کد خبر: ۱۰۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷

ترابی: مسئولان باگسترش مواد مخدرصنعتی مقابله جدی کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است مسئولان نیروی انتظامی و حقوقی کشور مقابله همه جانبه‌ای با گسترش مواد مخدر صنعتی در کشور به عمل آورند.

نصرالله ترابی در گفتگو با خانه ملت درخصوص خطر مواد مخدر صنعتی در کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته بحث مواد مخدر محدود به تریاک، هروئین، حشیش بود که به طور عمده به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس افزود: اما امروزه مقادیر زیادی از مواد مخدر صنعتی، در داخل کشور در لابراتوارهای سوداگران مرگ در شهر‌ها و روستاهای ما تولید و توزیع می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس مهمترین تفاوت مواد مخدر صنعتی با هروئین و تریاک را در سم‌زدایی از بدن معتادان ذکر کرد و افزود: هرچند افراد معتاد به هروئین و تریاک می‌توانستند با سم‌زدایی درمان شوند اما باید دقت داشت اعتیاد افراد به مواد مخدر صنعتی به هیچ روی قابلیت سم‌زدایی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعتیاد به مواد مخدر را یک توطئه استعماری دانست و هدف از آن را نشانه گرفتن استعدادهای بالقوه نسل جوان است همانا آینده‌سازان کشور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما و نهادهای مسئول ما باید با دقت اطلاع رسانی‌های لازم درخصوص خطرات ناشی از مصرف این مواد را برای خانواده‌ها تشریح کنند تا افراد بیشتری در این گرداب مرگ‌زا اسیر نشوند.

ترابی اظهار داشت: فعالیت نهادهای امنیتی و انتظامی از یک‌سو و برخوردهای قاطع قضایی به طور قطع می‌تواند در کنترل و مهار این موضوع خانمانسوز و تباه‌کننده موثر باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شگردهای خود را در برخورد با سوداگران مواد مخدر صنعتی تغییر دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین