کد خبر: ۱۰۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱

95 درصد كودكان كار و خيابان خانواده دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهردرای تهران اعلام کرد: نتایج پژوهشی که از سوی شهرداری تهران صورت گرفته، نشان می‌دهد که بیش از 95 درصد کودکان کار و خیابان مورد بررسی، دارای خانواده بوده و بیش از 80 درصد آن‌ها تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی قرار ندارند و برای کمک به تامین مخارج خانواده‌هایشان به سطح شهر می‌آیند.

محمد جواد روزبهانی، با اشاره به پژوهشی که در سال 87 آغاز شده و تا پایان 1388 ادامه یافته است، گفت: از آنجا که یکی از وظایف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مطالعه آسیب‌ها، شناخت آن‌ها و تدوین راهبردهای جامع نگر است، این پژوهش در معاونت مذکور به انجام رسیده است.

وی افزود: این پروژه، بر موضوع کودکان کار و خیابان به عنوان مساله‌ای که شاید مستقیما مورد توجه مدیریت شهری نبوده، متمرکز شد و به بررسی مسائل فردی و اجتماعی کودکان کار و خیابان پرداخت.

روزبهانی ادامه داد: در پژوهشی که از سوی کارشناسان تخصصی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرا شد، با مشارکت مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها در 22 منطقه شهرداری به انجام رسید، بیش از 12 هزار کودک کار و خیابان شهر تهران، به عنوان حجم نمونه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ضمن اشاره به اینکه با این 12 هزار کودک مصاحبه شد و بازدیدهایی نیز از خانه‌های آن‌ها صورت گرفت، افزود: نتایج این پژوهش در نیمه نخست امسال، در همایشی ارائه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین