کد خبر: ۱۰۴۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

موسوی‌تبریزی: اصولگرایان واقعی بر مسند قدرت نیستند

این گفته که خانه احزاب باشگاه سیاسی است درست نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به نظر بنده در حال حاضر اصولگرایی در راس قدرت نیست و گروه خاصی در راس قدرت است که اصولگرایان واقعی را هم قبول ندارد و فقط خودشان را قبول دارند. 

حجت‌الاسلام سید حسین موسوی‌تبریزی، در خصوص لزوم تغییر قوانین احزاب گفت: آنچه که مسلم است قانون احزاب همانند قانون اساسی دست پخت بشری است و قوانین کنونی نیز در روزهای اول انقلاب و در مجلس اول تدوین شده است. 

رئیس سابق خانه احزاب با تاکید بر اینکه تجربیات گذشته قابل تجدیدنظر است، افزود: اگر نگرش به تغییر قوانین احزاب، بر اساس محدود کردن و بی‌خاصیت کردن آنها باشد، مسلم است که با این نوع نگرش قوانین احزاب بسته‌تر خواهد شد. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید تغییرات در قانون احزاب در راستای کم کردن مشکلات احزاب باشد، افزود: در راستای تقویت احزاب باید برخی از فعالیت‌های احزاب را به خودشان واگذار کرد، طبیعی است که با این نوع نگرش تغییر قوانین احزاب می‌تواند پسندیده باشد. 

وی با اشاره به اینکه برخی از مواد و بسترهای قانون احزاب قابل تفسیر است، افزود: با توضیح‌ در برخی از مواد قانون احزاب، از سوءاستفاده برخی جلوگیری خواهد شد. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در دوران ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی و در دوره اول احمدی‌نژاد نیز پیشنهاداتی ارائه و بررسی شد، تصریح کرد: اگر مجلس با کارشناسی این قوانین را بررسی کند و لااقل از احزاب مختلف و از خانه احزاب نمایندگانی را برای بررسی آن دعوت کند، در این صورت می‌توان به فعالیت احزاب کمک کرد. 

موسوی تبریزی در واکنش به ادعای برخی سیاسیون که معتقدند خانه احزاب تبدیل به یک باشگاه سیاسی شده است؛ با اشتباه خواندن چنین اظهاراتی، گفت: اینگونه اظهارات جدید نیست. از این قبیل صحبت‌ها در دوره‌های پیشین نیز بوده است. 

وی با بیان اینکه انتخابات خانه احزاب، انتخابات آزادی بوده است، افزود: در دوره پنجم انتخابات خانه احزاب، تعداد افراد شرکت کننده در مجمع عمومی بیش از همه دوره‌های گذشته بوده است؛ علاوه بر آن سه گروه شامل اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقل‌ها در این انتخابات لیست دادند. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دوره پنجم انتخابات خانه احزاب یکی از بهترین و آزادترین انتخابات بود، تصریح کرد: آن انتخابات از سوی هیات‌رئیسه انجام شد آن هم با حضور بازرسی‌هایی که خود مجمع انتخاب کرده بود و ضعفی در آن نبوده است. 

وی با بیان اینکه ترکیب خانه احزاب در دوره‌های مختلف فرق ‌کرده است، تاکید کرد: این گفته که خانه احزاب باشگاه سیاسی است درست نیست و این اظهارات فقط توسط یکی دو نفر صورت می‌گیرد که دولت نیز از اینگونه اظهارات بدش نمی‌آید. 

موسوی تبریزی در مورد نظریه «حذف اصلاح‌طلبان» با توجه به اینکه اصولگرایان در مسند قدرت‌اند، تصریح کرد: به نظر بنده در حال حاضر اصولگرایی در راس قدرت نیست و گروه خاصی در راس قدرت است. اینان فقط از نام اصولگرایی استفاده می‌کنند. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصولگرایان واقعی در روش فکری با اصلاح‌طلبان اختلاف دارند، تصریح کرد: گروه حاکم در قدرت ، اصولگرایان واقعی را هم قبول ندارند و فقط خودشان را قبول دارند . البته این باند برخی از اصولگرایان را در خود جای داده که قدرت آنچنانی هم ندارند و آنها باید هوشیار باشند. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند گروه دیگری را حذف کند، چرا که قبل از این اتفاق، خودش حذف می‌شود. لذا نه اصولگرایان می‌توانند اصلاح‌طلبان را حذف کنند و نه بالعکس. 

موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه این گروه جدید نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب، اضافه کرد: این گروه استفاده ابزاری از بسیاری از مفاهیم از جمله قانون اساسی و اصولگرایی می‌کنند در صورتی که باید در کنار مردم باشند و نظرات مردم را جلب کنند. نباید فراموش کرد که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، انحصارطلبی و حذف دیگران بیشترین ضربه و آسیب‌ها را به جامعه ما وارد کرده و کشورمان را به عقب رانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین