کد خبر: ۱۰۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲

دادگاه جعفر پناهی تجدید ‌وقت شد

شهریور دوران محکومیت نورانی‌نژاد به پایان می‌رسد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وكیل جعفر پناهی از تجدید وقت جلسه دادگاه موكل خود به دلیل عدم حضور رییس‌شعبه و نماینده دادستان خبر داد.

فریده غیرت، با اعلام این مطلب اظهارداشت: قرار بود روز گذشته جلسه رسیدگی به اتهامات جعفر پناهی و محمد رسول‌اف در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شود كه به دلیل عدم حضور وی و نماینده دادستان جلسه رسیدگی به 6 مهرماه موكول شد.

وی، اتهامات موكل خود را اجتماع و تبانی به قصد ارتكاب جرم علیه امنیت كشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان كرد.

غیرت كه وكالت حسین نورانی‌نژاد را هم برعهده دارد، از اتمام محكومیت وی در شهریورماه خبر داد و اظهارداشت:‌ در حكم صادره علیه موكلم، وی به یك‌سال حبس تعزیری محكوم شده بود كه با این اوصاف، در شهریورماه محكومیت وی به پایان خواهد رسید.

وكیل نورانی‌نژاد خاطرنشان كرد: پس از گذشت نیمی از دوران محكومیت، از دادستان تهران تقاضای آزادی مشروط كردیم كه این امر مورد موافقت مقامات قضایی قرار نگرفت.

غیرت همچنین از ارسال پرونده‌های ژیلا بنی‌یعقوب و سارا توسلی به دادگاه تجدید نظر خبرداد و گفت:‌ بنی‌یعقوب در مرحله بدوی ازسوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به یک‌سال حبس و 6 سال محرومیت از روزنامه‌نگاری محكوم شد و توسلی نیز به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتكاب علیه امنیت كشور و تبلیغ علیه نظام به 6سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین