کد خبر: ۱۰۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به‌مناسبت روز اهدای خون:

اهدای خون، فراتر از یک اقدام پزشکی، تبدیل به یک فرهنگ شده است

امیدوارم بانک خون ایران، سالم‌ترین و غنی‌ترین بانک خون جهان باشد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به‌مناسبت 9 مرداد، روز اهدای خون، دیدگاه‌‌های خود را در این مورد منتشر کرد.

به گزارش آفتاب، متن کامل دیدگاه ایشان به شرح زیر است:

 اهدای خون در جوامع کنونی فراتر از یک اقدام پزشکی، تبدیل به یک فرهنگ شده است، فرهنگی که عالی‌ترین نوع آن در کربلا دیده می‌شود که در آن 72 فداکار خون خویش را برای جلوگیری از پژمردگی و افسردگی نهال اسلام به جامعه بیمار آن روز اهدا کردند و آن جمله معروف را بر تارک تاریخ نشاندند که «اگر دین جدّم جز با کشته شدن من برپا نمی‌شود، پس ‌ای شمشیرها مرا در برگیرید.» 

مردم ایران اسلامی که پیروان اصیل مکتب اهل بیت(ع) می‌باشند، اهدای خون را سرلوحه برنامه‌های ایثارگری خویش قرار دادند که اوج آن را در طول دفاع مقدس می‌دیدیم که خون یک پیرمرد از تن یک جوان در سنگرهای غرب و جنوب به زمین می‌ریخت. 

جدای از نگاه ارزشی به این برنامه ارزشمند انسانی، علوم پزشکی، اهدای خون را باعث فعالیت بیشتر سلول‌های خون ساز بدن و عامل تداوم سلامتی می‌داند. هرچند در این میان سوداگران زالوصفتی پیدا می‌شوند که با خون مردم تجارت می‌کنند و بعضاً با خوی شیطانی خون را آلوده می‌کنند تا از قبل بیماری جسمی مردم، روح بیمار خویش را مداوا کنند!! 

این فداکاری حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و همه ملت‌ها و امت‌ها با هر گرایش ملی و دینی به آن توجه دارند و حاصل این توجه، رشد روزافزون نتایج تحقیقات دانشمندان و دانشجویان در خصوص جزئی‌ترین مسائل مربوط به خون است. 

امیدوارم بانک خون ایران که سرمایه بی‌بدیل آن ایثارگری ایرانیان است، از لحاظ کمّی و کیفی، سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و غنی‌ترین بانک خون جهان باشد و بالاتر امیدوارم هیچ ایرانی نیاز به خون دیگران نداشته باشد و اگر محتاج شود، معطل رسیدن خون نماند. 

والسلام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین