کد خبر: ۱۰۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
در بازدید از اداره کل تامین اجتماعی استان یزد

تابش: عدالت اجتماعی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: نماینده مردم اردکان عدالت اجتماعی را یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست که کارکرد صحیح سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی می‌تواند رسیدن به این هدف را تسریع کند ونقطه اتکایی برای مردم بویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه باشد.

به گزارش آفتاب، محمدرضا تابش در بازدید از اداره کل تامین اجتماعی استان یزد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و مدیران ستادی این اداره کل با بیان مطلب فوق، تشکیل وزارت رفاه و اجرایی شدن بیمه عشایر و روستائیان و قالی‌بافان را از جمله اقدامات پسندیده‌ای دانست که به تصویب مجلس در ادوار مختلف رسید.

وی یکی از وجوه توسعه و پیشرفت را تامین بهداشت عمومی و ایجاد واحدهای بهداشتی و درمانی از جمله درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و ارتقاء آموزش‌های پزشکی برشمرد و تصریح کرد: تحقق اهداف عدالت‌خواهانه دولت مستلزم پیاه شدن کامل اهداف جامع نظام رفاه و تامین اجتماعی است و انتظار و توقع این است که همه بخش‌ها سهم خود را در توسعه پایدار و متوازن به نحو مطلوب ادا کنند تا تبعات سوء‌توسعه کاهش یابد.

تابش عدم توازن بین تخصیص بودجه و اعتبار و هزینه‌های این سازمان در حال حاضر را نگران کننده دانست و افزود: با وجود افزایش 50 درصدی اعتبار در فصل رفاه، متاسفانه این بودجه بیشتر صرف جبران کسری اعتبارات بیمه‌ای شده است. روند فعلی صندوق تامین اجتماعی نیز در آینده به سر به‌سر شدن منابع و مصارف می‌انجامد. هرچند در بودجه امسال پیش‌بینی شده است تا 3000 میلیارد تومان از بدهی 19000 میلیاردی دولت به صندوق تامین اجتماعی پرداخت گردد و سعی شده تا وابستگی این صندوق به دولت کاهش یابد اما با تداوم اینگونه اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های وابسته در امر تولید و سوددهی آن، می‌توان انتظار خدمات مطلوب‌تر به بیمه شدگان را داشت.

نماینده مردم اردکان ارائه خدمات مناسب و سطح دسترسی مطلوب و آسان جمعیت تحت پوشش این سازمان را خواستار شد و با بیان اینکه 67 درصد جمعیت شهرستان اردکان تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند، استان یزد را جزء استان‌های در زمره بالاترین پوشش بیمه‌ای نسبت به جمعیت در سطح کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی مطرح است و به همین دلیل سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است به نحوی که از سرمایه آن به انفال نیز تعبیر می‌شود و باید تمام مسئولان و مدیران آن نهایت تلاش خود را در ادای دین و امانت‌داری نسبت به این سرمایه عظیم و ملی معمول دارند.

محمدرضا تابش کمبود نیرو را از جمله مشکلات شعبه اردکان دانست و خواستار توجه ویژه مدیران استان به حل آن شد.

وی همچنین در پاسخ به بیان برخی مشکلات این سازمان در سطح استان، خواستار جمع‌بندی و ارائه آن شد تا در کمیسیون تلفیق و بودجه و در رایزنی با مسئولان کشور این موانع مرتفع گردد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل تامین اجتماعی استان در گزارشی از اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام این سازمان در استان یزد، گفت: در استان یزد بیش از 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش این سازمان اعم از بیمه شده، مستمری بگیر و افراد تحت تکفل می‌باشند که کمترین مشکل در روند خدمت‌رسانی به آنها می‌تواند باعث معظلات عدیده‌ای در سطح استان گردد.

جمیل حق‌پرست از برخی اقدامات انجام گرفته در جهت تکریم ارباب رجوع و صرفه‌جویی در وقت مشتریان در شعبات این سازمان، از جمله راه‌اندازی دستگاه pos برای دریافت حق بیمه و استفاده از کارت‌ها ATM جهت دریافت مبلغ در شعبه صادر کننده فیش با توجه دستگاه‌های pos را از جمله این موارد برشمرد.

نماینده اردکان در ادامه در جلسه‌ای با حضور مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان شرکت نمود و ضمن بررسی مشکلات این حوزه،خواستار توجه جدی به ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی اردکان و راه اندازی پلی‌کلینیک تخصصی در این شهرستان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین