کد خبر: ۱۰۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶

خامنه‌ای: بالندگی انجمن‌های اسلامی، سبب بروز عنادها علیه این جریان اصیل شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای شورای مركزی و عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای دبیر كل مجمع نیروهای خط امام دیدار و گفت‌و گو كردند. 

در این دیدار سید هادی خامنه‌ای با اشاه به سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی دانشجویان در انجمن اسلامی دانشگاه‌ها گفت: انجمن‌های اسلامی دانشجویان از موثرترین تشكیلات موجود در سطح كشور بوده كه مبدا تحولات مهم و بزرگی بوده است از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های موثر این تشكل دانشجویی آغاز شده و تا به امروز با كش و قوس‌های فراوان ادامه دارد و این تشكیلات می‌تواند همچنان مهمترین تحولات را در سطح دانشگاه‌ها و حتی در جامعه رقم بزند.
هر چند عده‌ای تمام تلاش خود را مسدود داشته و همچنان می‌كوشند كه كوچك‌ترین روزنه در دانشگاه‌ها را مسدودكنند امااز آنجا كه بخش عمده‌ای از حركت اصلاحات از دانشگاه و توسط انجمن‌های اسلامی آغاز شده این نشانگر بالندگی و حیات طبیه تشكیلات و دانشجویان عضو آن است و همین خود سبب بروز بسیاری از عناد‌ها و كینه‌ها علیه این جریان اصیل و اسلامی دانشجویی گردیده است.

سید هادی خامنه‌ای با اشاره به سابقه برخی تخریب و تهدیدهایی كه جریان اصلاحی اسلامی تحمل كرده است، گفت: یكی از راه‌های به‌حاشیه بردن فعالیت انجمن اسلامی ایجاد تشكیلات ساختگی و موازی و همنام در دانشگاه‌ها و تقویت مالی تشكیلاتی آنها در بیرون از دانشگاه‌ها است اما دانشجویان روشن‌بین و آگاه و دلسوز كه دغدغه دین مردم مطالبات بر حق آنها را دارد لازم است با صبر و استقامت، ایمان و امید و آگاهی‌بخشی و با تكیه بر انسجام درونی به راه ماندگار خویش ادامه دهند.
بی‌تردید راه بسته نیست و دلسوزان دین و انقلاب و همراهان حقیقی مردم و خادمان واقعی ملت در مقابل تندبادها از پای نخواهند نشست.

دبیر كل مجمع نیروهای خط امام ضمن تایید سخنان تعدادی از دانشجویان حاضر در این دیدار پیرامون فزایند تهدیدها و محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برای فعالیت‌های مذهبی و سیاسی جوانان و دانشجویان، گفت: فشارها و محدودیت‌ها مانند قفل هم می‌باشند؛ قفل یعنی كلیدی هم وجود دارد كه بتوان آن را قفل را باز كرد.

وی با اشاره به شعری كه در دوران مبارزات علیه طاغوت مطرح بود گفت: قفل یعنی كلیدی هم هست. قفل یعنی كلید.

سید هادی خامنه‌ای افزود: محدودیت‌ها باعث مسدود شدن یک راه می‌شود اما در كنار آن بی‌تردید راه‌های دیگر باز خواهد شد.
همانطور كه فشارها و ارعاب‌ها بر عرصه رسانه ماندگار نخواهد بود و توقیف و بستن مطبوعات موجب بروز‌و ظهور راه‌های جدیدی در حوزه مجازی و شكل‌گیری رسانه‌های دیجیتالی می‌شود و امروز بر تعداد این نوع رسانه‌ها و روز به‌روز افزوده می‌شود و گردهمایی مطبوعاتی در دفتر روزنامه به گردهمایی‌ها در رسانه‌های دیجیتالی تبدیل می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه‌های توقیف شده جهان اسلام و حیات‌نو تاكید كرد: لزوم ایجاد فضای باز رسانه‌ای جهت شكل‌گیری جامعه سالم و اخلاقی، افزود: روزنامه‌نگار، دانشجو، اندیشمند و مخبر از صحنه جامعه حذف نمی‌شود هرچند تا مدت بسیار كوتاهی حوزه مانور و فعالیت آنها با محدودیت‌هایی مواجه گردد.

در ابتدا این دیدار دبیر و تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان سوابقی از فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان فشارها و محدودیت‌ها و مسائل پیش رو و وضعیت امروز دانشگاه و تشكل‌های دانشجویی ارائه كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین