ اخیرا بنا به بهانه‌ای که به دست آورده‌اند حتی درصدد تخریب نهاد اصلی و تعیین کننده‌ای مثل مجلس ـ که به قول امام(ره) در راس امور و به قول رهبری خانه واقعی ملت است ـ برآمده‌اند. 

وی با اشاره به نتایج تضعیف مجلس به عنوان نماد آزادی و اقتدار کشور، توسط عوامل افراطی، آسیب این امر را متوجه مردم دانست و تاکید کرد: رسانه‌ها و نخبگان جامعه به‌ویژه نحبگان حوزه و دانشگاه باید به عنوان وظیفه‌ای مهم با تاکید بر خرد جمعی، ماهیت نیروهای افراطی را که خشونت پیشه کرده‌اند و سعی دارند نهادها و مراکز مهم از نوع مجلس، بیت امام و شخصیت‌های اثرگذار کشور و نظام را تخریب کنند، افشا کنند و با روشنگری فضا را به عقلانیت و اعتدال برسانند. در این راستا فرمایشات مقام معظم رهبری تعیین کننده و فصل‌الخطاب است. 

وی با بیان این‌که " استراتژی و مبنایی که باید مد نظر همه قرار گیرد، حمایت از رهبری و نصب‌العین قرار دادن راهنمایی‌های دلسوزانه ایشان است" افزود: مسئولان، نخبگان و رسانه‌ها باید با روشنگری و با حمایت از مردم و اصول مسلم فراگیر و مبنایی انقلاب و شاخص‌های رهبری، انقلاب و مردم ـ که 3 ویژگی مهم است ـ و با برخورد واقع‌بینانه‌ جلوی تعداد محدودی از افراد افراط گرا را بگیرند. 

عسگری هم‌چنین با اشاره به این‌که "افراط‌گرایان همیشه جامعه را در التهاب قرار داده و سعی می‌کنند شادابی و نشاط فراگیر ملی را از جامعه بگیرند" ادامه داد: رویه‌های افراطی باعث می‌شود، فضای یاس و ناامیدی در بین بخشی از آحاد جامعه و نخبگان و چهره‌های دلسوز پدید آید و قطعا رفتار مرموز عوامل افراطی برای مردم و رهبری و دلسوزان نظام خوشایند نیست. 

وی گفت: با دقت خاص می‌توان ریشه‌های عوامل افراط در داخل را به نحوی در خارج از کشور جست‌وجو کرد؛ چراکه دشمنان نظام هیچ زمان حاضر نبودند نوعی اعتدال و آرامش، ثبات و سازندگی و هم‌افزایی در کشور مبنای نظر قاطبه مسئولان قرار گیرد و همیشه تلاش‌شان بر این بوده است که از فضای افراطی پیش آمده، جبهه‌بندی‌ها و جناح‌گرایی‌های افراطی، بهره‌برداری کنند. پس همان‌طور که امام(ره) هم تاکید فرمودند؛ بهترین راه ثبات کشور و ملت ایران را باید در وحدت و هم‌گرایی جست‌وجو کنیم. 

وی با بیان این‌که "باید مراجع عظام تقلید و هم‌چنین مقام معظم رهبری و چهره‌ها و شخصیت‌های دلسوز و با پیشینه نظام را به عنوان الگو مبنای نظر قرار دهیم" اظهار کرد: عوامل افراطی ـ که محدود هستند ـ سعی دارند با نفوذ در برخی نهادها و با سوءاستفاده از احساسات پاک برخی جوانان، رفتارهای خشن و افراطی خود را بسط دهند و اعمال نفوذ کنند. پس ما به هر میزان که بتوانیم باید در افشای ماهیت و عوامل افراط ـ که البته چهره و عقبه‌شان برای ملت ایران شناخته شده است، تلاش کنیم؛ چراکه افراطی‌گری سم مهلکی برای نظام و کشور است و از موانع مهم پیشرفت و توسعه کشور به حساب می‌آید؛ بنابراین با افشای ماهیت عوامل افراط می‌توان به آرمان‌های ارزشمند مورد نظر امام و رهبری جامه عمل بپوشانیم.
مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: واقعیت این است که دشمن تحرکش علیه نظام بیشتر شده و سعی دشمنان انقلاب مثل آمریکا و انگلیس و هم پیمانان آن‌هاست که در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف آن بایستند. پس تا زمانی که در داخل کشور وحدت و هم‌گرایی باشد، دشمن کمتر می‌تواند طمع کند. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که دشمن به اختلافات داخل کشور، فضای التهاب و افراطی‌گری امید بسته است، پس تمام دلسوزان نظام باید حرکت اصول‌گرایانه و اصلاحی به معنای واقعی کلمه را مدنظر قرار دهند؛ همان‌طور که چند سال پیش رهبری در جمع نخبگان سیاسی مطرح کردند راه درست اصول‌گرایی اصلاح‌طلبانه است؛ بنابراین همه دلسوزان نظام به ویژه آن‌ها که در داخل جریان اصولگرا و در مجموعه اصلاحات هستند و به اسلام، انقلاب، رهبری و مردم و خطه ایران دلبستگی دارند، باید در افشای ماهیت عوامل افراط تلاش داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین