کد خبر: ۱۰۵۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
مقامات سازمان جهانی بهداشت خبر دادند:

موج دوم مرگ‌و میر ناشی از بیماری‌ها در میان سیل زدگان پاکستانی در جریان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیش‌بینی شده که ظرف 3 ماه آینده 140 هزار مورد ابتلا به وبا و سایر انواع بیماری‌های اسهالی شدید ناشی از آلودگی آب اتفاق می‌افتد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند: موج دوم مرگ‌و میرهای ناشی از سیلاب شدید در این کشور با وجود خطر ابتلا به وبا و سایر بیماری‌های مرگ بار اسهالی برای 5/3 میلیون کودک در جریان است.

بر اساس پیش‌بینی‌های این کارشناسان از روی بلایای طبیعی در گذشته مثل سونامی اقیانوس هند، این بار دست کم 1400 نفر از آوارگان پاکستانی بر اثر ابتلا به عفونت‌های ناشی از آب آلوده، جان خود را از دست خواهند داد و صدها هزار نفر به دلیل عدم دسترسی به فوریت‌های پزشکی به این بیماری‌ها مبتلا خواهند شد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاکستان اعلام کرد که نیروهای امدادرسان در مناطق سیل‌زده با موج دوم تلفات جانی مواجه می‌شوند.

به گزارش تلگراف، پیش‌بینی شده که ظرف 3 ماه آینده 140 هزار مورد ابتلا به وبا و سایر انواع بیماری‌های اسهالی شدید ناشی از آلودگی آب اتفاق می‌افتد که از این تعداد 1400 مورد کشنده خواهد بود.
 
همچنین 350 هزار مورد ابتلا به سرخک، 350 هزار مورد ابتلا به اختلالات شدید تنفسی، 100 هزار مورد مالاریا در این دوره رخ خواهد داد که آمار تلفات جانی را به دو برابر آمار فعلی که تاکنون 1600 قربانی داشته، افزایش خواهد داد.

به گفته مقامات، در حال حاضر پاک‌سازی آبها مهمترین اقدام برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین