کد خبر: ۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۳ - ۱۲:۲۸
كاسترو:

می خواهم در بهشت بمیرم

آفتاب‌‌نیوز : كوبا در سخنان اخير جورج بوش رئيس جمهور آمريكا به عنوان يكي از «پايگاه هاي زور» معرفي شده است و كاسترو نيز در مقابله با اين اظهارات مي گويد: كوبا مانند ويتنام در مقابل حمله احتمالي آمريكا مقاومت خواهد كرد.

از زمان آغاز حمله آمريكا به عراق، كاسترو دائماً دولت بوش را به تمايل به حمله به كوبا و سرنگون كردن رژيم اين كشور متهم كرده است اما آمريكا، اين ادعا را رد مي كند.

كاسترو مي گويد: «اميدوارم اشتباه كرده باشم، اما اگر آنان اشتباه بزرگ خود را مرتكب شوند و به كوبا حمله كنند، بايد حدود 50 سلاح هسته اي را براي نابود كردن همه ما به كار برند.»

رهبر 78 ساله كوبا همچنين مي افزايد: «ما ترجيح مي دهيم كه در بهشت بميريم تا آن كه در جهنم زنده بمانيم.»

آمريكا پس از به قدرت رسيدن كاسترو در انقلاب 1959 ميلادي، روابط ديپلماتيك خود با هاوانا را قطع كرده است. خصومت بين دو كشور از زمان به قدرت رسيدن بوش شدت يافته است زيرا بوش حمايت آمريكا از مخالفان كاسترو و انتقادات از نقض حقوق بشر در كوبا را افزايش داده است.

از سوي ديگر، واشنگتن از اتحاد نزديك كاسترو با هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا نگران است زيرا ونزوئلا يك تأمين كننده عمده نفت آمريكا است و نزديك شدن مواضع هاوانا و كاراكاس، تهديد بزرگي براي آمريكا خواهد بود.

كاسترو همچنين در اشاره به بحران موشكي سال 1962 كه در آن، واشنگتن و مسكو تا سرحد جنگ هسته اي در مورد موشك هاي روسي مستقر در كوبا پيش رفتند مي گويد: «در آن زمان هم كه صدها سلاح هسته اي به سوي كوبا نشانه گرفته شده بود، هيچ كس نمي ترسيد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین