کد خبر: ۱۰۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
در پنجمين جشنواره ملی كارآفرينان برتر

احمدی‌نژاد: از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود؛ برنامه‌هايی برای مديريت جهانی داريم

هرتصميمی مثل بازرسی كشتی‌ها با واكنش ما رو به‌رو می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محموداحمدی‌نژاد تاكيد كرد: هركس در سناريوی آمريكايی‌ها عليه ايران شركت كند، ایران عمل او را دشمنی تلقی كرده و پاسخ او را می‌دهد. 

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر خطاب به کشورهای اروپایی با تاکید بر این‌که ما اهل دعوا نیستیم و از بگو مگو و تحریم استقبال نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما اهل دوستی و منطقیم و هرکس با ما دوستی کرده سودش را برده است و باید بدانید که این بداخلاقی‌ها جز این‌که آبروی شما را ببرد اثری ندارد.

احمدی‌نژاد با هشدار نسبت به بازرسی کشتی‌های ایرانی، خاطرنشان کرد: هرکس تصمیم بگیرد علیه ملت ایران اقدامی کند و کشتی‌های ایرانی را بازرسی کند بلافاصله عکس‌العمل ملت ایران را دریافت خواهد کرد که تجربه نشان داده این عکس‌العمل پشیمان کننده است.

به گفته‌ احمدی‌نژاد با توجه به چند سال همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در مورد بحث هسته‌یی، هم‌اکنون ایران مطمئن شده است که این قبیل اقدامات آن‌ها در جهت دشمنی است و هرکس در سناریوی آمریکا علیه ایران شرکت کند دشمنی تلقی شده و پاسخ آن داده می‌شود.

وی بار دیگر خطاب به این قدرت‌ها، گفت: ملت ایران صدها مورد نظیر شماها را دفن کرده و چیزی باقی نمانده است که این مسأله با تدبیر و منطق و مدیریت بوده است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به احتمال حمله به چند کشور خاورمیانه تصریح، کرد: زورتان به ایران نمی‌رسد و می‌خواهید چند فقیر بیچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهید که به نتیجه‌ای نمی‌رسید. بدانید که هر تهدید دشمن مانند گذشته در کارخانه فرهنگ‌سازی ملت ایران تبدیل به فرصت می‌شود. 

وی در ادامه برخی ادعاهای این کشورها در مورد تحریم بنزین را مورد اشاره قرار داد و گفت: می‌گویند که بنزین را تحریم می‌کنیم. این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز 17 میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. همه‌ کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ماست. هر چیزی را که می‌خواهند تحریم کنند ببینند ظرف چند ماه کارآفرینان ما بهترینش را جای آن می‌گذارند. می‌خواهید ایمان، اراده، همت، عشق و یک ملت بزرگ را تحریم کنید؟

احمدی‌نژاد افزود: همه‌ قدرت‌شان همین است. افرادی بدوی و ابتدایی که تنها دندان نشان می‌دهند. نمی‌دانند که با چه کسی حرف می‌زنند و دقیقا همان کاری را می‌کنند که ما می‌خواهیم.

وی گفت: نه این‌که ما بخواهیم و یا این‌که دوست داشته باشیم بلکه برنامه‌هایی برای مدیریت جهانی داریم که آنها دقیقا همان کار را انجام می‌دهند.

احمدی‌نژاد مثال این مسأله را معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی برای فریب ملت‌ها توسط ایران عنوان کرد که عملکرد این قدرت‌ها دقیقا این حرف را ثابت می‌کند. ما بدون هزینه به جلو می‌رویم و بزرگ‌ترین دشمنان تاریخی ملت ایران را با کمترین هزینه‌ها به زیر می‌کشیم.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با ابراز تاسف برای این قدرت‌ها که تا این حد سقوط کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرف‌ها را بشنوند و خودشان را اصلاح کنند. ما خواهان عدالت و احترام در روابط هستیم که هرکس رعایت نکند خودش را به دره سقوط و نیستی رهنمون شده است.

وی هم‌چنین این قدرت‌ها را نصیحت کرد تا دست از این کارهای خود بردارند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و اگر می‌خواهند در آینده‌ جهان حضور داشته باشند باید خود را اصلاح کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این سوال که چرا تا این حد قدرت‌های فاسد جهانی از دست ملت ایران عصبانی‌اند؟ با اشاره به صدور قطعنامه چهارم علیه کشورمان در شرایطی که رژیم صهیونیستی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را مورد هجوم قرار داده بود، خاطرنشان کرد: چرا امروز تنها حرف رسانه‌های دنیا ایران است؟ آیا واقعا از ایران می‌ترسند؟ می‌گویند ایران خطری برای امنیت جهانی است و این حرفی است که خودشان درست کرده، تکرار و باور می‌کنند. ایرانی که در طول تاریخ آزارش به کسی نرسیده و مورد هجوم سنگین‌ترین تجاوز قرار گرفته است همواره پیام دوستی برای صلح و بشریت داشته است. 

وی ادامه داد: آن‌ها از بیدار شدن روح تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین ملت ایران به شدت نگرانند. می‌دانند که چه پتانسیل و توانمندی‌ای در ایران خوابیده است و اگر بیدار شود حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که آنها در همه موارد احساس خطر می‌کنند، گفت: وقتی در عرصه‌ هسته‌یی به پیش می‌رویم نگرانند، وقتی در عرصه بیوتکنولوژی به پیش می‌رویم باز هم نگرانند، حتی می‌گوییم که می‌خواهیم هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کنیم باز هم نگرانند. امروز هم سازهایشان را کوک کرده‌اند و دست در دست هم داده و خیال می‌کنند که با راه انداختن سر و صدا و جنگ روانی می‌توانند ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

وی با بیان این‌که آن‌ها می‌دانند ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نیستیم اما اگر کسی دست‌درازی کند ملت ایران دستش را از بازو قطع می‌کند، افزود: ملت ایران در گذشته سرزمین‌ها و ملت‌ها را با لشکرکشی فتح نکرد بلکه با تدبیر و سیاست‌ورزی آن‌ها را به زیر کشید. ما امروز نیز برای مقابله با آمریکا نیاز به جنگ نداریم. تدبیر، فرهنگ و وحدت ایرانی آن‌ها را به زیر می‌کشد و آنها این مساله را می‌دانند اما جرأت گفتن ندارند.

احمدی‌نژاد دعوای ما با این قدرت‌های فاسد را دعوای فرهنگ و نوع مدیریت جهان معرفی کرد که ایران این مدیریت یک‌جانبه را قبول ندارد. 

وی در ادامه با اشاره به کسری بودجه‌ 1480 میلیارد دلاری آمریکا، خاطرنشان کرد: کسری بودجه آمریکا به خاطر تسلط دلار به بازارهای جهانی به معنای برداشتن این رقم از جیب ملت‌های دنیاست. آن‌ها می‌دانند که اگر فرهنگ و تمدن ایران شکوفا شود جایی برای غارت‌های گسترده‌ آن‌ها باقی نمی‌ماند. لذا برای مقابله با ما بازی تبلیغاتی درست کرده‌اند که در این راستا بخشی از روسیه و کشورهای اروپایی و رسانه‌ها را با خود همراه کرده‌اند که البته کار آن‌ها را خداوند برای ما افشا کرد.

احمدی‌نژاد این سناریو را ایجاد جنگ روانی با این مضمون که ایران قصد ساخت بمب هسته‌یی دارد مطرح کرد و خطاب به این قدرت‌ها گفت: بیچاره‌ها شما از یک بمب اتمی ایران می‌ترسید؟ شما که چند هزار بمب دارید. این نشان می‌دهد شما دروغگو، ترسو و فریبکارید.

به گفته وی، این قدرت‌ها از این‌که روح ملت ایران بزرگ شده و بیدار می‌شود ناراحت و نگرانند و با این قبیل داستان‌پردازی‌ها و سناریوی حمله به برخی کشورهای خاورمیانه و شلوغ کردن این منطقه می‌خواهند فلش را به سمت ایران نشانه بگیرند که ایران قصد ساخت بمب دارد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین هدف اصلی آن‌ها را جلوگیری از آبادانی و ساختن ایران عنوان کرد و برخلاف ادعاهای آن‌ها هدف از اعمال تحریم‌ها را مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و مقابله با رسیدن به جایگاه شایسته ملت ایران دانست. 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سرگذشت تاریخی ملت ایران که از یک درخشش ویژه و استثنایی برخوردار است، گفت: اگر مفاخر و اندیشه‌های بلند ایران و فرهنگ و تمدن ایران را از تاریخ و تمدن بشر کنار بگذاریم چیزی از تاریخ بشر باقی نمی‌ماند. دستاوردها و هدایای ملت ایران به بشریت بی‌شمار و شگفت‌انگیز است. در دوره‌ای که بسیاری در توحش مطلق زندگی می‌کردند ملت ایران در اوج تمدن انسانی بود و بخش وسیعی از جهان را مدیریت می‌کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: 42 ملیت با طیب خاطر و رضایت‌مندی و به صورت داوطلبانه تحت مدیریت فرهنگی و انسانی ایران زمین قرار داشتند و امروز این ارزش‌های اصلی حاکم بر سرزمین ما همه انسان‌ها را به هم گره زده و آثاری را خلق کرده که امروز هم افتخار همه بشریت است. اگر بنا باشد بخواهیم فقط فهرست عناوین دستاوردهای علمی و فرهنگی و تمدنی ایرانیان را بخوانیم باید حداقل 24 ساعت به صورت پیوسته صحبت کنیم.

احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که امروز وقتی به تاریخ ملت ایران و قدرت‌های مدعی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در برابر ملت ایران درخششی ندارند، با اشاره به توحش برخی تمدن‌ها، گفت: کسانی که اساس تاسیس‌شان کشتار ملت‌ها و مردم بومی یک سرزمین بوده و به بردگی کشیدن صدها میلیون انسان بی‌گناه و غارت ثروت ملت‌ها و غرور و آدم‌کشی را در کارنامه‌ خود دارند در برابر فرهنگ ملت ایران چه دارند که بگویند؟

احمدی‌نژاد تبلیغات 200 ساله استعمار و روباه پیر و پس از آن موالید او را در جهت این مسأله عنوان کرد که ملت ایران را ملتی راحت‌طلب و تن‌پرور معرفی کنند، در حالی که این همه آثار با تن‌پروری و راحت‌طلبی به دست نمی‌آید.

وی گفت: چطور ممکن است سرزمینی با وسعت چند ده میلیون کیلومتر مربع توسط ملت ایران مدیریت عالی شود و در همه موارد علمی و انسانی بالاترین حرف و دقیق‌ترین کارها را انجام دهد. اگر همه تمدن عظیم دنیا را کنار تنها صنایع دستی ایران بگذاریم در دنیا کسی جرأت برابری ندارد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین این مسأله را مورد تاکید قرار داد که اگر از ایران صحبت می‌کنیم به معنای نژادپرستی و ناسیونالیسم نیست، چراکه ایرانیان هیچ‌گاه ناسیونال نبوده‌اند و همه دستاوردهای‌شان متعلق به همه بشریت بوده و در اختیار دنیا قرار داشته است. 

وی افزود: این تمدن درخشان در 200 سال اخیر و سیر کمال ملت ایران دچار آسیب شد و انقطاعی در آن پیدا شد که ما نقش خود را از دست دادیم اما به لطف حرکت عظیم ملت ایران دوباره خود را پیدا کردیم.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود در تشریح عوامل این تمدن با یادآوری این نکته که ایمان، عشق و کار از دلایل ایجاد این تمدن است، گفت: اگر این عوامل را بشناسیم و اجرا و جاری نماییم این تمدن مجددا در طراز امروز بشریت قابل بازیابی است.

وی افزود: اولین عامل در این زمینه ایمان است که به انسان انگیزه، اراده و همت می‌دهد. در طول تاریخ ملت ایران همواره ملتی موحد بوده و به لحاظ دریافت‌های انسانی در سطح بالاتری قرار داشته است و عشق و محبت نیز به عنوان عامل دوم همواره در فرهنگ و جامعه ایرانی حرف اول را زده است.

احمدی‌نژاد در همین زمینه بحث بروز برخی حوادث طبیعی را مورد بحث قرار داد که برای حل این قبیل معضلات همه ایران بسیج می‌شود، در حالی که در توفان کاترینای آمریکا در 5 سال پیش ماه‌ها جنازه‌ها در خیابان‌ها بود.

وی افزود: عشق و محبت شیرازه‌ پیوستگی ملت ایران در طول تاریخ بوده است و این ملت همواره ارزش‌های انسانی را با دیگران تقسیم کرده‌اند.

به گفته احمدی‌نژاد، ایرانی‌ها در هر جا حاضر شده‌اند رد پای عشق و محبت را به جا گذاشته‌اند و عشق به ایران در طول تاریخ در دل تک تک ایرانی‌ها شعله کشیده که اگر نبود این همه تمدن اتفاق نمی‌افتاد.

احمدی‌نژاد داستان آرش را به عنوان نماد عشق به ایران عنوان کرد که در واقع عشق به همه خوبی‌هاست. 

وی در تشریح عامل کار که باعث ساختن تمدن ایرانی شده است، گفت: اگر ایمان و عشق باشد اما کاری انجام نگیرد اتفاقی در کشور نمی‌افتد و تمام ارزش‌ها و افتخارات به خاطر این کار است. امروز نیز کارآفرینی نه یک افتخار بلکه مجاهدتی بزرگ است و کسی که در گوشه‌ای کار انجام می‌دهد در واقع به تمام بشریت خدمت می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز ایران یک جغرافیا و یک نژاد در برابر نژادهای دیگر نیست و امروز ایران یک پیام، راه، فرهنگ و افق روشن در برابر بشریت است و به معنای عدالت‌طلبی، سرزندگی و نشاط، عشق و محبت و برادری و راه نجات بشریت می‌باشد؛ بشریتی که از ظلم‌ها، تحقیرها و فشارها به تنگ آمده است. 

وی با بیان این‌که برخی قدرت‌های غربی در 200 سال گذشته ایرانی‌ها را از تمدن جهان کنار زدند و گفتند که ما می‌خواهیم دنیا را درست کنیم چه اقدامی انجام دادند؟ گفت: امروز کدام زن و مرد اروپایی آرامش دارد؟ احترام و عزت کجاست؟ و اصلا کدام زن و مرد در دنیا آرامش دارند؟ آن‌ها همه موجودیت بشر را خرج خودخواهی‌ها، زیاده‌طلبی‌ها و توسعه‌طلبی‌هایشان کردند. کشوری که حدود 5 میلیون جمعیت دارد با لشکرکشی به کشور 200 میلیونی آن را به استثمار کشید و غارت کرد. این روند امروز شکست خورده و امید تمام ملت‌ها به حرکت ملت ایران است که در این راستا باید ایران ساخته و به قله‌ها رسانده شود.

احمدی‌نژاد این مسأله را نیازمند فداکاری دانست و با اشاره به این‌که کسانی که در اوج هستند حتما از خود گذشته‌اند، گفت: امروز کار اصلی ما ساختن ایران و الگوسازی برای همه‌ بشریت است. باید از تمام گردنه‌های سخت ساختن ایران عبور کنیم و پرافتخارترین اقدام در این راستا ایجاد کار مثبت و سازنده است که عبادت و مجاهدت بزرگی است.

وی خواستار پاسخ‌گویی به نیازهای ملت ایران و الگودهی به جهان توسط کارآفرینان ایرانی شد و گفت: تقاضا برای کالا و ابتکار ایرانی در دنیا روزافزون شده و ما باید سریع‌تر خودمان را جمع و جور کنیم و با همکاری از این گردنه که به معنای عبور از سرازیری و پیروزی‌های پرافتخار برای همه بشریت است تلاش نماییم.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: باید ایران را با ایمان و عشق و کار بسازیم که فردای درخشان ایران زمین در اختیار ماست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
لطفا 17ميليون ليتر رو به سهمیه ها اضافه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
میشه افکار و سخنان پوپولیستی رو برای مردم معنی کنید؟ راستی چرا حرف های من رو دیگه رو سایت نمی زارین؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
"هركس در سناريوی آمريكايی‌ها عليه ايران شركت كند، ایران عمل او را دشمنی تلقی كرده و پاسخ او را می‌دهد. "
پاسخ‌های ایشان ... است که در عالم سیاست پاسخ خوانده نمی‌شود. دشمن عمل‌گرا را بز و الاغ خطاب کردن که پاسخ نشد. ایشان فکر می‌کند در صورت بازرسی کشتیها چه پاسخی دارد بدهد؟؟
از نظر صنایع دستی‌ هم ایشان بهتر است یک نیم نگاهی‌ به صنایع دستی‌ چین بیندازد تا کمی‌ روشن شود که ایران کجای کار است.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
"امروز کدام زن و مرد اروپایی آرامش دارد؟"
من از دنیای فاسد(!) غرب تماس میگیرم. نه تنها خود اینها که به زعم آقایان از بز هم بدترند اینجا راحت هستند بلکه من طرفدار انقلاب ... هم اینجا از مملکت خودم راحت ترم.

هم همسرم، هم دخترم حجاب کامل دارند و با ایرانیان زیادی همانند خودمان رفت وتو آمد داریم که آنها هم طرفداران انقلاب و مقلدین امام هستند.

این حرفهای ایشان دیگر در شهر ایذه هم خریدار ندارد.

از آن گذشته چرا مثل سایر ممالک برای مردم اینترنت تهیه نمی‌کنند تا خودشان در شبکه‌های مجازی ببینند که زن و مرد اروپایی آرامش دارند یا ندارند؟؟ می‌ترسند ثابت شود که آرامش دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۴
0
0
متاسفانه باز هم همون حرف های احساسی صرف همیشگی !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین