کد خبر: ۱۰۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
سازمان وظیفه عمومی ناجا:

شرایط ثبت‌نام مشمولان در دانشگاه‌ها در سال 89 اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی شرایط و مقررات ثبت نام مشمولان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال 1389 را اعلام کرد. 

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: مشمولانی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند مجاز به ثبت نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال 1389 هستند.

-1 دارندگان کارت پایان خدمت

-2 دارندگان کارت معافیت دائم در زمان صلح با فرم کامپیوتری

3- کارکنان ثابت شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی با ارائه گواهی موافقت از یگان مربوطه

4- دارندگان معافیت موقت پزشکی بدون درج غیبت در مدت اعتبار معافیت موقت

5- مشمولان متولد1371 اعم از اینکه به صورت حضوری یا متفرقه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی گرفته‌اند.

6- فارغ التحصیلان دوره دیپلم و پیش دانشگاهی در دی 88 یا تیر و شهریور 89 که به صورت حضوری(روزانه)تحصیل کرده‌اند. مشروط به آنکه حداکثر تا سن 24 سالگی فارغ التحصیل شده باشند.

7- مشمولان متولد نیمه دوم سال 1369 که در شهریور سال 88 و قبل از آن دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم را به صورت حضوری (روزانه) به اتمام رسانده‌اند.

8- دارندگان برگ اعزام به خدمت بدون غیبت، یا اضافه خدمت اعم از 90 یا 180روز یا برگه‌های اعزامی که در قسمت مدرک تحصیلی عبارات انصراف، اخراج و مشابه از دانشگاه قید نشده باشد و تاریخ اعزام به خدمت قید شده، در زمان ثبت نام دانشگاه سپری نشده باشد.

9- سربازان غیر غایب شاغل به خدمت در نیروهای مسلح با ارائه مجوز ثبت نام صادره از سوی واحدهای وظیفه عمومی.

10- سربازان وظیفه‌ای که تا تاریخ 31 شهریور سال 89، خدمت دوره ضرورت آنان به اتمام برسد با ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوطه تبصره: چنانچه سربازان وظیفه حداکثر تا یک ترم از تاریخ ثبت نام در دانشگاه، خدمت قانونی آنان به اتمام برسد، نیازی به ترخیص از خدمت جهت تحصیل نداشته و شروع به تحصیل از ترم دوم (بهمن) بلامانع است.

11- مشمولانی که قبل از ثبت‌نام در دانشگاه در سیر رسیدگی به معافیت پزشکی از طریق دفاتر پلیس+10 قرار گرفته‌اند به شرط نداشتن غیبت با ارائه مجوز ثبت نام و شروع به تحصیل از سوی وظیفه عمومی. 

این قبیل مشمولان باید حداکثر ظرف مدت یک ترم نسبت به رسیدگی پزشکی اقدام و در صورت عدم اخذ معافیت، برای آنان معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.

12- مشمولان فارغ التحصیل دوره کاردانی که در آزمون کارشناسی پیوسته پذیرفته شده‌اند چنانچه در رشته‌های تحصیلی متجانس با رشته تحصیلی دوره کاردانی قبول شوند مجاز به ثبت نام بوده و باید طی مدت حداکثر 4 سال دوره کارشناسی پیوسته را به اتمام برسانند.

13- طلبه دارنده دیپلم کامل متوسطه، به شرطی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم یا شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان تأیید کند که معافیت تحصیلی در حوزه، پوششی برای ادامه تحصیل در دانشگاه نیست و طلبه قادر است ضمن اینکه در حوزه به تحصیل اشتغال دارد به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند.

این قبیل مشمولان نیازی به اخذ معافیت تحصیلی جدید نداشته و با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل آنان در دانشگاه بلامانع است و در هر زمانی که حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی‌تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده کند و باید خود را به وظیفه عمومی محل معرفی کند.

تبصره: افراد مشمول بند فوق قبل از ثبت نام در آزمون باید موافقت نامه مذکور را از شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان(مشهد) دریافت دارند و به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه کنند.

14- متعهدان خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که پس از انجام تعهد خدمت معاف هستند، در صورت ارائه موافقتنامه از بالاترین مقام وزارت یا سازمان متبوع. 

بدیهی است با شروع به تحصیل، تعهد آنان قطع شده و پس از اتمام تحصیلات باید بقیه خدمت مورد تعهد را در وزارتخانه یا سازمان متبوع به اتمام برسانند.

دوتذکر مهم:
1- دانشجویان انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین دانشگاه پیام نور، مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش و دیگر مؤسسات آموزش عالی(مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و ...) که از معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند، لازم است پس از انصراف قطعی از تحصیل، خود را برای اعزام به خدمت به بخش‌های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند. 

این دسته از داوطلبان پس از انجام دوران خدمت وظیفه عمومی (خدمت دوره ضرورت)، حق ثبت نام و شرکت در آزمون های سراسری بعدی را خواهند داشت.

2- سقف سنوات تحصیل در دوره کاردانی حداکثر 3 سال و در دوره کارشناسی پیوسته 6 سال و دکتری حرفه‌ای 8 سال است. بدیهی است دانشجویانی که طی مدت فوق موفق به اتمام دوره تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین