کد خبر: ۱۰۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۴
کروبی به دیدارمیرحسین موسوی رفت

موسوی و کروبی: روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از فلسطین مظلوم است

دروغ از بزرگ‌ترین معصیت‌ها و کلید همه ناپاکی‌ها است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی به دیدار مهندس میرحسن موسوی رفت. در این دیدار آقای کروبی ضمن اظهار تاسف از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کردند که حذف نیروهای مجرب و کارشناس از یک‌سو و عدم توجه دولت به برنامه‌ها و سند چشم‌انداز موجب عدم توانایی در استفاده از منابع غنی کشور به‌طور عام و استفاده صحیح از انرژی به‌طور خاص شده است. 

کروبی اضافه کرد: در حال حاضر قطر در میدان گازی مشترک به‌طور جدی فعال و از منافع آن بهره‌مند است در حالی‌که کمترین توجه به این مهم از طرف دولت ایران در موضوع اکتشاف و بهره‌برداری از این میدان تاکنون صورت گرفته است.
 
وی اظهار داشت: اگر برنامه چهارم به‌درستی اجرا می‌شد امروزه ما باید بیش از ۶ میلیون بشکه نفت روزانه استخراج می‌کردیم در حالی‌که برداشت ما کمتر از۵/۳ میلیون بشکه در روز است. 

کروبی از وضعیت میدان مشترک میان ایران و عراق هم انتقاد کرد و گفت طرف عراقی با وجود مشکلات بسیار از جمله مسایل امنیتی توانسته است در این مدت فاز مطالعاتی خود را به پایان ببرد و مقدمات کار در آن حوزه را مهیا کند اما مقامات ما بدون توجه به منافع ملی و آینده کشور حتی مطالعات مربوطه را نیز آغاز نکرده‌اند. 

در ادامه این دیدار موسوی به پویایی جنبش در لایه‌های مختلف جامعه اشاره کرد. 

وی در این ارتباط تصریح کرد که جنبش مردم ایران بر اساس مطالباتی حق‌محور شکل گرفته است و در این حرکت اندیشه‌ها و گرایش‌های مختلفی دیده می‌شود، در این جنبش ارتقای سطح آگاهی عمومی و زدودن جهل نقش اساسی دارد. احیای حقوق اساسی و بنیادین از طریق حرکت‌های مسالمت‌آمیز هدف مشترک همه افرادی است که در این حرکت حضور دارند.
 
مهندس موسوی ضمن محکوم کردن سیاست لایتغیر در اعمال خشونت، بازداشت‌های غیرقانونی و... بر این واقعیت تصریح کرد که تجربه یک‌ساله گذشته نشان از شکست سیاست توسل به خشونت و ... است. 

موسوی اعلام کرد: طرح مسائل و مباحث مختلف از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی موجب پختگی و پویایی این حرکت شده و توانسته است لایه‌های مختلف اجتماعی را در بر گیرد و روز به‌روز نفوذ آن در جامعه بیشتر شود.

در ادامه این دیدار آقایان موسوی و کروبی تاکید کردند:

حمایت از مسلمانان و ملت‌های مظلوم به‌ویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است. 

روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج‌ها و مشقت‌های بسیاری را متحمل گردیدند؛ ملت مظلوم فلسطین علیرغم تصویب قطع‌نمامه‌های متعدد از سوی سازمان ملل متحد و عدم تمکین رژیم اشغالگر هنوز نتوانسته حق طبیعی خود را کسب نماید. قانون اساسی در اصل ۱۵۴ استقلال و آزادی را حق همه مردم جهان می‌داند و در عین خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزات حق‌طلبانه ملت‌های مظلوم حمایت می‌کند. پرواضح است وضعیت‌های ایجاد شده در اثر تجاوز در دنیای امروز به رسمیت شناخته نشده و نخواهد شد. همانطور که مجمع عمومی سازمان ملل مطابق اصول اساسی حقوق بین‌الملل مکررا اعلام کرده است کسب اراضی با استفاده از زور مشروع نیست. لذا با تاکید بر اصل حق تعین سرنوشت از مبارزه حق طلبانه فلسطینیان و تمام تلاش‌های صادقانه‌ای که در جهت دست‌یابی و احیای حقوق این ملت صورت گیرد حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که با ایجاد بستری مناسب و با مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی (حق رای برابر) در یک پروسه سالم و عادلانه می‌توان آینده این سرزمین کهن و تاریخی را تعین کنند و پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

در فرهنگ و آموزه‌های اسلامی دروغ از بزرگ‌ترین معصیت‌ها و کلید همه ناپاکی‌ها تلقی گریده است “حطت الخبائث فى بیت و جعل مفتاجه الکذب”.
 
امیر المومنین به آفت دروغ و آثار مخرب آن توجه ویژه‌ای کردند و فرمودند هیچ‌کار ناپسندی به زشتی دروغ نیست ”لا سوء اسوء من الکذب”. از معضلات امروز کشور دروغ و توسل به دروغ در حوزه‌های مختلف... است. 

وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم با وجود اینکه ایران سرزمینی غنی هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی است در شرائط بسیار نگران کننده‌ای قرار دارد. 

منابع کم نظیر خدادادی در بستر و اعماق زمین و نیز نیروی انسانی و تحصیل‌کرده، سرمایه بسیار گران‌بهایی است که به‌دلائل مختلف از جمله علم‌زدایی، سوء مدیریت، عدم برسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های مردم و عدم درک و شناخت در روابط بین‌المللی در جهت منافع ملی و آبادانی کشور تاکنون به‌کار گرفته نشده است. 

رشد و توسعه اقتصادی کشور مبتی‌بر عدالت اجتماعی مستلزم اموری از قبیل تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت به سیاست‌گذاری و نظارت، واگذاری امور به بخش خصوصی در پرتو رقابت سالم و شفاف و افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
1
0
چقدر ...

خوبه که مردم یادشون نرفته که روز قدس پارسال همین 2 نفر به همراه خاتمی در بین مردمی که شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند حاضر شده بودند و با اونها همراهی می‌کردن!
عجب دنیای ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
0
0
درود بر کروبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۳
0
0
آقایان
تهمت تقلب در انتخابات دروغ محسوب نمیشه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین